Ekmek, Su, Sosyal Medya

Sosyal medya deyip geçmeyelim. Artık radyo, televizyon, gazete reklamlarından daha fazla insana ulaşılabilen ve her an yanınızda taşıdığınız bir araç sosyal medya.
Bu mecranın ülkemizdeki yaygın kullanımı, artık şahıslardan daha çok şirketlerin marka yönetimi anlayışını değiştirmesine sebep oldu. 
Düşük maliyetler ile yüksek verim sağlayabildiğiniz bir platform sosyal medya. Giderek bu konuda hizmet veren ajans sayısı da artmakta. Genel kategori medya ajansları da bu alanı hizmet yelpazelerine eklemiş durumda.
Sosyal medya sadece marka yönetimi olarak değil, milletvekili, belediye başkanı, envai çeşit aday ve aday adaylarının da reklam tanıtım faaliyetlerini yürüttükleri ve yüksek başarılara ulaştıkları bir araç.
Geçenlerde hoşuma giden bir olaydan bahsetmek istiyorum. Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ağabeyimiz, Facebook beğeni sayfası üzerinden vatandaşların sorunlarını ve taleplerini dinleyerek en hızlı şekilde yanıtladı. Her bir vatandaşın ayrı ayrı net bir şekilde sorunlarının dinlenip çözüme kavuşturulması ve taleplerinin dinlenip uygulamaya konulması, başta gençler olmak üzere Selçuklu ilçesi sakinlerini fevkalade memnun ve mutlu etti. 
Uğur İbrahim başkanımıza teşekkür ediyor, diğer belediye başkanlarımızı da sosyal medyada halk ile iç içe olmaya davet ediyorum. Özellikle gençlere ulaşmak açısında bu mecra kaçırılmaz fırsat.
Gündemin takip edilmesi hususunda haber sitelerinden daha çok sosyal medya kullanılıyor. 
Twitter'daki hastang (etiket) çalışmalarıyla gündem maddeleri arasında giren konular hakkında daha fazla tweetler atılıyor. Vatandaşın herhangi bir konu hakkındaki tepkisinin olumlu veya olumsuz olduğu çok rahat ölçülebiliyor.
Ülkemizde kitap okuma oranı düşük ancak tweet okuma oranı, kullanan kişi sayısına orantılandığında kişi başı günlük 60 tweete denk geliyor. Bu durum ortalama bir vatandaşın günde 4 sayfa kitap okumasına eş değer. Normal düzeyde bir Twitter kullanıcısı okuduğu tweetlerle bile yılda 5 kitap bitirmiş oluyor. Diğer sosyal ağlardaki okumalar ve yapılan paylaşımlar bu rakama dahil değil.
Sosyal medya kullanımı alt sınır yaşı 9'a düşmüş durumda. Üst sınır 77. Bu yaşlardaki kullanıcılar çevrelerindeki insanlardan yardım alarak kullanabiliyorlar.
Büyükşehir belediyemizde sosyal medya konusunda duyarsız değil. Sosyal Medya ve İletişim Müdürlüğü'nün başarılı çalışmalarını yakından takip ediyoruz.
Artık bu alanda uzmanlık ve danışmanlık eğitimleri veriliyor. Sertifika sahibi olanlar bu alanda ticarete giriyor ve hızlı bir büyüme yakalıyor. BYEGM kurumunun bu alanı yakından incelemesi gerektiğini ve bu alanda gençlere yönelik çalışmalarda bulunması gerektiğini düşünüyorum. 
Ayrıca devlet tarafından bu alanda uzmanlık veya danışmanlık sertifikası olmayanlarında ajans açıp bu mecradan para kazanmalarının önüne geçilmeli. Eğer geçilmezse ileride büyük sıkıntılara kapı aralanmış olur.

Yazarın Diğer Yazıları