“En Büyük Sürpriz” Bizi Bekliyor Olabilir mi?
DÜNYANIN ALGI YÖNETİM MERKEZİ; TOVİSTOCK
HAYAT VEREN PRENSİPLER
ACİLEN
POZİTİF PSİKOLOJİ İLE KENDİNİ TANI
KOZMETİK CİLT YAĞLARI
ÖLDÜRÜLEN BİR ÖĞRETMEN VE BİR EĞİTİM SİSTEMİ
KULLANDIĞIMIZ TABİRLER VE İSLAMİ HASSASİYETİMİZ
FİLİSTİN DUYARLILIĞIMIZ
Müfredata bilinçli eleştiri de eklensin
BEŞ ŞEY GELMEDEN BEŞ ŞEYİN KIYMETİNİ BİLMELİYİZ
Teknolojik Bir Mesele
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Konya'nın değil Türkiye'nin sorunu aslında. Ufacık bir ekonomik sallantı da bile birçok firma battı batıyor diye dedikodu gazetelerinde manşet olurlar. Şu batmış duydun mu! Hadi canım! Ben de şu firmanın battığını duydum! Diye devam eden kötünün peşinden götürmeye yönelik negatif kokuları yayma psikolojisi.
Bu psikoloji kimseye şimdiye kadar fayda getirmedi. Bundan sonra da getirmeyecek. Niye firmalarımızı batırmayı fantezi olarak kurguluyoruz ki.
Hangi firmamız yeni şube açmış, yeni fabrika kurmuş, yeni ürünler üretmiş demiyoruz da, felaket tellalığına prim veriyoruz. Bunu eğitimli eğitimsizi, zengini fakiri farketmeden herkes yapıyor, yapıyoruz.
Sonra kime fayda var? Kınacılara…
Sistemi birinin çekilin diyerek değiştirmesini beklemeyelim. Kendimiz değiştirelim.
Sonrasında da batma boyutuna gelebilecek firmalara destek olacak sistematiği kuralım. Onları ayağa kaldıralım. Daha yukarı çıksınlar. Daha fazla istihdam yaratsınlar. Daha fazla ihracat yapsınlar…
Böylece herkes kazanacak.
Çok mu zor?
Zor değil ama zihniyet değişmediği sürece çok zor.
REKLAM DEYİP BAKIN
Reklam kesinlikle sadece reklamcıların işi olmadığını her defasında söylüyorum. Artık patronlar reklamı daha fazla ciddiye almalılar. Sadece para vererek reklam yaptırdıklarını da zannetmemeliler. Reklamın strateji ve fikir işi olduğunu farkederek işi o ciddiyette ehil yerlere vermeliler. Böyle yaptıklarında reklam ajansları da grafik atölyesinden reklam ajansına dönüşebileceklerdir. Fikir nasıl çıkar ya? Fikir pazarlama ve reklam bilgisinden çıkar. Kim biliyorsa marka yaratır.
Son günlerde açıkhavada akaryakıt firmasının açılış iletişimi boy gösterdi. Nadir Avcan markası yeni istasyonunun açılışını billboardlarda duyurdu. İletişimin başlığı marka ismiyle o kadar güzel yansıtılmış ki reklam işini yapmış. Reklamın söylemesi gerekenleri reklam söylemiş. Nadir Avcan markasının petrol istasyonunu açtığı ana mesajı ancak bu kadar güzel başlığa taşınabilirdi. Tebrik ederim. Reklamda destek kavramı ciddi başka bir iş. Bu reklamda da “nadir açılışa” gönderme yapacak desteği güzel ifade edilmiş.
Gönül istiyor ki bundan sonra güzel reklam örnekleri çoğalsın ve biz de tebrik edelim. Saçma sapan reklamlardan inanın çok bunaldık hepimiz. Firmaların paralarını çarçur edecek reklamlara son diyelim.
Radyo programımız uçtu gidiyor valla. Ne güzel geri dönüşler alıyoruz. Konuklarımız memnunlar. Dinleyicilerimiz memnunlar. Bu haftada Konya Baro Başkanı Av.Fevzi Kayacan ile keyifli bir program yapacağız. İşte Yorum farkıyla hukuk konuşacağız. Sizleri de bekleriz.
Şuradan Al Şuraya Koy
Valla Reklam Billa Reklam
66 yaşında Olmak Ya da Olmamak
Reklamdan Önce
Sadece İletişim Kur
2014 Reklam İstiyor
Dadaşlar Doğu Falan Değil
Kitleyi Kitleme Zamanı
Siyasi Pazarda Alışveriş Başlıyor
Herşeyin Hayırlısı Eylemesizliği