AHLAK VE VİCDANIN SESİ MISIRLI YAZAR MUSTAFA LUTFİ EL-MENFALUTİ
SOKAKLARIMIZ YABANCI, TABELALARIMIZ SUSKUN, KULAKLARIMIZ ESİR
ÖZÜ SÖZÜ BİR GÜVENİLİR ÖRNEK DAVA ADAMI OLMAK GEREKİR
Sessiz Çoğunluğun “Temiz Eller“ Manifestosu
YAŞANMIŞ İBRETLİK BİR OLAY: “İKİ KARDEŞ BİLMEDEN EVLENDİ.”
İncitici ve Kahredici Mağlubiyet
Çağdaş Atan’ın Konyaspor karnesi! 6 maç tek galibiyet
OECD, IMF, S&P,FİTCH, MOODY’S bir kere de yanıldık deyin be!
CUMHURİYET OLMASA BİZ OLMAZ MIYDIK?
Dinle Neyden/Gönülden
EĞİTİMDE BİR MİLAT BAŞLAMALI MI?
TEKNOKRATİK TEK DÜNYA DEVLETİ
MEVLANA’YI ANLAMAK
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
TERAZİ
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Yeni bir Çinli.
Elektrikli araç üreticileri arasında Dünya'da ilk 10 üretici arasında olan Çin'in büyük otomobil markası Hozon Neta ülkemizde satışa başladı.
Son yılların yükselen yıldızı olan SUV segmentinde bir modelle giriş yaparak yarışta bende varım dedi.
Tasarım anlamında kütleli düzen Neta U ön panjurla farkını hissettiriyor. Ön panjur içine yerleştirilen LED ışıklarla aracın bataylarının ne kadar dolu olup olamadığını yanan mavi ışıkla görebiliyorsunuz. Ayrıca ilk açıldığında selamlama animasyonuna da sahip.
İçte deri koltuklar, dijital klima, panoromik cam tavan, dijital kontrol paneller ve gösterge ekranıyla göz dolduruyor. Henüz 4 farklı renkle ve tek donanım seçeneğiyle satışını sürdürüyor.
Ama bu araç için asıl olay motor ve batarya teknolojisi. 163 Bg gücünde 210 Nm Tork değerine sahip elektrikli bir motor ve 58 kwh lık bir batarya ile kombine edilmiş. Aracın boş ağırlığı 1780 kg ve 9,5 saniyede 0'dan 100 km ye ulaşabiliyorken maksimum sürat ise 150 km/s ile sınırlandırılmış.
Aracı hem AC hem de DC ünite ile şarj edebiliyorsunuz. DC şarjda 100 kw/h a kadar destekliyor ve %20'den %80'e 30 dk da şarj edebiliyorsunuz. Şehir içinde 550 km şehir dışında 350 km menzile sahip.
Batarya teknolojisi ise piyasadaki çoğu araçtan farklı. Standart Lityum Ion bataryalar yerine çok daha güvenli olan Lityum ferro fostat batarya kullanıyor. Diğerlerine göre daha fazla şarj döngüsüne, daha fazla ömre ve daha güvenli bir yapıya sahip olan bu bataryaları günümüzde BYD marka araçlarda da görüyoruz. İçinde demir bileşenlerinin bulunması bataryayı daha kararlı yapıyor ve buda onun güvenlik derecesini arttırıyor.
Bütün bunların yanında Euro NCAP testlerinden de 5 yıldızı alarak ben güvenli bir arabayım diyor.
3 farklı sürüş modu bulanan araçta tek pedal diye isimlendirilen bir modda bulunuyor. Sadece gaz pedalını kullanarak şehir içerisinde bu arabayı rahatlıkla sürebilirsiniz. Bu şekilde aracı kullanırsanız Rejeneratif (geri kazanım) enerjiden daha çok güç kazanıp bataryaları şarj edeceğiniz içinde menziliniz artmış olacak.
Hozon Neta U'nun ülkemizde satılmaya başlamasıyla elektrikli otomobil piyasası bir rakip daha kazanmış oldu. Bakalım Hozon Neta U beklenen satış başarısına ulaşacak mıyız. Aracın detaylı inceleme ve sürüş videosuna YouTube Oto Start kanalından ulaşabilirsiniz. Kendinize iyi bakın hoşçakalın.
Emre ALTINKAYNAK
Otostart
Rakamlarla Otomobil Piyasası
ÖTV Güncellemesi
Elektrikli Otomobiller ve Gerçek Menzilleri
Haziran’da satışlar patladı
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İkinci El Otomobil Pazarı Ne Olacak?
Honda Civic Yenilendi
Alfa Romeo Junior
Ekim Ayı Satış Verileri Açıklandı