Dil Giderse Hafıza Susar…
YASAL KUMAR (!), YASA DIŞI KUMAR.
Faiz dışı fazla vermeye daha fazla odaklanmalıyız
Modern ihtiyar heyetleri: Sosyal medya ve ilişki danışmanları
DÜNYA İMTİHAN YERİ
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
SANDWİCH -EKMEK ARASI
Ağaların Arasında Bir Maraba
HAYATA KAZIM ÖZTÜRK’ÜN RUBAİLERİ MERCEĞİNDEN BAKMAK
Acıya/Musibete Ağlamanın Etkisi
KIBRIS NEREYE KOŞUYOR?
Dünya arayışta... Demokrasi artık en iyi yönetim şekli değil
Gönül kapısının anahtarı, Rahmete Açılan Bir Sefer Tövbe
BİR KİTAP FUARININ ARDINDAN
Meğer kuzuyu kurda emanet etmişiz…!
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
İstanbul'daki ünlü Hakkâkler Çarşısı, bir zamanlar halkın "Güvercinli Cami de dedikleri Bayezid Camiinin yanındaydı. Bu çarşı için söz konusu yerin seçilmiş olmasının da bir anlamı olmalıdır. Bu semt, eski devirlerde İstanbul'un merkezi konumunda olduğu gibi, çarşı pazar dünyası da yine bu çevrede odaklanmıştı. Gerek İstanbullular gerekse taşralardan gelenler, Kapalıçarşı'da, hanlarda alış verişlerini yaparlarken mühür, arma, madalyon, nazarlık kazdırmak, çakmaklarına, tütün tabakalarına, meşin keselerine, kılıç ve kamçılarının kabzalarına, mataralarına, divitlerine, muska kaplarına... kendi künyelerini, uygun gördükleri dilek sözlerini, dua ve âyetleri yazdırmak için Hakkâkler Çarşısına uğrarlardı. Kuşkusuz hepsi de mühür kazmakla birlikte olasılıkla kimi hakkâkler, mücevher üzerine hat yazmak, kimileri, takılara türlü motifler, simgeler işlemek; kimileri maden, kimileri ahşap, abanoz, fildişi üzerine kazıma işi yapmak, oyma ya da kabartma tekniği alanlarında uzmanlaşmış olduklarından, gündelik iş kapasitesinin dağılımında kendiliğinden bir denge kurulabiliyordu. Her hakkâk, kazdığı her mührü mürekkepleyip birkaç kezbasarak gerek imla gerekse okunaklık bakımından bir kusur bulunup bulunmadığını dener; müşterinin de onayını aldıktan sonra, ilginç bir gelenek olarak, kendine mahsus mühür defterine bir örneğini basardı. Bu, onlar için bir meslek ilkesi olup referans özelliğinde bir tür katalog oluştururlardı. Aynca, bu defteri, yeni kazacakları mühürler için de bir rehber olarak kullanırlardı. Çünkü eski mühürler; salt kişinin adı ve unyanıyla babasının adını içermez, çoğunca, künyeyle kafiye oluşturan bir dizeye, bir dua veya hikmetli söze de yer verilirdi.
16. yüzyılda yaşayan Ebubekir adlı bir zatın mühründe "Hakka tevfiz eyledi cümle umurun Ebubekir" okunuyor. 17. Yüzyıla ait bir mühür de şöyledir:
"Allahın lütfunun râci Mahmud", 18. Yüzyılda kazılan bir mühürde de "Ya Muhammed kıl şefaat, ümmetindir Mustafa" okunmuştur.Tırnak üstü kadar bir mühür yüzüne bu yazılan ustaca istiftemek, üstelik basılınca doğru çıkması için tersten kazımak, sonra yazının çevresine gözle zor fark edilecek kadar küçük gül, karanfil, yaprak motifleri işlemek, herhalde el sanatlarının en zor olanıydı.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI