Özelleşmede Ben Yaptım Oldu Mantığı

Nereden çıkartırlar şu özelleştirme gibi halkımıza yüklenen kamburu bir türlü aklım ermiyor nedir özelleştirmenin mantığı, hükümetler halka yüklenen külfetlere rağmen kasasına para koymak için mi yaparlar, halkın yaşamında kolaylıklar sağlayalım diye mi yaparlar, yaptım oldu başkasını bilmem diyenlerin saltanatı için mi yaparlar. Çarşı pazara birkaç adam salarak hukuk dışı iş yapılması için mi yaparlar, yalan yanlış bilinçsizce yapılan işlemler karşısında itiraz kabul etmeyen, ne yazdıksa o diyen kurum, kuruluşlar yaratmak için mi yaparlar ve bu milletin kamburuna kambur eklemek için mi yaparlar anlamak mümkün değil.


Nedir bu özelleştirme saltanatı, parasını alarak büyüdüğü, göbek yaptığı halkı küçük görmek onu azarlamak yetkisini nereden alıyor acaba, onu dinlememek, itirazını kabul etmemek, ben yaptım oldu gibi çağ dışı işlemlerle bu halka zorluklar çıkarmakla acaba neyi ispatlamak istiyor bu özelleştirilen kuruluşlar
Bizim bildiğimiz hükümetler bu günlerde dâhil uzun yıllardır özelleştirmeleri yaparlar ancak ana temel prensip halkı bürokrasiden kurtarmak, halka daha kolay eziyetsiz hizmet verilmesi için ve daha sonrada devletin bütçesine katkı sağlamak için yaparlar. Bu gün böyle mi oluyor aksine beklenenin tam aksine halka eziyet, halka huzursuzluk, halka aşırı masraf, yanlışlıkları karşısında itiraz kabul etmemek adeta prensipleri oldu bu kuruluşların.


Pekiyi özelleştirilmiş her kurum veya kuruluş aynı hataları, aynı anlayışsızlığı ve davranışları sergiliyorlar mı? Elbette ki hayır kendisine hukuksal yolu ilke edinmiş, halkın menfaatini ön planda tutan, gerçek eğitimli elemanlar kullanan, özelleşme kurallarına uyan kuruluşlarımız yukarıdaki yanlış ve hatalara düşmemekte, özelliklede kendisinden beklenenin çok üstünde halkın hassasiyeti ön planda tutulan hizmetleri ile mutluluk veriyorlar.  


Ne yazık ki halkın değil, doğal mıdır bilmem patronunun menfaatini ön planda tutan kurum hizmetinin karşılığında parasını aldığı vatandaşı asla muhatap kabul etmiyor, onu dinleme lütfünde bulunmuyor, üst kademede bulunan yöneticilerin muhataplığı hiç söz konusu değil size düşen kişi ise telefonda zaten seni tatmin etmiyor. Hatta saygı dışı bir davranışla şiddet içeren sözlerle telefon kapatıyorlar diyen halk şikâyetleri var.


Özelleştirilmiş bir kuruluş hiçbir açıklama veya duyuru yapmadan sözde bir hizmet yapmaya kalkıyor ve yaptığının da ücretini fatura ediyor ancak faturalar gelmeden önce radyo TV veya diğer yayın organlarında bu hizmetin karşılığını ödemek mecburiyetinde değilsiniz hizmeti kurum vermek mecburiyetindedir diyor. Düşünün şimdi vatandaşın halini, bir tarafta duyuru, diğer tarafta kuruluşun faturaları, şikâyet merciiniz yoktur, ne oluyor anlamak isteseniz de karşı tavırdan dolayı bin pişmansınız.


Netice olarak söylenecek çok şeyler var ancak şimdilik bu kadarla yetinmek istiyorum nerede kaldı özelleştirmenin halka sağlayacağı kolaylık ve vereceği hizmet, nerede kaldı çağdaşlık ve çağdaş dünyamızın şartları. Nerede kaldı alınan eğitimler nerede yerlere göklere sığmayan çağdaş teknoloji, hani insan hakları ve dilimizden düşürmediğimiz kul hakkı, ne isteniyor bu milletten Allah aşkına sağlıklı ve hoşça kalın.          


Yazarın Diğer Yazıları