15 TEMMUZ VE TERÖRSÜZ TÜRKİYE
Teröristlerin Ön Şartsız Silah Bırakmalarını Destekliyorum
Divriği’yi Görmeden Ölmeyin!
ÜMİDİMİZ VAR
Erdoğan’ın en büyük icraatı
Elektrikli Otomobiller ve Gerçek Menzilleri
Perdeler Anılar Kapılar
İSLAM TOPLUMUNUN TEMEL AYRIŞMA NOKTALARINDA BİRLEŞTİRİCİ BİR ŞAHSİYET HASAN el-BENNÂ
DEVLET, ASLA CHP’YE TESLİM EDİLEMEZ
Bir Fes, Bize Neyi Hatırlatır?
Ülkeyi soyanlar rahatsız
Haziran ayı enflasyon rakamları faiz indirimlerine alan açtı
BASIN DİLİ
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Müslüman erkeklerin altından aksesuarlar taşımalarının haram olduğuna ilişkin rivayetler de dikkate alındığında Osmanlı dönemi kuyumculuğunda altın kullanımı, halkın gereksiniminden çok saray ve yüksek zümreye dönük olabilmiştir. Hatta bu tabakalar için de özellikle büyük çaplı objelerin tamamen altından imal edilmesinin yüksek maliyeti çoğu durumda göze alınamadığından "tombak" denilen, gümüş veya bakır üzerine cıvalı altın kaplama tekniğine başvurulmuştur. Diğer yandan, parlak beyaz rengi, paslanıp çürümemesi, altına oranla ucuzluğu, takı ve aksesuar olarak kişinin üzerinde bulunmasının sevap olduğuna inanılması, gümüşe olan rağbeti arttırmış; erkekler aksesuar, kadınlar takı olarak gümüşü daha çok tercih etmişlerdir. Osmanlı kuyumculuğunla gümüşçülüğün en yaygın dal olması bu nedenlerle açıklanabilir.
Osmanlılar zamanında gümüşçülüğün ve altın işlemeciliğin merkezileri nelerdi? Sorusuna kesin
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI