Modern Çağın Tuzakları
MEVLANA’NIN TEFEKKÜR ANLAYIŞI VE BİZLER!
Konya’da bir yalanın hazin hikayesi! Çamur at izi kalır Yalan yaz bilmeyen inanır
Dil Giderse Hafıza Susar…
YASAL KUMAR (!), YASA DIŞI KUMAR.
Faiz dışı fazla vermeye daha fazla odaklanmalıyız
Modern ihtiyar heyetleri: Sosyal medya ve ilişki danışmanları
DÜNYA İMTİHAN YERİ
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
SANDWİCH -EKMEK ARASI
Ağaların Arasında Bir Maraba
Acıya/Musibete Ağlamanın Etkisi
KIBRIS NEREYE KOŞUYOR?
BİR KİTAP FUARININ ARDINDAN
Meğer kuzuyu kurda emanet etmişiz…!
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Geniş ailelerin göz bebeği Nissan X-Trail motor seçeneğini değiştirdi.
En son kasası ile birlikte hayatımıza e-power teknolojisini getiren Nissan, elektriğe karşı mesafeli olanlar için turbo benzinli motorunu satışa çıkardı.
Dış tasarım olarak herhangi bir değişikliğe gidilmeyen Nissan X-Trail benzinli versiyonu maalesef 7 koltuklu olarak satılmıyor.
Ayrıca benzinli almak isterseniz de sadece 4x2 çekiş sistemiyle satın alabiliyorsunuz.
Şimdi gelelim yeni motora; Aslında e-power da kullanılan motorun aynısı. E-power da bu motor tahrik sistemine karışmıyor görevi sadece jeneratör olarak çalışmak ve elektrik üretmekti. Ama artık elektrik ünitesi kaldırılmış ve direk gücü tekerlere iletiyor.
3 silindirli yapıya sahip motorun 163 Ps gücü 300 Nm tork değeri var kağıt üzerinde. Motora CVT şanzıman eşlik ediyor.
Aracın ilk kalkış ve sürüş esnasında pürüzsüzlüğünü arttırmak için hafif hybrid teknolojiside eklenmiş. Küçük bir bataryamız var. 0,14 kWh gücünde. Bu motor şanzıman kombinasyonu ile araç 0'dan 100'e 9,6 saniyede çıkarken maksimumda 200 km/s hıza ulaşabiliyor.
Yakıt tüketim değerleri ise WLTP testlerine göre 6,5-8,4 aralığında olsa da test sürem boyunca ben 9-10 litrelerde gezdim. Şehir içerisinde bu aracı az yaktırmanız çok bir olası gibi durmuyor. Uzun yolda ise çok sakin kullanımda 6 litrelerde kalırsınız gibi görünüyor.
Yani yakıt sizin için öncelikliyse e-power a yönelmeniz gerekir.
Peki konfor ve donanım nasıl derseniz. Araca klasik Japon diyemem. Çünkü yalıtım konusuna iyi çalışmışlar. Ses izolasyonu olarak otoban süratleri için kullanıcısını tatmin eder. Süspansiyonu konfor odaklı olsa da virajlarda aracın çok fazla da salınmasına izin vermiyor.
İki farklı donanım seçeneği sunan X-Trail'in baz paketi de oldukça dolu.
Platinum ve Platinum Premium ismi ile satılan araçlardaki farklar;
19' jant, Adaptif led farlar, Led ön sis ve sinyaller, Hafızalı ve geri gidişe duyarlı yan aynalar, Dijital kameralı iç dikiz aynası, Ambiyans aydınlatma, Premium deri koltuklar, 10 hoparlör, Isıtmalı ön cam, Head up Display, ve Propilot olarak sayılabilir.
Yeni motoruyla Nissan X-Trail bizden geçer not aldı. Elinin tek zayıf olduğu nokta yakıt diyebiliriz. Ama ilk alım maliyeti olarak diğer versiyonuna göre de ciddi fiyat avantajı sunması bunu görmezden gelmenize sebep olabilir.
Daha detaylı bilgi YouTube Oto Start kanalında, oradan takip edebilirsiniz.
Kendinize iyi bakın, Hoşçakalın…
Rakamlarla Otomobil Piyasası
ÖTV Güncellemesi
Elektrikli Otomobiller ve Gerçek Menzilleri
Haziran’da satışlar patladı
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İkinci El Otomobil Pazarı Ne Olacak?
Honda Civic Yenilendi
Alfa Romeo Junior
Ekim Ayı Satış Verileri Açıklandı