İspanya'da geniş çaplı bir elektrik kesintisinin iki gün boyunca hayatı felç ettiği İspanya'da, bundan dört hafta sonra bu kez de sabit ve mobil telefon hatlarının çöktüğü, sinyalin kesildiği, acil hatların dahi çalışmadığı belirtildi.
El Pais gazetesinden Ramon Muñoz'un haberine göre, Telefónica şirketinin şebekesinde iyileştirme çalışmaları nedeniyle 20 Mayıs Salı günü meydana gelen bir olay, İspanya genelindeki telefon hatlarının ve internet hizmetlerinin kesilmesine yol açtı. Haberde, "Telefónica'da yaşanan olay, şebekenin bir kısmının sabit telefon ve internet erişimini kaybetmesine neden oldu” bilgisine yer verildi.
Aragon, Endülüs, Ekstremadura, Navarra, Bask ve Valensiya gibi pek çok özerk bölgedeki 112 acil servislerinin de durumdan etkilendiği bilgisi verildi. Telefónica'dan yapılan açıklamada ise "bazı şirketlerdeki belirli hizmetleri etkileyen” çalışmaların yapıldığı ve yaşanan sorunun "çözülmeye çalışıldığı” kaydedildi.
SORUN, NERELERDE ETKİLİ OLDU?
Habere göre, yaşanan olayın Telefónica'nın veri değiştirme ağında yaşanan bir arızadan kaynaklandığı düşünülüyor. Söz konusu "MPLS” ağı, 112 hattına ve benzer sorunlar yaşayan üç rakamlı diğer telefon hatlarına servis sağlıyor.
Telefónica'nın bugün yerel saatle 03.00'te başlayan bir çalışmasının olduğu, bunun ardından giden çağrılar konusunda bazı sorunların yaşanmaya başladığı ifade edildi.
İngiltere'nin Metro haber sitesinin haberine göre ise tüm büyük telefon şebekelerinin çöktüğü ifade edildi. Söz konusu mobil şebekeler arasında Movistar, Orange, Vodafone, Digimobil ve O2'nin bulunduğu ifade edildi. Daily Mail de İspanya'daki "tüm büyük mobil şebekelerin çöktüğü" bilgisini aktardı.
Downdetector sitesinin paylaştığı bilgilere göre, sorunlar bugün yerel saatle 05.00 sıralarında başladı. Söz konusu sorun, başkent Madrid de dahil olmak üzere Malaga, Barcelona, Valencia, Murcia, Sevilya ve Bilbao gibi büyük kentleri etkiledi.
"İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI HİZMETLERİ ETKİLEDİ"
Metro haber sitesi, Fransa sınırı yakınlarındaki Aragon'da acil durum hatlarındaki sorunun çözüldüğünü, ancak başka bölgelerdeki sorunların sürdüğünü aktardı. İspanya basını da Telefónica ile bağlantılı ağların durumdan etkilenmiş gibi göründüğü bilgisini verdi.
Kullanıcıların temel şikayetleri, sinyal alamama, internet sorunları ve pek çok 112 acil durum hattının çökmesi olarak sıralandı.
Telefónica şirketinden bir kayna, El Correro'ya yaptığı açıklamada, "ağ iyileştirme çalışması" yapıldığını ve bunun ülke çapındaki "spesifik hizmetleri" etkilediğini belirtti. Söz konusu kesintinin hem interneti hem de telefon hizmetlerini etkilediği ifade edildi.
Kaynak: Haber Merkezi