Bir Delinin Elinde Yok Oluşa Doğru
HICRETİ ANLAYABİLMEK
Dijital Çıplaklık
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Netanyahu küresel ekonomiyi sabote eden intihar komandosuna dönüştü
NEHİR
“Babanın Gölgesi” İyi Bir şey mi?
BASIN DİLİ
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
2024 yılı otomobil üreticileri için parlak başlamıştı ama üçüncü aydan sonra satışlarda gerileme hissedilir bir şekilde düştü. Ekim 2024'ü geride bıraktık ve ODD verileri açıklandı. Geçtiğimiz yıla göre ilk 10 ayda satışlar %1,2 düştü. Sadece Ekim ayına baktığımızda ise geçen sene aynı döneme göre otomobil ve hafif ticari satışları %4 geriledi.
Motor tiplerine bakacak olursak, geçen sene benzinli araçlar pazarın %65,8'ini oluştururken bu sene %59'a düştü. Dizel motorlu araçlar %10,9'dan %7,6'ya, LPG'li motorlar ise %1'den %0,4'e düştü. Peki bu tarafta yaşanan düşüş kime yaradı derseniz. Hybrid motor tipine sahip araçlar geçen sene pazarın %10,5'ini oluşturuyorken bu sene %21,2'ye sıçrama yaptı. Merak edilen elektrik motorlu araçlar ise neredeyse geçen seneye göre pazarda aynı oranda sayıyı elinde tuttu.(2023 %11,9, 2024 %11,8)
Bildiğiniz gibi Çinli markalara ek vergi gelmişti. Vergi sonrası Çinli otomobil markaları zor günler geçiriyor. Aynı yılın temmuz ayı ile kıyasladığımızda Pazar payları %12'den %6'ya geriledi.
10 aylık dönemde en çok satan otomobiller ise; 1- Fiat Egea Cross 2- Renault Clio 3- Renault Megane 4- Toyota Corolla 5- Fiat Egea Sedan 6- TOGG T10X 7- Chery Tiggo 8 Pro Max 8- Chery Tiggo 7 Pro Max 9- Hyundai i20 10- Dacia Duster oldu.
10 aylık dönemde en çok satan Elektrikli otomobiller ise; 1- TOGG T10X 2- Tesla Model Y 3- KG Mobility Torres 4- BMW X1 5- Mercedes EQB 6- Mini Countryman 7- MG4 8- BMW 5 Serisi 9- Hyundai Ioniq 5 10- Citroen C4
Toplam pazara baktığımızda otomobil satıcıları bu durumdan memnun mu? Bu sorunun cevabı tam hayır olmasa da hayıra yakın diyebilirim. Pazarın en kötü zamanı 2017 yılına kıyaslandığında evet adet olarak satışlar yüksek seyrediyor ama yükselen otomobil fiyatları, artan yetkili servis sayısı, bayilerin kar marjlarını düşürüyor.
2025 yılına daha temkinli gireceklerini bildiren markalar satışların 2025 yılı için biraz daha düşük olacağını tahmin ediyor.
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İkinci El Otomobil Pazarı Ne Olacak?
Honda Civic Yenilendi
Alfa Romeo Junior
D Segmentine Yeni Oyuncu
Otomobil Satışında Yeni Döneme Girdik…
Fiat’tan Citroen’e KÜÇÜK Rakip!
Duster Elektriklendi ve ÖTV Muafiyeti ile Alınabiliyor!
Arazi Canavarı Suzuki