Hz.Şems-i Tebrizi,Hz. Mevlânâ sema ve Biz
MEVLANA’YI ANLAMAK
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
Milletin Sinirini Bozmayın!
SURİYE ZAFERİ’NİN 1. YILI VE DOHA ZİRVESİ
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Dolardan Kaçan Yatırımcıları Altının Cazibesi Baştan Çıkardı
TERAZİ
Çözüm Üreten Çağdaş Atan Aranıyor
TÜRK İSTİHBARATININ MİLLİLEŞMESİ
Mevlana, Hoca Efendi ve Diğerleri…
Skor 1-1, kazanan Rize!
CADILAR BAYRAMI’NIZ KUTLU OLSUN MU?
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Kur'an-ı Kerimin yasin sûresinde anlatılan kıssada, karye halkını Hakk'a davet etmek için şehre gelen elçilere İman edip desteklediği için öldürülen kişinin ismi zikredilmemekle beraber Habîb En- Neccâr olduğu müfessirler tarafından ifade edilmektedir. Habîb En- Neccâr politeist (çok ilahlı) bir toplumda Tevhid İnancını savunan ve inandığı hakikat, değerler uğruna hayatını vermekten çekinmeyip şehadete eren müstesna bir şahsiyettir.
Habîb En-Neccâr ile ilgili ayrıntılı bilgileri İslam kaynaklarında bulmaktayız. Hz. İsa (a.s.) politeist olan Antakya'yı-Kur'ani ifade ile Ashab-ı Karyeyi tek ilahlı inanca davet etmek için Yuhanna ve Pavlos adlı iki elçisini göndermiştir. Elçiler kesin olmamakla beraber kıssanın geçtiği yer olan Antakya'ya yaklaştıklarında şehrin kenarında koyunlarını otlatan bir ihtiyarla karşılaşıp selam verip tanışmışlar. Elçilerin davetine olumlu cevap vermiştir. Allah (c.c.)'ın elçiler vasıtasıyla hastalığına şifa verdiği Habîb En- Neccâr'ın durumu halk arasında yayılmıştır. Asıl amaçları halkı putlara tapmaktan alı koymak ve tek Allah (c.c.)'a inanmaya çağırmak için şehirde tebliğlerine devam etmişlerdir. Halkın iki elçiyi yalanlamaları üzerine , üçüncü olarak havarilerin Başkanı Şem'ûnü's Safâ (Simun Petrus) gönderilmiştir. İki elçiye destek vermek için şehre gelen Şem'ûnü's Safâönce iki elçiden hiç bahsetmemiş, kralın yakın çevresiyle dostluk kurarak onların yanında uzun süre kalmıştır. Dostluk ilerlediği için kral bazı konularda Şem'ûnü's Safâ'nın fikirlerine müracaat etmeye başlamış, iki elçinin durumu sorulunca onları dinlemelerini tavsiye etmiştir. Bu tavsiyeye uyan kral önceki gönderilen iki elçiyi huzuruna çağırtır. Aralarındaki konuşmalar sonrası Şem'ûnü's Safâ; kendilerinin Hz. İsa (a.s.)'ın elçileri olduklarını halkı kendisinden başka ilah olmayan bir Allah (c.c.)'a inanmaya davet için geldiklerini bildirir.
Kral, halk ve elçiler arasındaki konuşmalar Kur'an- Kerimde şöyle açıklanmaktadır: "Gerçekten biz size gönderilmiş elçileriz” (Yasin Sûresi âyet: 14) demişlerdir. Putperest olan karye halkı elçilere: "Siz ancak bizim gibi bir insansınız”(Yasin Sûresi âyet: 15) cevabını vermişlerdir. Bu yalanlama üzerine elçiler karye halkına: "Bizim görevimiz, açık bir şekilde Allah'ın emirlerini size tebliğ etmekten başka bir şey değildir.”(Yasin Sûresi âyet: 17) dediklerinde uğursuzluk olarak görülüp elçileri öldürmekle tehdit ettikleri anda Habîb En- Neccâr koşarak gelip kavmini elçilere uymaya davet ederek şöyle diyor: Sizden herhangi bir ücret istemeyen bu kimselere tabi olun, çünkü onlar hidayete ermiş kişilerdir.” (Yasin Sûresi âyet: 21) diyerek kavmini davet etmiştir. Kral ve halk Habîb En- Neccâr'a sen o kişilere mi tabi oldun? Diye sorguya çekilinde: "Bana ne olmuş ki, beni yoktan yaratan Rabbime ibadet etmeyeyim. Ve sonuçta hepiniz O'na döneceksiniz.” (Yasin Sûresi âyet: 22) cevabını verip, sadece Allah (c.c.)'a ibadet edilmesini belirttikten sonra da "O'ndan başka İlahlar mı edineyim? O çok esirgeyici Allah, eğer bana bir zarar dilerse onların (Putların) şefaati bana hiçbir fayda vermez, beni kurtaramazlar.” (Yasin Sûresi âyet: 23) diyerek, putların ibadete layık olmadıklarını açık bir dille ilan etmiştir. Habîb En- Neccâr'ın bu sözleri üzerine kavmi kendisini Tevhid inancından tehdit ederek vazgeçirmek istemiştir. Habîb En- Neccâr tehdit karşısında hiç çekinmeden sağlam duruşunu ortaya koyup nihai kararını açıklamıştır: "Şüphesiz ben Rabbinize inandım, iman getirdim. Beni dinleyin.” (Yasin Sûresi âyet: 25) demiştir.
Her devir ve dönemde, firavunlar, nemrutlar, Ebu cehiller tarafından inananlar horlanıp zulümlere maruz kalmışlardır. Bu devirde de isimleri değişse de aynı anlayışa sahip olan İslam'a, Müslümanlara saldıran zalimler, nankörler bulunmaktadır. Hakkın hakim olması için hiç kimseye baskı ve zulüm yapmadan tebliğimizi yapmakla yükümlüyüz. İnandığımız İslam'ın yaşanıp yaşatılması için Habîb En- Neccâr gibi gerektiğinde ölümü göze alan Mü'minlerden olmamız duâsıyla sıhhat ve âfiyetler dilerim. omerlutfiersoz@gmail.com
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
ÂSIMIN NESLİNİ YETİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞAN DAVA ADAMI ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
TEVHİD, ŞİRK, ŞERİAT, TAĞUT NE DEMEKTİR.
İLÂH, RAB, İBADET VE DİN KAVRAMLARI
DÜNYA İMTİHAN YERİ
İSLÂM DİNİNDE ZORLAMA VAR MI, YOK MU?
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ
İMANIN İBADETE, İBADETİN DE İMANA ETKİSİ
SİYONİST İSRAİL’İN YIKILACAĞI GÜNLER YAKINDIR