Bu terimin açılımı; bir web sitesinin veya sayfanın arama motorlarında üst sıralarda çıkması için yapılan işlemler topluluğudur. Bir web sitesinin arama motorlarında belirlenen hedef kelimede üst sıralara çıkması için algoritmalara uygun hareket etmek gerek. Aslında bundan 10 sene öncesine kadar arama motorlarının pek de zorlayıcı kriterleri veya algoritmaları yoktu. İnternet sektörünün günümüz kadar gelişmemiş olması, web sitesi sayısının çok fazla olmaması gibi etkenler arama motorlarının işi sıkı tutmasını gerektirmiyordu, günümüzde ise insanlar neredeyse tüm işlerini internet platformunda kolaylıkla halledebiliyorlar ve site sayısı da eskiye oranla neredeyse bin katına kadar çıktı. Durum böyle olunca, arama motorları da her siteyi üst sıralarda çıkartmadılar ve farklı kriterler ve algoritmalar geliştirdiler. Kısacası bir web sitesinin istenilen yere ulaşabilmesi için hak etmesi gerekiyor yani SEO çalışmasının yapılması kaçınılmazdır. SEO çalışması, belli bazı kriterler sabit olmak üzere bazıları da uzmanların kendilerine göre belirledikleri ve geliştirdikleri stratejiler üzerinde döner. Metafor bu alanda uzun zamanların deneyim ve tecrübesine sahip bir isim olup geliştirdiği teknikler, arama motorlarına yönelik çalışmalar ve standart kurallara dikkat ederek sitelerle ilgili çalışmalar yaparak sitelerin hak ettiği yerlere ulaşmasını sağlamaktadır. Bu çalışmaları yaparken tabi ki ekonomik fiyatları göz önünde bulundurmayı da ihmal etmemektedir.
SEO fiyatları neye göre belirlenir?
Bir web sitesi sahibi elbette SEO çalışması yaptırmadan önce piyasa fiyatlarını inceler, uzmanlar arasında araştırma yapar, referanslarını inceler ve buna göre karar verir. Aslında bir web sitesinin SEO masrafının net olarak "şu kadardır” demek yanlıştır, çünkü sitenin alanı, hedef anahtar kelimesi, rakip analizi, sosyal medya etkinliği ve dijital pazarlama alanı gibi değerleri ölçülmediğinde net fiyat verilemez, verilse bile doğru olmaz. Bu nedenle SEO fiyatlarını belirlemede kullanılması gereken kriterleri değerlendirmeden fiyat vermek çok da etik değildir. Genel olarak fiyatlar bahsettiğimiz kıstaslara göre belirlenir ancak uzmanların kendileri için belirledikleri ve daha çok standart olan hizmet bedeli bulunmaktadır bu da uzmanın kendisine kalmış bir durumdur. Kurumsal hizmet veren firmalar, daha ekonomik fiyatlar vermeye çalışırlar, freelance çalışanların fiyatlarının daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Her ne kadar bu durum tam tersi gibi düşünülse de personel sayısının fazla olması, çalışmaları tek bir kişinin yürütmemesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanması için gerekli çalışmaların kurum adına daha etik olması gibi nedenlerden dolayı kurumsal SEO hizmeti veren firmalarla çalışmak daha mantıklıdır. Metafor kurumsal hizmet veren bir firma olup alanında gösterdiği başarıları sayesinde her geçen gün internet dünyasında kendinden daha fazla söz ettiren bir firma haline gelmiştir. Bu da müşterilerin gösterdiği ilgi ile alakalıdır.
Metafor SEO
SEO alanı, ciddiyet ve süreklilik gerektiren bir alandır yani bir web sitesine çalışma yapılırken tek seferlik yapılacak çalışmaların verimli olmayacağını verimli olsa bile bir süre sonra sıralamada düşüşler yaşamaya başlar. Bu nedenle çalışma yaparken en az 6-12 ay arası bir çalışma talebinde bulunmanız en doğrusu olacaktır. Metafor bu alanda deneyimlerini müşterilerine sunarak istedikleri hedefe daha rahat ulaşmalarına yardımcı olan ayrıcalıklı bir firmadır. Dilediğiniz zaman internet sitesinden referanslarını inceleyerek firma çalışmaları hakkında detaylı bilgi alabilir, iletişim bilgilerinden ulaşarak destek talebinde bulunabilirsiniz.
Kaynak: https://www.metafor.com/