REĞÂİB GECESİ BİR GECE DEĞİL BİR YÖN TAYİNİ
Sûfî bir ses işittim uzaklardan…
YARIN ÇOK GEÇ OLABİLİR…
Veeeee nihayet! Güzel futbol güzel sonuç…
Seküler kesimin çatallı dili
AKLINI VE ALNINI TERLETENLER
Ticari Ahlak Yoksunları Kâr Sarhoşluğu Yaşıyor
SEVDALISIYIZ
Meşruiyetin Olmazsa Olmaz 3’lüsü
ÜÇ AYLARA KAVUŞMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ
Bahanesiz Maçtan Hüsran Çıktı
AHLAK VE VİCDANIN SESİ MISIRLI YAZAR MUSTAFA LUTFİ EL-MENFALUTİ
CUMHURİYET OLMASA BİZ OLMAZ MIYDIK?
EĞİTİMDE BİR MİLAT BAŞLAMALI MI?
TEKNOKRATİK TEK DÜNYA DEVLETİ
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Rehberimiz, Baş Öğretmenimiz Hz.Muhammed (s.a.s.)'in rol modelliğinde bir hayatı yaşayan, Öğrencilere güzel ahlakı aşılayan, İslam'ı, Müspet bilimi Öğreten, Şuurlu, diriliş için çalışan Öğretmenlerimizin gününü gönülden kutlarım. İslam, ilim alanında devamlı olarak ilerlemeyi bütün Müslümanlara farz kılmıştır. Zira İslam'ın nazarında insanlığı yücelten ve ayakta tutan yegâne unsur ilimdir. Dinimiz İslam, okumaya, araştırmaya, düşünmeye büyük yer ve önem vermiştir. Allah (c. c.) ilk emrinde "Seni yaratan Rabbinin adıyla oku.” (El- Âlak Sûresi âyet:1) buyurmuştur. İnsanları ilme teşvik eden şu Âyeti-i Kerîme ne kadar geniş bir anlam taşır:"(Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.” (Zümer Sûresi âyet:9)
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s. a. s.) ilmin yüce değerini şu şekilde ifade buyurmuştur: " İlim, İslam'ın hayatı ve imanın direğidir.” "İlim, beşikten mezara kadar bütün Müslümanlara farzdır.” "İlim, Çin'de bile olsa alınız.” "Dünyayı isteyen ilme, ahireti isteyen ilme, her ikisini isteyen yine ilme sarılsın.” "İki günü müsavi olan ziyandadır.” Bu konudaki âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden, İslam'ın ilme verdiği önemi anlıyor, cehalete karşı açtığı savaşı da çok net olarak görebiliyoruz.
İslam'dan başka hiçbir din yoktur ki, kendi düşmanı olan müşrik esirleri, Müslüman çocukların başına okuma-yazma öğretmek üzere öğretmen tayin etmiş olsun! Buna imkân ve izin veren din İslam, yerine getirenler de sadece Müslümanlardır. Bedir savaşında elde edilen Müşrik esirlerden bazıları, Müslümanların çocuklarından on kişiye okuma-yazma öğretmeleri sonucunda serbest bırakılmışlardır. Bir düşünün, sizi öldürmeye gelen azılı düşmanınıza, evlâdınızı teslim ediyor, O'na okuma-yazma öğretmesi için izin veriyorsunuz. Bu uygulama ile İslam'ın okumaya verdiği önemi açıkça görmekteyiz. İslam tarafından emrolunan ilim, bazılarının zannettiği gibi sadece dini ilimler değildir. Dinimiz İslam, hem müspet, hem de dini ilimlerin öğrenilmesini emretmiştir. Dinimiz İslam; tefsir, hadis, fıkıh, kelam v. b. dini ilimleri ve ayrıca matematik, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, astronomi, tıp, tarih, sosyoloji, psikoloji v.b. müspet bilimlerin de öğrenilmesi emretmiştir.
