Döviz kurlarında dalgalanma (volatilite) yaşanabilir mi?
Akran Zorbalığı Merhametin Kaybı ve Din Eğitiminin Kurtarıcı Gücü
Maçı Beşiktaş kazanmadı, biz verdik
KIBRIS SEÇİM SONUCU VE KIBRIS TÜRK DEVLETİ
Kendi nefsinde ara..!
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Her iki taraf da adaletten şikayetçi
REFERANSIMIZ: KUR’AN OLMALI!
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ
Bir varmış, bir yokmuş. Kıbrıs’ta federasyon masalı.
Konyaspor’da Düşüş Alarmı, Sorunlar Derinleşiyor..
ŞÜPHE
Kendi Ekseni (Egosu) Etrafında Dönmenin Usulü
Samimiyet Zedeleyici Mağlubiyet
SAHTE DİN VE TARİKATLAR
HASTALIK BİR NİMET MİDİR?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Çadır ve otağ...
Dedekorkut öykülerinde kapalı mekan olarak otak, sayvan, çadır, ev... adları ile hep çadırlardan söz edilir. Bu ulusal çadır kültürü, Osmanlılara gelinceye değin daha da zenginleşmiş; seyyar sarayları andıran ve seferde, avda padişahın istirahati için kurulup kaldırılan otağ-ı hümayun' dan yeniçeri çergelerine kadar bin türlüsü kullanılmıştır. Son padişahlardan V. Mehmed Reşad' (1909-1918) için bile, askeri manevraları izlemesi amacıyla otağ kurulmuş olması, Osmanoğullarılnın çadır sevdasından vazgeçmediklerini gösteriyor.
Osmanlı çadırları, yelken bezinden daha sağlam ve kalın olmak üzere kendir ipinden dokunan çadır bezlerinden yapılıyordu. Bu bezin bir özelliği su geçirmemesiydi. Fakat bu kalın bezi dokumak, biçmek dikmek, o muazzam otağların parçalarını meydana getirmek, dahası içini dışını bezemeye yarayacak tezyinat örtülerini işlemek başlı başına bir meslek ve sanat demekti. Vaktiyle İstanbul'da Kapalıçarşı içinde bu işlerin yapıldığı dükkanların yer aldığı bir Çadırcılar arastası vardı. Bu çarşının ustaları, rengarenk avcı çadırları, yolcu ve seyyah çadırları, kır kahveleri için romantık tenteler yaparlardı. Ordu için çadır imal eden ayrı atölyeler bulunuyordu. En basit Osmanlı çadırları, iki tarafa akıntılı, yanlarda da üçgen biçiminde örtüleri olan iki direkli çergeler idi. Bunun biraz daha büyüğü, etekleri bir daire gibi açılan ve orta direkten yanlara doğru açılan kanatları kazıklara bağlanan mahruti çadırdı. Paşa çadırları farklı olarak hem daha geniş hem de çepeçevre "zokak" denen çadır bezinden paravanlarla kuşatılır, ana çadıra bağlı hizmet ve güvenlik çadırları da kurulurdu.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI