SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR -1
NEDEN KAYBEDİYORUZ?
Ragbi Sporu
İRAN-İSRAİL TİYATROSU
İBADETLERİN DEVAMLI OLANI MAKBULDÜR
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Bizim milletimiz güçlü iktidarı sever 1
Siyasette Adalet mi Fayda mı?
SELÇUKLULARIN ARAPÇAYA İLGİSİ
KİME/ NEYE/NİÇİN
Siyaset yeniden şekillenecek
Yaz lastiği zamanı geldi
Ücretini Ödedik Mi?
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
İRAN NE YAPMAYA ÇALIŞIYOR?
"İnsanların ad ve sıfatlarını ihtiva eden damga olup altın gümüş, bronz, pirinç gibi madenier, bazen zümrüt ve akik gibi taşlar üzerine yazılar ters olarak kazınmak suretiyle vücuda getirilir; is veya mürekkebe basılarak kullanılırdı. Türk sanatkârları mühürcülükte çok maharet göstermişlerdir. Bir santimetrekare : mühre, süsleri hariç, sekiz on kelime istif edenleri görülmüştür. Dânâ, Yümnî gibi ustatların kazıdıkları mühürler meşhurdur. Mühürdeki ifadenin seçili ve kafiyeli olmasına itina edilirdi. Bu arada gülünç alanlarına rastlanır. Saray Araplarından biri, cami önünde gördüğü mühürcüye -Bana bir mühür kazır mısın? Demiş, o da -Tabii kazırım, ismini söyle. Cevabını vermiş. Arap mırın kırın etmiş: -Ben Medine'de birçok zaman mücavir kaldım. Bir hayli zaman Mısır'da kadılık ettim, meşhur Hacı Şeyh Firuz Efendiye intisabım var. Diye böbürlendikten sonra, -ismim Ahmet'tir. Babama da meşhur Âmâ Hızır derlerdi. Demiş. Ehl-i dil bir adam olan mühürcü de -Peki sen merak etme, namazdan sonra gel. Diye göndermiş. Adamcağız namazını kılıp çıktıktan sonra, mühürcü eline şu mühürü tutuşturmuş:
Gâhi sâkin-i ei'l-Medine, gâhi nâib fi'l-Mısır Müntesib-i Firûz Efendi,Ahmed ibni Kör Hızır"
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK