Reklam
Yeni Konya Gazetesi - Günlük tarafsız siyasi gazete
Reklam
Niyazi DÜNDAR
Niyazi DÜNDAR
niyazidundar@yenikonya.com.tr

Yumurta Tüketmek İçin Nedenlerimiz Var

20 Ocak 2018, C.tesi günü eklendi. Font boyutu:

Yumurtanın bir dönem tüketilmesi tavsiye edilir, başka birileri çıkar sakın tüketmeyin diye ortalığı yaygaraya verir. Bu açıdan haksız yere kötü bir ün kazmış besinlerin başında yer alır.

Aslında bakarsanız yumurta çok sağlıklı ve bedeniniz için çok iyi gelen bir gıdaların başındadır.

Yumurta, tüm dünyada en çok tüketilen ve besleyicilik yönünden "süper yiyecek” kategorisine giren besinlerdendir. Beslenmenize yumurta eklemek için pek çok neden vardır.

Kolesterol ile ilişkisi yüzünden yıllarca kötü bir şöhreti vardı, ama aslında her diyetin vazgeçilmez bir parçasıdır. Az miktarda yağ içerir. Bununla birlikte, yüksek biyolojik değeri olan proteinleri, vitaminleri ve mineralleri ile düzenli diyetinize mutlaka eklenmelidir.

Söyleyen söylemlerden ziyade vücudunuz için iyi bir besin olan yumurta hakkında daha çok bilgi edinin diyerek, yumurtanın burada birkaç özelliğinden bahsedelim.

Kilo vermenize yardımcı olur; Bir yumurta sadece 77 kaloridir Sağlıklı, düşük kalorili bir diyetin parçası olduğunda kilo vermeye yardımcı olabilir. Vücudunuzun besin gereksinimlerini karşılamada, eksikliklerin ve enerji azlığının önlenmesine yardımcı olan vitaminler ve mineraller bulunur. Kolayca sindirilen proteinleri kas kütlesi oluşturmanıza yardımcı olan tok tutucu gıdalardan birisidir, böylece iştahınızı kontrol altında tutar.

Yorgunluğu azaltır; Kahvaltıda yumurta yemek sabah miskinliğine ve işteki verimliliği artırmaya yardımcı olabilir. Az miktarda yağ ve amino asit içeriği enerjinizi artırır, zihinsel ve fiziksel verimliliği geliştirir. Karbonhidratları enerjiye dönüştürmeye yardımcı olan bir besin olan B12 vitamini içerirler.

Gözleriniz için iyidir; Göz sağlığı için yumurta mükemmel bir seçimdir. Göz hücrelerinizi koruyan ve katarakt ve körlük riskini düşüren iki antioksidan olan lutein ve zeaksantin açısından önemli bir kaynaktır. Bu maddeler önemli miktarda A vitamini içerirler ve A vitamini eksikliği göz hastalıkları riskini yüksektir.

Bilişsel sağlığınızı iyileştirir; beyin sağlığında belirleyici faktör olan kolin denilen bir besin içerir. B vitamini ile birlikte hareket etme eğiliminde olan bu madde, hücre zarının oluşmasına ve beyninizin erken yaşlanmasını önlemeye yardımcı olur. Sinir sisteminizi düzenler ve nörotransmiterlerin aktivitesini dengeli tutmaya yardımcı olur.

Bağışıklık sisteminizi güçlendirir; bağışıklık sisteminizi iyileştirmenin etkili bir yolu ve vücudunuza saldıran patojen mikroorganizmalarla daha iyi mücadele edebilmenizi sabah kahvaltılarına ekleyeceğiniz yumurta ile sağlayabilirsiniz.

Kemiklerinizi güçlendirmeye yardımcı olur; Sağlıklı bir diyet ve egzersizin kemiklerinizi güçlü tutma etkisini artırırsınız. A, B kompleks, D, E, K vitaminleri ve selenyum, fosfor, kalsiyum, çinko gibi minerallerden zengindir.

Ne sıklıkta yumurta yediğinize bir bakın ve beslenmenize farklı yumurta pişirme yöntemleriyle ilave edebilirsiniz. Haftada 3 ila 5 kez beslenmenize dahil etmeye başlamanız dileklerimle sağlıklı mutlu günler dilerim.

 

Bu yazı 1079 kez okundu.
Yorumlar

Yazarın tüm yazılarını görmek için tıklayınız!

KÖŞE YAZARLARI
SON DAKİKA HABERLERİ