Rakip arama motorlarından biri olan Bing'in yapay zeka tabanlı arama özelliklerini devreye sokmasıyla birlikte, Google da arama sıralamalarını etkileyecek yeni stratejiler üzerinde çalışıyor. Bu son güncelleme, birçok SEO uzmanı tarafından endişeyle karşılanıyor. SEO uzmanları, bu değişikliklerin web sitelerinin sıralamalarını nasıl etkileyeceğini yakından takip ediyor.
Google, artık sık ziyaret edilen web sitelerini öne çıkarmayı test ediyor. Örneğin, "Konya Haber" gibi bir arama yaptığınızda, "Yenikonya.com.tr" gibi sık ziyaret edilen bir haber sitesini ziyaret etmişseniz, Google sizi "Sık ziyaret ediyorsunuz" şeklinde karşılıyor. Bu, Google'ın kullanıcı deneyimini iyileştirmeye odaklanarak, arama hızını ön plana çıkararak temel internet deneyimlerinden vazgeçmiş gibi göründüğünü gösteriyor.
Ancak, bu değişiklikler SEO uzmanlarını endişelendiriyor çünkü web sitelerinin sıralamalarını etkileyebiliyor. Uzmanlar, SEO stratejilerinin yeniden gözden geçirilmesini gerektiğine işaret ediyor.
Ayrıca, Google'ın henüz her kullanıcıda bu test sürümünü denemediği biliniyor. Belirli hedef kitle üzerinde, arama deneyimini test eden Google, eğer test sonuçlarının arama deneyimini iyileştirdiği izlenimine ulaşırsa, tüm kullanıcılarda kullanıma açacak. Peki sizde ‘'Sık ziyaret ediyorsunuz'' test sürümü aktif mi? Yorumlarda, belirtin.