TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
OSMANLININ ARAPÇAYA İLGİSİ
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
GELENEKSEL TIP
Özeleştiri mi/Savunma mı?
NEDEN KAYBEDİYORUZ?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Böylesine riskli ve pahalı işi meslek edinen Osmanlı cevahircileri hakkındaki bilgilerimiz azdır. Saraya çalışan ulufeli Ehl-i Hiref-i Hassa ustalarının aylıklarına ilişkin defterlerde "zerger", "hakkak" "zemişanci" gibi kuyumcular da yer alıyor. Kuşkusuz bunlar arasında cevahir işleyenler de vardı. Budefterlerde zergerlerin (kuyumcuların) "cemaat-i Rum" ve "cemaat-i Acem" olarak ayrılmaları ise, bu kadrolarda yer alanların Anadoluluya da İranlı olduklarının kanıtıdır.
Kapalıçarşı içindeki Eski Bedesten/ Cevahir Bedesteni, Osmanlı cevahircilerinin : merkezi ve cevahir işlerinin çokça satıldığı yerdi. Burada cevahir ve başka antikaları alıp satan çok zengin, aynı zamanda okumuş, sarayla, devlet adamlarıyla ilişkisi olan sermaye sahiplerine, bütün sanat, zenaat ve esnaf zümrelerinin üstündeki konumlarından dolayı, uzman, üstad ve hoca anlamında "hacegi" deniliyordu.
Cevahir Bedesteni, Osmanlı dönemindeki düzeninde olmasa da günümüzdeki görüntüsüyle geçmiş dönemin İstanbul'a özgü mücevherat zenginliğini anımsatır. Osmanlı cevahircileri hakkında daha sağlıklı ve ayrıntılı bilgileri yine Evliya Çelebi'de bulmaktayız. O, bu zümreyi "cevahir bazırgânları", "inciciler" ve cevahir işleyen kuyumcular" olarak üç ayn grupta tanıtıyor:
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK