ŞİMDİ İSTANBUL’DA OLMAK VARDI

İstanbul'da olmak vardı.

Dünya, dünyanın en büyük havaalanının açılışına şahit oldu.

Anmeg Grubu bu açılışa davetli idi.

Keşke yavrularımın eğitimi olmasaydı da bu davete ben katılabilseydim.

İnşallah heyecan veren bu açılışta bulunamadım ama,

bir İstanbul seyahatimizde uçağımızın ineceği alan olarak göreceğiz.

Sizi bilmiyorum fakat,ben şimdiden heyecanlandım

Haydi ben yarınların Mehmetleri, Rüveydaları yetişsin diye

yavrularımın eğitimi için katılamadım,

Kemal Kılıçdaroğlu niye katılmadı?

Eliboş bir lider.

Eliboş olmasa kalkıp ta Ankara'dan İstanbul'a yürür mü?

Eli boş olmasa sürekli Külliyeyle, Cumhurbaşkanıyla uğraşır mı?

Dünya kadar Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakan,

dünyanın en büyük havaalanının açılışına katılmak için ülkelerinden

kalkıp gelirken, eliboş bir lider şurdan şuraya gelmiyor.

Neyse biz gıybet etmeyelim işi gerçekten de vardır.

Belki Ankara'dan İstanbul'a kaç kilometre olduğunun sağlamasını

yapmak üzere, bu sefer İstanbul'dan Ankara'ya yürüyecektir.

Gelin biz açılışı yapılan,dünyanın gözünü kamaştıran havalanının

geçirdiği evreye bir göz atalım.

Toplamda 76,5 milyon metrekarelik bir alan üzerine inşa edilen

havalimanının ilk fazının hizmete açılması için 6 milyar avroluk yatırım yapıldı.

Havalimanının diğer etapları inşaa edilmeye devam edecek.

Havalimanının inşaatında dolgu ve sondajla bölgede kurulan onlarca şantiyede,

3 bine yakın ağır iş makinesi çalıştı.

Yaklaşık 10 bin kişinin çalıştığı İstanbul Yeni Havalimanı'nda,

7 gün 24 saat esasına göre olağanüstü bir çalışma sürdürüldü..

6 bağımsız pisti bulunan havaalanının 500 uçak kapasitesi,

70 bin araçlık açık ve kapalı otoparkı ve yıllık 200 milyon yolcu

kapasitesiye ulaşacak.

İstanbul'un kültürel ve mimari birikimini odak noktasına koyan yeni havalimanının

master plan çalışmaları için oluşturulan dizayn ekipleri içinde,

alanlarında uzman yerli ve yabancı 250'nin üzerinde mimar

ve 500'den fazla mühendis çalıştı,halende çalışmaya devam ediyor.

İlk etapta günlük 5 kalkış ve 5 inişin olacağı havalimanında,

THY iç hatlarda yarın,yani 31 Ekim'de Ankara,

1 Kasım'da Antalya, 2 Kasım'da İzmir'e ilk uçuş gerçekleştirilecek.

İlk yurt dışı uçuş ise 1 Kasım'da Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)

ve 8 Kasım'da Azerbaycan'a yapılacak..

Yıl sonuna kadar taşınmanın tamamlanmasının ardından günde

2 bin uçak iniş-kalkış yapabilecek.350'den fazla destinasyona

uçuş gerçekleştirilecek. Havalimanı, 250 havayolu şirketine hizmet verecek.

Daha açılmadan birçok alanda ödül alan havalimanının,

veri merkezindeki elektrik sistemleri 2N, soğutma sistemleri N+1

yedekli yapıyla dizayn edildi ve Uptime Institute tarafından

"Design (Tasarım)" sertifikasıyla sertifikalandırıldı.

Pininfarina ve AECOM imzasını taşıyan,

Türk-İslam kültürünün ve İstanbul'un kültürel mirasının

önemli motiflerinden laleden ilham alınarak yapılan tasarım ödüle layık görüldü..

 

Ana terminal binası, 1 milyon 300 bin metrekareyle tek çatı altında

dünyanın en büyük terminal binası oldu.

Ayrıca içindeki yapı ve kültür tamamen Türk mimarisini andırırken çatı,

Mimar Sinan'ın eserlerinden esinlenilerek yapıldı.

İGA tarafından Sosyal Yatırım Programı kapsamında hayata geçirilen

"Roman Çocukları Sanatla Eğitime Dokunuyor" projesi,

Genç Liderler ve Girişimciler Derneğince Uluslararası Kurumsal

Sosyal Sorumluluk Ödülü'ne layık görüldü..

Havalimanının yapımını üstlenen firma, Türkiye'de havacılık sektöründe

ve diğer karşılaştırmalı sektörlerde yenilenen ISO 14001:201

Çevre Yönetim Sistemi Belgesi'ni almaya hak kazandı...

Yeni Havalimanı'nda iletişim noktasında Türk Telekom,

Vodafone ve Turkcell iş birliğiyle ortak altyapı kuruldu.

Böylece yeni havalimanında cep telefonu, siber altyapı ortak kullanıldı.

İstanbul Yeni Havalimanı'nda bulunan bilişim teknolojileri

sisteminin altyapı ve yazılım hizmetlerini sağlamak üzere de

İGA Havalimanı İşletmesi AŞ tarafından İGA Bilişim şirketi kuruldu.

İGA Bilişim, yerli mühendislerin geliştirdiği milli sistemleri kullanıldı.

"Teknoloji üssü gibi hizmet verecek ve dünyanın en akıllı havalimanlarından"

biri olan havalimanı,Türkiye'nin teknolojik kalkınma sürecine de büyük katkı sağladı.

Güvenliğin üst düzeyde ve son teknolojilerle sağlandığı yeni havalimanında

ilk kez yer radarları kullanıldı.

Hareketlilik 2,5 kilometre mesafeden başlayarak tespit edilecek.

60 metrede bir sabit kameralar, 360 metrede bir PTZ kameralar,

720 metrede bir kurulan termal kameralar ve fiber optik sensörler

sayesinde hareketin kaynağı bulunacak.

İki farklı istasyonda konuşlanan güvenlik güçleri olay yerine hızla intikal edecek.

Terminal ve otoparklardaki 9 bin akıllı kameraya 8 kusurlu hareket tanımlandı.

Bu hareketlerden birini yapanlar anında belirlenecek.

Plaka tanıma sistemlerinin de olduğunu havalimanında, yüz tanıma için altyapı kuruldu.

Daha çok teknik bilgi var ama ben yine de bu kadarını yazmış olayım.

Yeni Havaalanımız dünyaya hayırlı olsun.

 


Yazarın Diğer Yazıları