Üniversite e-kayıt ne zaman ve nasıl yapılır? İşte e-Devlet kayıt ekranı ve gerekli olan evraklar!

 Üniversite e-kayıt ne zaman ve nasıl yapılır? İşte e-Devlet kayıt ekranı ve gerekli olan evraklar!
YKS tercih sonuçlarının açıklanmasının ardından üniversiteye yerleşen öğrencilerin gündeminde e-kayıt işlemleri yer alıyor. Peki, üniversite e-kayıt ne zaman başlıyor? Üniversite e-kayıt işlemleri nereden ve nasıl yapılır? İşte detaylar…

Öğrenciler, 2023-2024 akademik yılı için üniversite kayıt tarihlerini sabırsızlıkla bekliyor. Üniversite hayatına adım atacak gençler, geleceklerini şekillendirecek bu önemli döneme dair meraklı gözlerle tarihleri araştırıyor. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) tercih işlemlerinin tamamlanmasının ardından gözler kayıtlara çevrildi.

Tercihlerine göre belirli bölümlere yerleşen öğrenciler, e-kayıt sürecinin ne zaman başlayacağı hakkında araştırma yapmaya başladı. Kayıt için gerekli belgeler de merak edilen konular arasında. Peki, üniversite e-kayıt işlemleri ne zaman başlıyor ve nasıl yapılır? İşte detaylar…

Üniversite e-kayıt işlemleri ne zaman başlıyor?

Üniversiteye yerleşen öğrencilerin e-kayıt işlemleri 28-30 Ağustos 2023 tarihleri arasında tamamlanacak.

Üniversite e-kayıt ne zaman ve nasıl yapılır? İşte e-Devlet kayıt ekranı ve gerekli olan evraklar!

ÜNİVERSİTE E-KAYIT EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ

Kayıt için gerekli belgeler

1- Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi

2- Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi halinde aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.

3- Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)

4- Yükseköğretim kurumları tarafından talep edilmesi durumunda 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf

5- Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge

6- Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir.

Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber grubumuza katılabilirsiniz. Yeni Konya WhatsApp haber kanalımız için tıklayınız!

Yorum Yap

Önemli Not: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan yenikonya.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Bu habere henüz yorum yapılmadı. İlk yorumu siz yapın!
X
Yorum Yazma Sözleşmesi
“Sayfamızın takipçileri suç teşkil edecek, yasal olarak takip gerektirecek,hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, ahlaka aykırı, müstehcen, toplumca genel olarak kabul görmüş kurallara aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde hiçbir yorumu bu web sitesinin hiçbir sayfasında paylaşamazlar. Bu tür içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk yorumu gönderen takipçiye aittir. yenikonya.com.tr'ye yapılan yorumlar arasından uygun görmediklerini herhangi bir gerekçe belirtmeksizin yayınlamama veya yayından kaldırma hakkına sahiptir. Konhaber başta yukarıda sayılan hususlar olmaz üzere kanun hükümlerine aykırılık gerekçesi ile her türlü adli makam tarafından başlatılan soruşturma kapsamında kendisinden Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 332.maddesi doğrultusunda istenilen yorum yapan takipçilerine ait ip bilgilerini ve yapmış olduğu yorumları paylaşabileceğini beyan eder ”
BENZER HABERLER