ZALİMİN GÜCÜNE BAKILMAKSIZIN KARŞI KONULMALIDIR
Carry Trade gibi yöntemlerle gelen sıcak para girişleri felakettir
İç sahada alınan net galibiyet
Kimlik Değiştiren Konyaspor
OLMAK MI GÖRÜNMEK Mİ?
Temizlik
Yaşlanmaktan ve Yorgunluktan Hızlı Çıkış (Lenf Sisteminin Esrarı)
Rakamlarla Otomobil Piyasası
GAZZE KONUSUNDA DURUŞUMUZ NASIL OLMALI
KORKU İLE YÖNETİLEN DÜNYA – Nankörlük Çağının Kıskacında
EMEĞİ TÜRKİYE ÇEKTİ, YEMEĞİ ABD YEDİ.
Konya’nın Hayat Kurtaran Yolları
Bağırarak suç bastırmak
Kommagene’nin Kalbi PERRE
ERİNMEDEN
Yakan kim, kavrulan kim?
BASIN DİLİ
İnsan beden ve ruhtan müteşekkildir. Nasıl ki bedenin yaşaması için yemeye, içmeye ihtiyacı varsa, bunun gibi ruhun da manevi gıdaya ihtiyacı vardır. Ruhun gıdası da tam anlamıyla Allah (c.c.)'ın rızasına uygun işler yapıp, yasakladığı fiillerden uzak durmakla mümkündür.
Âyet-i Kerimede: ”Biz, Kur'andan öyle bir şey indiriyoruz ki O, Mü'minler için şifa ve rahmettir; zalimlerin ise yalnızca ziyanını artırır.” ( İsra Sûresi âyet: 82) buyrulmuştur.
Mü'min, Kur'an'dan feyz almasını bildiği için, bu maksatla okumakta, dinlemekte ve yaşayışını O'na uygun olarak emirleri yapıp, yasaklananlardan da kaçınmaktadır. Bu güzel ve olumlu yaklaşım sonucu, bu özelliklerle dopdolu olan Mü'min'in kendisine Kur'anı Kerim âyetleri şifa ve rahmet olmaktadır. Mü'mine şifa olmasına karşılık, Zalimin hüsranının artması, O'nun Kur'andan uzak durması, kendisi ile Kur'an arasına mesafe koyup, düşmanlık yapması sebebiyledir. Nasıl ki Doktorun yazdığı ilacı hasta kullanmaz da sonucunda hastalığı artarsa, zaliminde hüsranının artması, ilaçtan uzak duran hastanın durumu gibi, Kur'andan ve Sünnetten uzak durması, hüsranının artmasına vesile olmaktadır.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) Efendimiz Kuran'a göre hayatımızı yaşamamız konusunda şöyle buyurmaktadır: "Kuran, maddi ve manevî bunalımların en hayırlı şifa kaynağıdır" "Kuran'a sarılınız. O'nu hayat rehberi tanıyınız. Çünkü O, Allah'ın kelâmıdır".
Kur'an-ı Kerîm'i okuyup, anlayıp emirlerini yerine getirip, yasaklarından da kaçınırsak, kulluk görevlerimizin gereğini yapmış oluruz. Nefsimize ve şeytanların vesveselerine dur diyerek, Kur'an ve Sünnete uygun bir hayat yaşamalıyız. Akıl nimetimizi kullanarak, imanımızı güçlendirmeli, taklidi imandan tahkiki imana ulaşmalıyız. Kısacası nefis muhasebemizi yapmalıyız. Her zaman Kur'an-ı Kerim'i hayatımızın merkezine almalıyız. Kur'an-ı okuyup, anlayıp, yaşayışımıza aktardığımız zaman ibadet, yardımlaşma ve dayanışmanın en güzel örnekleri sergilenmektedir. Bu özelliklerimizin her zaman aynı anlayışta devamını sağlamalıyız.
