SBS’nin Kaldırılmasını Ve Yeni Getirilen Sistemi Olumlu Buluyorum -2

     Öncelikle SBS’nin kaldırılıp, yerine, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin getirilmesini olumlu buluyor ve destekliyorum. Yeni getirilen sistem ile birlikte Okul Merkeze alınmıştır. Burada amaç; Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Okul ilişkisini güçlendirmektir. Eğitim sürecinde Öğretmenlerin ve Okulun rolü, yeni sistemle birlikte daha etkin olacaktır. Ayrıca, Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlanacaktır. Sınav kaygısını tamamen ortadan kaldırmak da hedeflenmiştir. Yapılan eleştirilerin büyük bir bölümünde, haklılık paylarının olmadığını düşünüyorum. Yeni sistem kesinlikle sınav getirmemiştir. Öğretmenlerin ders saatlerine göre yaptıkları yazılının her dönem bir tanesini Merkezi olarak yapmayı plânlamıştır. Bu durumda ek sınav yoktur. Sınav artmıştır diyenler yanılmaktadır. Ayrıca Dershaneler kaldırılınca merdiven altı ders vermeler çoğalır korkusu yaşayanlar vardır. Özel ders vermek şimdi de yasaktır. Dershanelerin kaldırılması ile birlikte  bu yasakta, etkin denetimle denetlenmelidir. Bu yasağa uymayanlar hakkında gerekli çalışmalar yapılınca büyük oranda çözüme kavuşturulur diye düşünüyorum. Şayet ihtiyaç olursa Okul bünyesinde Halk Eğitim Kurumları aracılığı ile takviye kurslar açılabilir. Her halükarda Okul merkeze alınınca başarıda kaçınılmaz olarak elde edilecektir. Ayrıca FATİH Projesi Ülkemizin tamamında faaliyete geçirilince Merkezi sınavlar öğrencilere verilen Tabletler aracılığı ile kolayca yapılabilir. Aynı zamanda eğitimdeki fırsat eşitsizliği, bölgeler arası farklılıklar olabildiğince azaltılarak, daha adaletli bir imkâna kavuşturulmuş olur. Eğitimde yüzde yüz eşitliği sağlamak gerçekten mümkün değildir. Farklılıklar ne kadar azaltılırsa o kadar iyidir.


    Yeni   sistem;  Öğretmenin mesleki performansının artırılmasına, Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacın azalmasına, Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmeye, Başarı değerlendirmesini sürece yaymaya, telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmaya, Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmeye, Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmeye vesile olacaktır. Eğitimde başarıyı gerçek anlamada başarmak için Öğretmen yetiştirmeye çok özel önem verilmelidir. Bu işin kaynağı sağlam olursa aksayan yönleri telafi etmek mümkün olur.


     Orta Öğretimde Öğrencileri Yerleştirmede esas alınacak puan hesaplaması; Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının % 30'u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının % 70'inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır. Yeni uygulamaya konulan Modeli, Sistemini olumlu buluyorum ve destekliyorum. Ancak  yanlış cevapların doğru cevapları götürmeyeceği husus ile yerleştirilmeye esas oranlar da  revize edilebilir, 4 yanlış 1 doğruyu götürmelidir, Merkezi sınav sonucu ile yıl sonu başarı ortalamasının %50,%50 olarak uygulanmasının daha adaletli olacağını  veya bu oranlar üzerinde yapılacak mutabakata göre de değerlendirilebileceğini düşünüyorum.


     Yıllar öncesinden, geçtiğimiz günlerde yürürlüğe konulan sistemi önermiş olmam ve bu uygulamaya geçilmesi beni mutlu etmiştir. Bundan sonraki uygulamalarda bu sistem bazı küçük değişikliklerle Liselerde 9.10.11. ve 12. Sınıflar içinde uygulanmalı ve sonucunda Üniversiteye giriş sınavı da mutlaka kaldırılmalıdır. Tabi ki baştan itibaren Öğrencinin ilgi, alaka, kabiliyet ve başarılı olduğu alanlar ön plana çıkartılacaktır. Sonucunda Öğrenci başarılı olduğu alanlarda İstediği Üniversite’nin İlgili bölümlerine girerek, eğitim-öğretimine devam edeceği  günleri sabırsızlıkla bekliyorum. Sıhhat ve âfiyetler dilerim.


Yazarın Diğer Yazıları