Eğitim-Öğretim, bir milletin ilerlemesinde, cehaletin giderilmesinde en etkin ve en vazgeçilmez bir yöntemdir. Gençlerimizi eğitip yarınlara hazırlamak Öğretmenlerimizin asli görevleridir. Fedakâr, Dava adamı Öğretmenlerimiz, elleri öpülmesi gereken güzel insanlardır. Bu güzel insanları, her zaman hatırlayıp hayırla yâd etmek durumundayız. Sembolikte olsa, Öğretmenlerimizin, yılda bir defa maddi ve manevi ihtiyaçlarının konuşulup, hatırlanıp çözümüne yardımcı olunması da güzeldir. Gençlerimizi, milli, manevi ve ahlaki değerlerimize bağlı olarak yetiştirmek için Öğretmenlerimize büyük görevler düşmektedir. Kendi öz değerlerimizi en güzel şekilde sunarak asımın nesillerini yetiştirmek durumundayız. Hem öğretmenlerimize, hem de anne-babalara, velilere büyük görevler düşmektedir. Kendi değerlerimize yabancı olmayacak, bizleri yarınlarda en iyi şekilde temsil edebilecek gençlerimizi yetiştirmek en büyük idealimiz olmalıdır. Ahlâklı, başarılı, dindar gençler yetiştirilmesi en büyük arzumuzdur.
Öğrencilerimize, son yıllarda teknolojinin bütün imkânlarından en iyi şekilde faydalanabilmeleri için çok güzel hizmetler sunulmaktadır. Teknolojinin en iyi ve en verimli kullanılması, Öğretmenlerimizin fedakârlığı ve gayretleri ile zamanını ve teknolojik araçları bilinçli kullanan, değerlerinin farkında olan nesiller yetiştirilerek, arzu ettiğimiz çok iyi konuma yükseltileceklerdir.
Öğretmenlerimiz den, gençlerimize öz güvenlerini kazandırmalarını, tarihimizin derinliklerinde kalan, birçok buluşa imza atan ecdadımız gibi, yarınlarda da çok değerli icatlara sahip olacak nesiller yetiştirmelerini beklemekteyiz. Gençlerimizi; zararlı alışkanlıklardan olan, sigara, içki, kumar, uyuşturucu ve benzeri kötülüklerden, eğitim ve öğretim yoluyla, Öğretmen kardeşlerimizin fedakârlıkları ile uzaklaştırmalıyız. Gençlerimizi sevgi, saygı, hoşgörü, birlik beraberlik ve kardeşlik duyguları ile dopdolu bir şekilde yarınlara hazırlamalıyız. Karanlığı, aydınlığın yok ettiği gibi, siz değerli Öğretmenlerimizle birlikte, kötü, çirkin ve zararlı olan davranışlardan evlâtlarımızı kurtararak, aydınlık yarınları huzur, güven ve mutluluk içinde oluşturmalıyız.
Uzunca bir dönem Öğretmen olarak görev yapmış bir kardeşleri olarak, Öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler gününü canı gönülden kutluyorum. Yetişmemizde emeği olan bütün Öğretmenlerimizi minnetle, şükranla hatırlarken, hayatta olanların ellerinden hürmet ve muhabbetle öper, vefat edenlere de, Allah(c. c.)'dan mağfiret diliyorum. Mekânları cennet olsun.
ÜÇ AYLARA KAVUŞMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ
ÖZÜ SÖZÜ BİR GÜVENİLİR ÖRNEK DAVA ADAMI OLMAK GEREKİR
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
ÂSIMIN NESLİNİ YETİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞAN DAVA ADAMI ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
TEVHİD, ŞİRK, ŞERİAT, TAĞUT NE DEMEKTİR.
İLÂH, RAB, İBADET VE DİN KAVRAMLARI
DÜNYA İMTİHAN YERİ
İSLÂM DİNİNDE ZORLAMA VAR MI, YOK MU?
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