Ağaların eli tutulmaz
REĞÂİB GECESİ BİR GECE DEĞİL BİR YÖN TAYİNİ
Sûfî bir ses işittim uzaklardan…
YARIN ÇOK GEÇ OLABİLİR…
Veeeee nihayet! Güzel futbol güzel sonuç…
Seküler kesimin çatallı dili
AKLINI VE ALNINI TERLETENLER
SEVDALISIYIZ
Meşruiyetin Olmazsa Olmaz 3’lüsü
ÜÇ AYLARA KAVUŞMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ
Bahanesiz Maçtan Hüsran Çıktı
AHLAK VE VİCDANIN SESİ MISIRLI YAZAR MUSTAFA LUTFİ EL-MENFALUTİ
CUMHURİYET OLMASA BİZ OLMAZ MIYDIK?
EĞİTİMDE BİR MİLAT BAŞLAMALI MI?
TEKNOKRATİK TEK DÜNYA DEVLETİ
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.s.)'in Mescid-i Haramdan, Mescid-i Aksaya kadar olan yolculuğuna, İsra "gece yürüyüşü” denir. Bu, gece yürüyüşü (İsra) hadisesi Kuran-ı Kerim ile sabittir. İsra Sûresin 1.âyet-i kerimesinde: "Bir gece, kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye Muhammed kulunu Mescidi Haramdan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya götüren Allah, noksan sıfatlardan münezzehtir. O, gerçekten işitendir, görendir” buyurulmuştur. Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) gecenin bir anında, Mescidi Aksa'dan Cenab-ı Hakkın dilediği yüksekliğe çıkarılması hadisesine Mirac denir. Mirac, hadis-i şeriflerde anlatılmaktadır.
Mîrac; Âlemlere rahmet olarak gönderilen Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.), Mekke döneminde bir gece, zerreden kürreye, her şeyin yaratıcısı Allah (c.c.)'ın daveti üzerine gerçekleşen, sonsuz kudretinin eserlerini temaşa etmesi için önce Mescid-i Aksa'ya, oradan da semaya yaptırılan hikmet yüklü bir yolculuk ve mucizevî bir buluşmadır. Recep ayının 27.gecesi Mîrac hadisesi vuku bulmuştur. Mirac bir arınma ve Allah'a yükseliştir. Mirac'ın lügat manası, yükselmek, yukarı çıkmak anlamlarına gelmekle birlikte erdem yolculuğu, kâmilliğe yükseliştir. Sadece Mescid-i Haram, Mescid-i Aksa ve varlığın düzeylerinde, hakikat göğünün katmanlarında değil, insanlığın Allah'a ulaşan yolunun duraklarında da gerçekleşmiş kutlu bir yolculuktur. Merhum Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır tefsirinde: Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)'in,sahradan semaya Mirac denilen asansör gibi yukarı çıkma aleti ile çıkmıştır.Burak ile yolculuğunun belli bir bölümünü gerçekleştirmiştir. Semadan sidreye Cebrail (a.s.)'ın kanadı ve daha ileri refref ile gittiğini belirtmiştir.
Beş vakit namaz Miracta farz kılınmıştır. Namaz Mü'minin miracıdır.Peygamberimizin Hz. Muhammed (s.a.s.) miracta Peygamberlerle görüşmüş, cennet ve cehennemlikler kendisine gösterilmiştir. Mîrac; Süleyman Çelebinin "Şeş cihetten ol münezzeh zül-celâl, Bîkemukeyf âna gösterdi cemâl" şeklindeki ifadesiyle"mahiyetini, nasıllık ve niceliğini bilemediğimiz bir şekilde yüce Allah ile görüşen" sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)'in, şirk koşmayanlarınaffedilebileceği müjdesi, Bakara Sûresi'nin son iki ayeti (Amenerrasûlü..) ve beş vakit namaz hediyesiyle yüce âlemlerden döndüğü gecedir. Mîrac Gecesi;"Allah(c.c.)'ın huzurunda; Peygamberimiz (s.a.s.) öncelikle, dil, beden ve mal ile yapılan ibadetlerin hepsi Allah(c.c.) içindir” demiştir. Buna cevaben de Allah(c.c.) tarafından: "Ey Nebi-i Zişan! Sana selam olsun! Rahmetim ve bereketim de senin üzerine olsun!” buyurulmuştur. Resulullah (s.a.s.) Efendimiz, Ümmetinin de bu şereflerden istifade etmesi için: "Rabbimizin selamı, bizim üzerimize (bütün Peygamberlerin üzerine) ve Allah'u Teâla'nın bütün Salih kulları üzerine de olsun” diyerek ümmetini çok sevdiğini göstermiştir.
