‘Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı’ yayımlandı

Konya Teknik Üniversitesi Görsel ve İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Yağmur Küçükbezirci'nin Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı isimli yeni kitabı yayımlandı.

‘Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı’ yayımlandı
27 Eylül 2021, Pazartesi günü, saat 16:15 'de eklendi.

Konya Teknik Üniversitesi Görsel ve İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Yağmur Küçükbezirci'nin Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı isimli yeni kitabı yayımlandı.

Yeni kitabı Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı hakkında bilgi veren Doç.Dr. Yağmur Küçükbezirci, "Günümüz dünyasının neredeyse vazgeçilmezi olan yeni medya ya da diğer adı ile dijital medya insanların gündelik yaşamlarında Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisinin ilk basamağında yer alan ve insan yaşamının temel gereksinimlerden olan yeme, içme, barınma kadar önemli bir hâle gelmiştir. 2021 yılı verilerine göre ülkemizde 84,69 milyon nüfusa karşılık olarak nüfusunun yüzde 77,7'sini oluşturan 65,8 milyon kişi internet kullanırken,  nüfusun yüzde 70,8'ini oluşturan 60 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunmaktadır.  İnternet kullanıcıları günde ortalama olarak 7 saat 57 dakika internet'te vakit geçirirken, sosyal medya ve televizyon kullanımı ise ortalama olarak 3 saati bulmaktadır.  Bu verilere baktığımız da sanal dünyada geçirdiğimiz vaktin oldukça yüksek olduğunu söyleyebiliriz.  Hatta bazı bireylerin gerçek dünyadan daha fazla bu dijital dünyada vakit geçirdiğini, yalanın gerçek, gerçeğin de yalan olarak yansıtılabildiği paylaşımların etkisinde kaldığını görüyoruz. Bu bağlamda yaşadığımız salgın döneminde "infodemi” kavramı ortaya çıkmıştır.  İnfodemi; "Salgınla ilgili, özellikle internet ve sosyal medya ortamında aşırı ve asılsız bir şekilde paylaşılan ve dolaşıma sokulan içeriklerden dolayı bilgi kirliliğinin yaşanması ve insanların doğru bilgiyi bulmakta zorlandıkları durum” olarak tanımlanmaktadır. Medya ve sosyal medya aracılığı ile öyle bir algı yönetimi yapılabiliyor ki bazen konunun uzmanları bile "acaba mı ki?" diye kendi kendine soruyor. Bu durumda yalan ile doğrunun ayrımını yapmanın, yapabilmenin yolu ise sorgulamaktan, araştırmaktan, aklımızı kullanmaktan geçiyor. Her yaşta ve her meslekte "Farkındalık rehberi” olarak faydalanabileceğimiz Dijital Çağda Medya Okurluğu ve Yazarlığı başlıklı kitabımızı "Bakıp görmek, görüp fark etmek yani farkındalık oluşturmak" adına sizlerin beğenisine sunuyoruz” ifadelerini kullandı. Fatih Bayram

 

Yorumlar
SON DAKİKA HABERLERİ