SUYUMUZ BİTİYOR!
FİTRE (SADAKA TÜL FITR)
HEDEF NEDEN MOSKOVA?
Hizmet istemeyen insanlar
Ramazan’da Su İçmeyi Unutmayın
FİLİSTİN’İN MEHMET AKİFİ İBRAHİM TUKAN
Dünya Telaşı
Buen Vivir
YARA
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
İFTAR VAKTİNİN FAZİLETİ
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Bu kadarı da olmaz! Etliekmek 180 TL olur mu?
İRAN NE YAPMAYA ÇALIŞIYOR?
CHP NEDEN İKTİDAR OLAMADI, OLAMIYOR?
Seyahatnamede, 17. Yüzyıl ortalarında İstanbul'daki kuyumculuk sektörünün bütün dalları için de önemli bilgiler vardır. Bu dallar şu adlarla sıralanmıştır: Kuyumcular, cevahirdler, inadler, cevahir kuyumcuları, saatçiler, kalçılar, gümüşhanedler, rumatçılar, tizapcılar (halis altın ve gümüş hazırlayanlar) cevahir alıp satanlar, elmasçılar, hakkakler, mühürcüler, kalemkerler, telciler, potacılar, buracılar (kaynak yapanlar) cıvacılar. Bunların birçoğunun, örneğin, potacıların, telcilerin, kaynakçıların...Kuyumculuk sanatına katkı sağlayan işkolları olduğu açıktır. Doğrudan birer sanat dalı sayılabilecekler ise gümüş ve altından her çeşit takı, süs, araç gereç, eşya yapan gümüşçülük ve altıncılık; kaplamacılık, değerli taş yontuculuğu ve hakkaklik olmuştur.
Gümüşçülük -Altıncılık
İşleme kolaylığı altın ve gümüş için eşit olsa da altının solmayan parlaklığı, yüksek parasal değeri, bu soy madenden yapılan bütün objelerin birer ziynet, dolayısıyla da servet öğesi sayılmasını gerektirmiştir. Ama bu üstünlüğün getirdiği çaldırma, gasp, müsadere, yitirme gibi riskler de hiçbir zaman giderilememiştir.
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK