Reklam
Cepte iki şikayetten biri faturadan geldi!

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) yılın üçüncü çeyreğinde iletilen şikayetlerin yaklaşık yüzde 40'ı mobil hizmetlere yönelik gerçekleşirken, bu sektördeki her iki şikayetten biri faturalardan kaynaklandı.

AA muhabirinin, BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, yılın üçüncü çeyreğinde gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23,2 artışla 27 bin 862 olarak gerçekleşti. Ocak ayından itibaren Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden gelen şikayetlerin BTK online şikayet sistemine dahil edilmesinin de etkisiyle şikayet sayılarında artış görüldü. Söz konusu şikayetlerin 10 bin 908'i mobil, 12 bin 154'ü internet servis sağlayıcıları, 3 bin 349'u sabit telefon, bin 423'ü uydu platform, 28'i kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.

Şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 44 ile internet servis sağlayıları hizmetlerle ilgili olduğu görüldü.

Sektörel bazda milyon abone başına tüketici şikayeti sayısına bakıldığında ise aynı dönemde 1 milyon abone başına ortalama i̇nternet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik bin 287, uydu platform hizmetlerine yönelik 350, sabit telefon hizmetlerine yönelik 302, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 146 ve Kablo TV hizmetlerine yönelik 24 tüketici şikayeti geldi.

Mobil sektörde en fazla tüketici şikayeti faturalara ilişkin gerçekleşti. Bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla toplam şikayetlerin yüzde 48,2’si faturalarla ilgili oldu. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet bağlantı sorununa ilişkin olurken bu şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 45,3’ünü oluşturdu.

Uydu platform hizmetine ilişkin en fazla tüketici şikayeti aboneliğin feshi/iptali veya geçici durdurulması hizmetlerinden geldi. Bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 55'i olarak belirlendi.

Sabit telefon hizmetine ilişkin en fazla şikayet, bağlantı sorunuyla ilgili oldu. Söz konusu dönemde bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 60'ına denk geldi.

Elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren sabit ve mobil telefon hizmeti veren işletmeciler ile internet servis sağlayıcıları, uydu ve kablo-TV işletmecileri ile ilgili tüketici şikayetleri sektörde denetleyici ve düzenleyici kurum olan BTK’nın "tuketici.btk.gov.tr" adresinden yapabiliyorlar.

Sektör bazında 2016 üçüncü çeyrekte tüketici şikayetleri şöyle:

 

Sektör Konusu 2016-3. çeyrek
Mobil 10.908
İnternet Servis Sağlayıcılar 12.154
Uydu platform 1.423
Sabit telefon 3.349
Kablo TV 28
Toplam 27.862
 
 

25 Aralık 2016 - 11:22 Bu Haber 236 Kez Okundu...
Bu Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır...

Yorum Yap

*Lütfen Resimde Gördüğünüz Karakterleri Küçük Harflerle Yazınız...
Başbakan'ın Teşrifleriyle Kontv Açılışı
Whatshapp
YAZARLARIMIZ
Alaettin EKİZER
İbrahim ARICI
Yılmaz ALTUNSOY
Mehmet Yıldırım
Kemal SOYLU
Kazım ÖZTÜRK
Fatih KÜT
Fatma Tunçer Öncü
Ömer Lütfi ERSÖZ
Mustafa SÜS
Recep Öğütçü
Nurettin BAY
Ali GÜNAYDIN
Ali Günaydın.
Volkan Erikçi
Ahmet ŞİMŞEK
Şinasi Sefa TORUN
Fahri ÖZPARLAK
Oktay SINIĞ
Uzm Dr. Abdulcelil KALEM
Taha ÖZER
Dr. Rana ECEVİT
Yılmaz BiLGİ
Seyfullah Koyuncu
Cenap ŞİRİN
Uzm. Dr. HALİT KARACA
Halil USLU
Ahmet AKBIYIK
Uzm. Dr. Mehmet Portakal
Cemil PASLI
İlkay Özer
Yusuf KOÇ
Mehmet Sözer
MEHMET SAMİL SENALP
Merve ÖLMEZ
Gülsüm Uyanık
Hüseyin ALTUNBAŞ
Mehmet ÇOLAKOĞLU
MUSTAFA YALÇIN
Selahattin AKÇAKAYA
Yasin Paksoy
Prof Dr. Necdet Gök
Ahmet TAŞGETİREN
Yaşar GÜR
Ayşe Hümeyra BİÇER
Mehmet Halife Doğan
Gül ÇERAĞ
Ayşe Yaşar ÜMÜTLÜ
Belge.com.tr
BUGÜNKÜ GAZETE
16.01.2017
Kontv Milletin Kanalı
Anmeg Reklam
Kanalon
Tivibu
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin hakkı sakldır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
©2012-2014 Anadolu Medya Grubu (ANMEG)