Allah(c.c.)'ın Kur'an deki emir ve yasaklarının insanların koyduğu yasalara üstünlüğü; Allah'ın yaratıklarına üstünlüğü gibidir. Yaratan, yarattıklarının ihtiyaçlarını da en iyi bilendir. Emirleri ve yasakları da yaratılanların yararına uygun olarak koymaktadır. Genel olarak yararlı olan hiçbir şey yasaklanmamıştır. Kısacası Yaratan iyi, güzel ve faydalı işleri yapmamızı, kötü, çirkin ve zararlı işlerden de uzak durmamızı istemektedir. Yaratıcımızın koyduğu kurallar, evrensel normlardır. Zamanın değişmesi ile değişikliğe uğramazlar. Mesela: Hırsızlık, rüşvet, yalan, iftira, gıybet, şiddet, öldürme, içki, kumar ve benzeri yasaklar dünde kötü fiillerdi, bugün de kötü, kıyamete kadarda kötü olarak vasıflandırılacaktır. Bu hükümlerin kıyamete kadar değişmeden kalması ve doğru olduğunun bilinmesi, Yaratıcımızın, bizleri kötülüklerden koruma amaçlı yasaklarıdır. Hiç bir akl-ı selim kişi kalkıp da, hırsızlık veya diğer yasaklar güzel niye yasaklanıyor diyemez. Evrensel anlamda zararları, inanan, inanmayan akl-ı selim kişilerce bilinen gerçeklerdendir.
İşte bu sebepledir ki; Allah(c. c.), emir ve yasaklarını ihtiva eden, Kur'anla amel eden toplumları yükseltir. O'nun izinden gitmeyenleri de alçaltır. Tatbik olunmayan bilgilerden bir menfaat edinilemeyeceği gibi, inanılan, okunan, anlaşılan, fakat yaşanmayan Kurandan da özlenen, arzu edilen faydalar sağlanamaz.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.): "Sizin en hayırlınız Kur'an'ı Öğrenen ve Öğretenlerinizdir.” buyurmuşlardır. Kur'an'ı okumalı, anlamalı, tercüme, meal, tefsirinden öğrenmeli ve bu öğrendiklerimizi de hayatımıza hâkim kılmalıyız. Bu özelliklere sahip olursak, arzu edilen İman'a ulaşırız. Allah (c. c.)'dan gelen ilahi mesajı iyi anlamalı ve o ilahi mesaja uygun yaşamalıyız. Bu ilahi mesajda insanoğlunun iki cihanda kurtuluşa ermesine vesile olacak emir ve yasaklar bulunmaktadır. İslâm, Tevhid (birlik ) dinidir, mensuplarının da birlik ve beraberlik içinde olmalarını emreder. Müslümanların ırk, dil, renk, bölge ve benzeri unsurlarla bölünüp parçalanmamalarını, Tevhid'in gereklerinden sayar. Kur'an ve Sünnette her sorunun mutlaka bir çözümü vardır. Bütün anlaşmazlıklar bu ana kaynaklara bağlı kalınarak çözüme kavuşturulmalıdır.
Allah (c.c.), Kuran'ı Kerimi okuyan, anlayan ve anladığı ile amel eden Mü'minlerden olmamızı nasip eylesin. Kuran, gönüllerimizin baharı, kalplerimizin şifası, hayat yolumuzun nuru, kabirlerimizin aydınlığı ve rahmete gark olmamızın vesilesi olsun. Sıhhat ve afiyetler dilerim.
ZALİMİN GÜCÜNE BAKILMAKSIZIN KARŞI KONULMALIDIR
GAZZE’YE UMUT OL
ÖZELLİKLE SON AYLARDAKİ HUTBELER; MÜKEMMEL
KESİNTİLİ ZORUNLU EĞİTİM 4+4 ŞEKLİNDE 8 SEKİZ YILA İNDİRİLMELİDİR
HARAM VE HELÂL HASSASİYETİNE SAHİP ŞUURLU MÜ’MİN OLMAK
Teröristlerin Ön Şartsız Silah Bırakmalarını Destekliyorum
TÜRKİYEMİZİ İŞGAL ETMEK İSTEYEN HAİNLERE 15 TEMMUZ’U HATIRLATIRIZ
KANAYAN YARAMIZ KERBELA VE AŞÛRE GÜNÜ
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
EĞİTİME YAPILAN MADDİ VE MANEVİ DESTEKLERİN ÖNEMİ