Yeni Konya Gazetesi - Günlük tarafsız siyasi gazete

Stylist ve Reklam Arasındaki İlişki

Stylist ve Reklam Arasındaki İlişki

Stylist ve Reklam Arasındaki İlişki
13 Mayıs 2019, Pazertesi günü, saat 11:30 'de eklendi.

Stil (Style); Üslup, tarz, biçem anlamına gelirken aynı zamanda moda olan, güzel, alımlı, gösterişli anlamlarına gelmektedir. Giysi modası perspektifinden bakıldığında ise duruş, tavır davranış anlamını taşımaktadır. Pek çok alanda stilden bahsedilebilir; giyim, otomobil, mimari alanları da bir stile sahiptir. Tüm bunların yanında bireysel tercihlerimiz; saç şeklimiz, giyim şeklimiz, parfümümüz bizlerin stilini oluşturmaktadır. Son zamanlarda restoranlarda bile menülerden önümüze gelen yiyeceklerin tabağa özenle yerleştirilip kompoze edildiğini ve yemeklerin bile bir stile sahip olduğunu görüyoruz. Bahsettiğimiz stil oluşturma, şekillendirme, sunma sürecine ‘Styling' adı verilmektedir. Bir başka açıdan ise styling; giyim ürünlerini bir hikaye etrafında toplayıp, birbiriyle kombine ederek cazip kılarak satışa sunmaktır. Fotoğraf açısından ise giysileri seçmenin ardından doğru bir şekilde yerleştirerek fotoğraflanması sürecine styling denir. Tüm styling çalışmalarının öncelikli amacı insanı daha güzel göstererek ve ayrı bir vizyon oluşturarak gerçekliğin içinde ayrı bir alan yaratmaktır.

Styling kavramı İngilizce kökenli bir kavramdır. Farklı parçaların bir araya getirilip bir uyum yaratılarak kullanılması anlamına gelmektedir. Farklı parçalar olarak, ayakkabı ve elbisenin birbiriyle uyumlu bir şekilde birleştirilmesi styling anlamına gelir. Styling kavramı Türkiye'de daha çok moda alanında kullanılmakta ve kombin oluşturma sürecini ifade etmektedir .

Stylist ve Reklam Arasındaki İlişki

Moda endüstrisi sanat, tasarım, online giyim modası arasındaki sınırları ortadan kaldırmış, styling çalışmaları ile birlikte de artık sadece satın alınanlar giysiler, aksesuarlar değil marka değeridir ve bununla birlikte edinilen kimliklerdir. Daha önceleri toplumun yönlendirmeleri ile giyim kuşama yön verilirdi lakin artık ruh halinin kararlarına göre giyim kuşama karar verilmektedir. Özellikle günümüzde artık eskinin giyinme kalıpları tamamen yıkılmış, bireyin ön planda tutulduğu giyim kültürü süreci ortaya çıkmıştır. Aslıdan tüm süreç markaların sundukları değerler ve kimliklere bireylerin ekonomik alım güçleriyle katılmasıdır. Her markanın var olan bir kimlik yapısı vardır ve marka bunu tüketiciye sunar. Çeşitli dergi gibi reklam mecraları da tüketiciye alternatifler sunarak bu tüketim sürecini destekler. Tam da bu noktada styling devreye girerek tüketiciyi satın almaya davet edip cezp eder. 21. yüzyılın gelişen küresel ağları sayesinde, ürünlere erişim kolaylaştı ve bireylerin beğeni düzeyleri oldukça yükseldi. Yükselen beğeni düzeylerine yetişmeye çalışmak ve markanın ürününü arzulanan şey haline getirilmesi ve kişinin seçiciliğinin artması artık sunumların farklılaşmasını sağlamıştır.

Mark Tungate " Modada Marka Olmak” Moda dergileri ve reklamcılar arasındaki
ilişkiyi şöyle özetler;
"İngiltere'de Condé Nast'ın direktörü olan Nicholas Coleridge şöyle diyor: Vogue ve diğer moda dergileri eleştiride bulunmak için yayınlanmıyorlar; ancak arada bir istisna olarak eleştiri yapabilirler. Bizim görevimiz trendleri haber yapmak. Sayfalarında yer almasını istedikleri giysileri editörler kendileri seçiyor; stilistlerin de oldukça geniş bir manevra alanı var. Reklam desteği karşılığında sayfalarda ne kadar alınacağına ilişkin önceden yapılmış bir anlaşma yok. Editörler büyük markalara yer vermeye ne kadar hevesli iseler fazla tanınmayan tasarımcılara yer vermeyi de o ölçüde isterler. Bu durumda büyük tasarımcılara yer vermememiz oldukça garip olurdu; okuyucularımızın bizden beklediği budur”.

Tungate'in de bahsettiği gibi dönemin dergileri her zaman tüketicileri modadan, eğilimlerden haberdar etmiştir. Bu bilgilendirme sürecinde küçük, büyük birçok marka ve tasarımcıya dergi sayfalarında yer verilmiştir. Moda dergisi sayfalarında yer alması için seçilen ürünler stilitlerin kendi geniş manevra alanlarında özgür şekilde çeşitli beğeni kompozisyonları ile tüketiciye sunulmaktadır. Günümüzde de moda takipçileri satın alma davranışlarında dergilerinde yoğun bir şekilde etkilenmeye devam etmektedir.

Moda endüstrisi televizyon yerine daha çok yazılı basını tercih etmektedir. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi de moda ile ilgilenmeyen geniş kitlelere yayın yapmanın bir anlamının olmadığı düşüncesine inanılmasıdır. Fakat son dönemlerde tasarımcı markaların kitle iletişim araçlarından kaçınması durumu biraz daha esnekleşmiş, hedef kitlenin biraz daha dışına çıkılarak yeni kitlelere ulaşma denemeleri yapılmaktadır. Son dönemde hızla yükselen dizi sektöründe de yer alan giysilerin ön plana çıkması markaları ve tasarımcıların bilinirliğini artmasını sağlamıştır. Özellikle dizilerde çalışan stylistlerin seçtiği oyuncuların giydiği kıyafetler hızla popülerleşmiştir. Tüketiciler her zaman iyi bir sunum ve güzel vaatler beklentisi içerisinde bulunmuştur. Buna bağlı olarak da taleplerinin karşılanması açısından ürünlere ilgi artmıştır. Tüm bunların yanında artık günümüz tüketim dünyasında marka sadakati rafa kaldırılmıştır. Seç ve karıştır teması doğrultusunda tek bir markadan giyinme eğilimi ortadan kalkmaya başlamıştır. Söz konusu seç ve karıştır olunca devreye styling girmektedir. Bireyler yaratıcı sürecin bir parçası olmaya, eski giysileri karıştırma ile başlamışlardır. Styling perspektifinden bu süreç; tasarımcı ürünlerinin sokak modasıyla birleştirilerek kullanılması olarak görülmektedir. Sonuç olarak söylenmelidir ki styling çalışmalarındaki temel amaç görsel dili kullanarak uluslararası piyasada marka ürünlerinin satılmasına destek olmaktır. istediğiniz ürünleri onlinegiyim.com adresinden temin edebilirsiniz.

Kaynak : www.onlinegiyim.com

Bu haber 1672 kez okundu.
Yorumlar
KÖŞE YAZARLARI
SON DAKİKA HABERLERİ