SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır?
02 Eylül 2021, Perşembe günü, saat 01:55 'de eklendi.

 

 

"SEO nasıl yapılır” arama motorlarında başarılı sonuçlar elde etmek isteyen web sitelerinin en çok merak ettiği konuların başında gelir. Başarılı SEO çalışmalarının ortaya koyulabilmesinin en etkili yolu SEO konusunda deneyimli ve profesyonel kadroya sahip bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu ajanstan profesyonel SEO hizmeti almaktır. SEO çalışmasının amatörce ve bilinçsiz bir şekilde yapılması durumunda zaman, prestij ve maddi açıdan kayıplar oluşması söz konusu olabilir. Bu nedenle web sitesini optimize edecek olan SEO ajansı konusunda doğru seçim yapılması çok önemlidir ve web sitesinin avantajlı konuma taşınmasında büyük rol oynayabilir.

 

Arama motoru optimizasyonu çalışmalarına başlanmadan önce yapılacak olan iyileştirme çalışmaları ile ulaşılmak istenilen hedefler belirlenmeli ve bu hedeflere ulaşmayı sağlayacak en uygun stratejik SEO planı oluşturulmalıdır. Gerekli ön hazırlık süreci yapılmadan ve bir yol haritası belirlenmeden başlanılan SEO süreci finansal açıdan kayıplara ve başarısızlığa neden olabilir.

 

SEO strateji odaklı bütünsel bir dijital pazarlama çalışması olarak web sitesinin arama motorları için optimize edilmesi noktasında birbiri ile bağlantılı birçok kriteri değerlendirir. Site içi ve site dışı optimizasyon SEO'nun birbirini tamamlayan temel unsurlarıdır.

 

Hem site içi hem site dışı arama motoru optimizasyonu çalışmalarında kalite, uygunluk, özgünlük ve çeşitlilik sağlanarak kullanıcı deneyimini merkezine alan bir yaklaşımla hareket edilmelidir. Ancak bu durumda uzun dönemli SERP başarısı sağlanması mümkün olmaktadır.

 

Web sitelerinin; Google, Yandex ve Bing gibi küresel ölçekte kullanıcı yoğunluğu bulunan arama motorlarında üst sıralarda listelenmesi ve bu kanallardan organik trafik sağlanması için arama motorları yönergeleri dikkate alınmalı, güncel sıralama faktörleri izlenmeli, uyarılar ve düzeltme iletileri göz önünde bulundurularak sürekli iyileştirme çalışmalarına gereken özen gösterilmelidir.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

 

SEO çalışmaları arama motorlarında üst sıralarda yer almak için yapılmakta olup belirli başlı kriterlere dikkat edilerek uygulanmalıdır. Arama motorlarına, oluşturulan web sayfasının ne ile ilgili olduğunu Meta Başlık, Meta Açıklama ve Meta Etiketler aracılığıyla ileten parametrelere site içi SEO parametreleri denilir. Bu süreçte sergilenen yaratıcılık, özgünlük ve SEO'ya uygunluk başarı üzerinde doğrudan etkilidir.

 

Web sitesi içeriğinin konusu ve hiyerarşik yapısı hakkında arama motorlarına sinyal gönderip, kullanıcılar tarafından sayfanın daha kolay bir şekilde taranmasını sağlayan başlık etiketleri en önemli sayfa içi arama motoru optimizasyonu kriterleri arasında kabul edilmektedir.

 

Sayfada SEO dostu URL kullanılmalı, birincil öneme sahip anahtar kelime ya da kelime öbeği bulunmalı ve kısa tutulmaya özen gösterilmelidir. URL içinde geçen kelimelerin tire işaretiyle ayrılması ve karakterler arasında boşluk bırakılmaması konusunda dikkatli olunmalıdır.

 

İç SEO'nun en önemli unsurlarından biri özgün içerik üretimidir. Özgün içerik kullanıcıya değer ve fayda sunmasının yanı sıra anahtar kelimelerin dengeli kullanılması durumunda arama motoru sıralamasında sayfanın durumunu doğrudan etkiler.

 

Yazılı içeriklerin ve konusunun resim, video vb ile zenginleştirilmesi, alt etiketlerinde sayfayla alakalı anahtar kelimeler bulunan medyalara yer verilmesi, kullanıcı deneyimi, etkileşim ve sayfada gezinme süresini artırma açısından avantaj sağlar.

 

Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak web siteleri mobil ve masaüstü kategoride birçok farklı cihazdan yapılmaktadır. Arama motorları kullanıcı deneyimini merkeze aldıklarından her tür cihazdan erişim kolaylığı sağlayan web sitelerini ön plana çıkarmaktadır.

 

Kullanıcı deneyimine olumlu katkısı olduğundan sayfa ögelerinin yüklenme süresi yani site hızı arama motorlarının en önemli sıralama faktörleri arasında bulunmaktadır.

 

Bir sayfadan site içindeki farklı bir sayfaya uygun anahtar kelime, görsel ya da URL üzerinden oluşturulan köprü bağlantılarına dahili link inşası ya da site içi link ağı adı verilir. Arama motoru sonuçlarını olumlu yönde etkileme kapasitesine sahiptir.

Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?

 

Site dışı SEO işlemlerinin en önemli unsurları marka görünürlüğünün ve bilinirliğinin artırılması amacına yönelik olarak yapılan backlink, sosyal medya ve dijital PR çalışmalarıdır. Doğru bir şekilde uygulanan site dışı SEO çalışmaları ile web sitesinin arama motoru sonuçlarında yükselmesi sağlanabileceği gibi SERP performansında olumlu ve kalıcı etki sağlanması mümkün olmaktadır.

 

Backlink çalışması sektörle ve konuyla ilgili benzer sitelerden URL adresi, görsel ya da anahtar kelime kullanılarak hedef sayfaya geri bağlantılar yapılmasını içerir. Dengeli bir şekilde uygulanan backlinkler hedef sayfayı güçlendirip SEO çalışmalarına katkı sağlamaktadır.

 

Sosyal medya çalışmaları arama motoru sonuçlarına etki etmekte olup sosyal medya hesaplarında markayla ilgili önemli gelişmelerin, hizmetlerin, kampanyaların ve yeni oluşturulan web sayfalarının geri bağlantı kullanılarak ya da kullanılmadan paylaşılmasını içerir.

 

Dijital PR çalışmaları kapsamında marka hakkında sektörel prestij algısının yaratılması, klasik ya da dijital medyaya yansımış olumsuz imajın etkisinin azaltılıp olumluya çevrilmesi için internet sitelerinde, bloglarda, sosyal medyada ve haber sitelerinde içerikler yayımlanır.

 

Site dışı SEO çalışmalarının doğru ve etkili bir şekilde yapılmasıyla hedef kitle etki alanının doğal yoldan genişlemesi ve organik site trafiğinin artması sağlanır.

Simur Digital site içi ve site dışı SEO çalışmaları konusunda iş ortaklarına üst düzey kalitede hizmet sunmakta ve istenilen başarının elde edilmesi konusunda etkili adımlar atılmasına katkıda bulunmaktadır.

 

Yorumlar
SON DAKİKA HABERLERİ