Hardal Tanesi
DİL KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SELÇUKYA OKULLARDA
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
SÖMÜRÜ
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Eğer bir ülkede eğitimi düzene sokamadıysanız, eğitime gereken önemi vermediyseniz ya da şöyle diyelim, gereken önemi verdiğiniz halde, yanlış kararlar aldıysanız, ülkenin gelişmesine ket vurmuşsunuz demektir.
Defalarca yazdık, eğitime rekor bütçe ayırmakla, okulları teknoloji çöplüğü haline getirmekle, robot gibi nesil yetiştirmekle eğitim sorunlarını çözemezsiniz.
Her ne kadar düşünen beyinler, sorgulayan bireyler yetiştirme yolunda adımlar atmış olsanız dahi, bu yeterli gelmiyor.
Veliler, öğrenciler, öğretmenler, okul yöneticileri, ülkede yaşayan hemen herkes eğitim politikalarından şikâyetçi.
Geçen hafta Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve OYDER (Okul Yöneticileri Derneği Başkanı) Doç. Dr. Ercan Yılmaz beyin düzenlemiş olduğu, Talim Terbiye Kurulu eski başkanı Ziya Selçuk'un konuşmacı olarak katıldığı, Bahçeşehir Kolejinin de ev sahipliğini yaptığı konferansa katıldık.
Ziya Selçuk öyle güzel tespitlerde bulundu ki, en önemlilerinden birisi, ortak akla güvenmeyin, ortak akıl sıradan insanlar yetiştirir, eğer birilerine sahip çıkacaksanız, herkesin söylediği şeylerden farklı şeyler söyleyenlere sahip çıkın, dedi mesela.
“Teknolojinin rolü, insan eğitiminde yüzde 1'lerin altındayken, öğretmenin rolü yüzde 30'lardayken, hala siz teknoloji manyağı yapıyorsunuz çocukları, öğretmene yatırım yapmıyorsunuz derken, ne kadar önemli bir konuya işaret ettiğini düşündüm.
Öğretmene yatırım yapmak derken, özlük haklarından söz etmedi. Daha flash bellekteki verileri bilgisayara kopyalamayı bilmeyen öğretmenlere akıllı tahta versen ne yazar? Demek istedi. Dedi de üstelik.
Öğretmenleri eğitmeden, onları onore etmeden, onlara değer vermeden, 147 gibi, öğretmeni şikayet eden hatları kaldırmadan, eğitim sorununu çözmüş olamazsınız, çözmek bir yana hallaç pamuğuna döndürürsünüz eğitimi.”
Öyle de olmadı mı şimdi?
Eğitim konusunda yapılan sessiz devrimleri gölgede bırakmadı mı uygulanan yanlış politikalar?
İşadamları açıklama yapıyor, kredi notumuz yükseldikçe, önümüzü görebiliyoruz, ülkemize daha fazla yabancı şirketler yatırım yapmak için geliyor, biz de arkamızda devletin varlığını hissediyor, yatırımlarımıza hız veriyoruz, diyorlar.
Onlar öyle diyor da, eğitimciler ne diyor? Veliler, öğrenciler, öğretmenler, okul yöneticileri ne diyor?
Hiç kimse önünü göremiyor yalan değil.
Seneye hangi okula gidecek öğrenci belli değil, hangi okul dönüştürülecek, hangi öğretmen hangi okulda görev yapacak belli değil.
Eğitimde kalite sözle olmuyor, bakan değiştirmekle olmuyor.
Başbakanın bu işe ciddi anlamda el atması gerekiyor. Çünkü eğitimde kaybedilecek tek bir saatin bile nelere mal olacağını en iyi başbakan bilir.
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
Bizim milletimiz güçlü iktidarı sever 1
Gücünün altında çalışanlar
Hizmet istemeyen insanlar
Not: Bu makale yapay zekâ ile yazılmamıştır
Müslüman ferasetli olur
İyi insan kötü seçim yapmaz
Çocukların ahı
Seçimleri zora sokanlar
Eğitimde yama çözümler işe yarar mı?