Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
OSMANLININ ARAPÇAYA İLGİSİ
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
GELENEKSEL TIP
Özeleştiri mi/Savunma mı?
NEDEN KAYBEDİYORUZ?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Konya'da siyaset başka. Herşey başka siyasette başka tabii. Haliyle onun iletişimi de başka. Önceden sessizce yapılan, işini bileceksin siyasi anlayışı ile adaylar belirleniyordu. Outdoorda olmak çok avantaj değildi. Indoor görüşmeler adaylık için yeterliydi.
Bu böylemi gidecek?
Hala böyle olmasını isteyenler var tabii. Adamını bulurum, tepeden hallederim diyenler.
Kimsenin bilmediği tanımadığı kişi tepeden iniveriyor. Kim bu? Bilmem. Büyükler bilir. Ben bilmem kocam bilir gibi bidurum sanki.
Şimdi böyle olmayacak. Olmaması lazım. Öyle değil mi?
Kamuoyu araştırmaları var artık. Kimin kapının dışına çıkıp imaj almış bu araştırmalar gösterecek. İmaj mı?
İmaj önceden elden ele ve torpille geçirilen garip bişiydi. Hak edeni küstüren, kenara atan bişiydi.
Artık kamuoyu araştırmaları biriken hafızayı ortaya çıkartacak. Bakalım Konya'nın belediye başkanları insanların hafızasına ne ekmişler görülecek.
Hafızayı ciddiye alanla almayanlar ortaya çıkacak. Karne ellerine verilecek yani. Kırıkları çok olanlar karnenin üstünü çamaşır suyuyla silemeyecek.
Karne halkıyla gönül bağını kuranları gösterecek. Yaptığını anlatabileni gösterecek. Yaptın ama anlatamadıysa da gösterecek. Son pişmanlık fayda etmez şarkısını bazıları çok söyleyecek.
İletişim o yüzden çok önemli. Gönül bağı için önemli, yaptıklarını anlatabilmek için önemli, kamuoyu araştırmalarında spontane hatırlanmada çıkabilmek için önemli.
Tepeden torpilliler artık seçilmesin, gelmesin. Hakkatten gelmesin. İletişimiyle halkın hafızasında olan ve o gönül bağını kurabilen gelsin.
Partiler buna nasıl bakıyor ya?
Ak Parti aday adaylarının inancı, ne olursa olsun, aday adaylığında koştururum, para harcarım aday oldum mu para harcamama da gerek yok, zaten seçilirim, düşüncesiyle iletişimi kısa süreli tutma şeklindedir. Aday olamasam bile piyasada görünür olurum, sonraki makamları kaparım diyenlerde çoğunlukta tabii. Burada Başbakan karizması herşeye bedel.
CHP ve MHP'de ise iletişim çok ciddiye alınmıyor maalesef. Birebir iletişimle yapılacak PR yeterli görülüyor. Aday olurum, sonrası hayırlısıysa olur iletişim anlayışı hakim olmuş gidiyor.
Strateji yok, taktik yok yani.
Adaylar kamuoyu fikri nasıl oluşur, nasıl değişir, nasıl pekişir bilmiyor.
Yerel seçimlerde genel seçimler gibi oldu sanki. Lider etkisi altında bahtımıza ne düşerse artık hakim gibi. Bu anlayıştan çıkan yerel kimlikler hem kısa hem de uzun vadede farklılaşacak. Şimdiden farklılaşmaya başlamak lazım. Yumurta kapıya dayanınca medyada fellik fellik dolaşmak nafile. Şimdiden söylemesi!
Şuradan Al Şuraya Koy
Valla Reklam Billa Reklam
66 yaşında Olmak Ya da Olmamak
Reklamdan Önce
Sadece İletişim Kur
2014 Reklam İstiyor
Dadaşlar Doğu Falan Değil
Kitleyi Kitleme Zamanı
Herşeyin Hayırlısı Eylemesizliği
Bu Şehrin Markası Mı?