Miraç olayı, gaybe inananlarla, İman etmeyenler için bir imtihan olmuştur. Zira İsra Sûresi 60. âyette: "…Sana gösterdiğimiz o görüntüleri…” buyurulmuştur. Müfessirlerin çoğunluğuna göre, ayetin "görüntüler” ile tercüme edilen "rüya”kelimesi, Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)'in, Mirac gecesindeki müşahedeleridir. Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) Mirac haberini verdiği gün, Mekke müşrikleri inanmayıp, Mescid-i Aksa'nın şeklini, yoldaki kervanların durumlarını sormuşlar, Peygamberimiz de hepsini birer birer haber verdiği halde, Müşrikler yine de inanmamışlar ve Hz. Ebubekir (r.a.)'a giderek senin inandığın peygamberin geceleyin Mescid-i Aksa'ya gidip geldiğini söylüyor ne dersiniz diye sorulduğu zaman bunu "Hz. Muhammed (s.a.s.) mi söylüyor, O söylüyorsa doğrudur” diyerek hiç düşünmeden ve tereddütsüz olarak derhal kabul edip inanmıştır. Sadakat böyle olmalıdır…
Önemli gün ve geceleri beklemeden her zaman düzenli olarak ibadetlerimizi yapmakla mükellefiz. Ancak böyle müstesna gün ve gecelerde daha çok ibadet ve taâtta bulunup artırmalıyız. Önemli gün ve gecelerde; Kur'an-ı Kerim okunmalı, nafile namazlar kılınmalı, tevbe istiğfar yapılmalı, Salat -ü Selam getirilmeli, Kelime-i Tevhid çekilmeli, Yetim'e, fakir fukara ya yardım edilmeli, kısacası iyi, güzel, faydalı ve yararlı işleri çokça yaparak bu geceyi değerlendirmeliyiz. Gündüzünde de oruçlu olmak büyük sevaptır. Böyle müstesna gün, ay ve gecelerin manevi kıymetinden gereği gibi faydalanmalıyız. Maddi ve manevi yönden, elimizden gelen yardımı ihtiyaç sahiplerine ulaştırmalı, nefsimizin, şeytanın istek ve arzularından uzak durup, günahlarımızdan kurtulup, sevaplarımızı artırmaya çalışmalıyız.
Malumunuz 03/04 Nisan Salı'yı Çarşamba'ya bağlayan gece Mirac Kandili'dir.Mirac Kandilimizi tebrik eder, bu vesilesi ile iç dünyamıza bir yolculuk yapmamızı, arınmamızı, Âlem-i İslam'ın ve bütün insanlığın yüksek değerlerle bütünleşip yücelmelerine, her iki cihanda kurtuluşa erenlerden olmamıza vesile olmasını Cenab-ı Allah (c.c.)'tan niyaz eder, sıhhat ve afiyetler dilerim.
ÜÇ AYLARA KAVUŞMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ
ÖZÜ SÖZÜ BİR GÜVENİLİR ÖRNEK DAVA ADAMI OLMAK GEREKİR
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
ÂSIMIN NESLİNİ YETİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞAN DAVA ADAMI ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
TEVHİD, ŞİRK, ŞERİAT, TAĞUT NE DEMEKTİR.
İLÂH, RAB, İBADET VE DİN KAVRAMLARI
DÜNYA İMTİHAN YERİ
İSLÂM DİNİNDE ZORLAMA VAR MI, YOK MU?
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