GÜLENYÜZ
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR -1
NEDEN KAYBEDİYORUZ?
Ragbi Sporu
İRAN-İSRAİL TİYATROSU
İBADETLERİN DEVAMLI OLANI MAKBULDÜR
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Bizim milletimiz güçlü iktidarı sever 1
Siyasette Adalet mi Fayda mı?
SELÇUKLULARIN ARAPÇAYA İLGİSİ
Siyaset yeniden şekillenecek
Yaz lastiği zamanı geldi
Ücretini Ödedik Mi?
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Osmanlılar döneminde cam işleri, Avrupa cam sanatlarına koşut olarak renksiz ve renkli cam teknikleriyle pencere camı ve vitray, şişirme tekniğiyle de billur, daha başka tekniklerle de sırça türünden takılar, süs objeleri imal edilmiş ve özgün üsluplara ulaşılmıştır. Yoğun biçimde üretilen cam mamülleri ise başlıca üç grup oluşturmaktaydı:
a) Lamba, kandil, vazo, lâledan, daldırma, kupa, sürahi, kârlık, şekerlik, şerbetlik, bardak, kase, tabak, fincan, matara, koku ve ilaç şişeleri, gülabdan ile ayna, taki vb.
b) Donanma feneri, fanus, hamam kubbelerine konulan şişeler,
c) Vitray tekniğiyle yapılan nakışı pencereler.
Evliya Çelebi'den önceki yazar ve tarihçilerden-hiçbirinde, İstanbul ve taşra camcılarına ilişkin olarak her hangi bir bilgiye rastlanmıyor. Evliya Çelebi ise, kendi döneminde ve IV. Murad'ın saltanatı (1623- 1640) sırasında İstanbul'da Alay Köşkü önünde yapılan esnaf alayını anlatırken camcı, şişeci, aynacı esnafının gösterilerine de "Tahtırevan üzre dükkanlarını nice bin ayine-i mevzun ile zeynedüb, camcılar tahtırevanlarına ibret-nüma elvan camlar takarak geçerler" diyerek değinmiştir.
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK