Dolar uluslararası ödemeler sisteminde güvenilmez bir para birimi haline gelmiştir
Konya’nın Dün Kimyon, Bugün Lavanta Kokan Tarım Hikâyesi
UNUT
Postmodern Dönemin Müslümanlara Sunduğu Fırsatlar
AH SAMİMİYET!
Dijital Çıplaklık
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
BASIN DİLİ
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
"Ne Oldu Konya'nın Hayallerine?” başlıklı yazımıza Ankara bürokrasisinin en tepesinden cevap geldi.
Yazıda KOP projesini ele almış ve Konya'da havza içi tüm suların Tarım için kullanıldığı halde yetmediğini ve havza dışından su getirmenin şart olduğunu savunmuştuk.
Konu ile ilgili bürokrasinin tepe noktasından tarafımıza hem geniş bilgi, hem de güzel bir müjde verildi.
"Bu güzel gelişmeleri isminle yazalım” diye ısrarcı olduk, ancak o istemedi. "Bu güzel ve büyük müjdeyi biz açıklarsak doğru olmaz, zamanı geldiğinde bakanımız, başbakanımız veya Cumhurbaşkanımız açıklar” diyerek aldığı millet ve devlet terbiyesinin güzel bir örneğini sergiledi. Türkiye'de böyle erdemli üst düzey bürokratlarımızın olmasından ayrıca memnuniyet duyduk.
Mesele şu. Mavi Tünel Projesi ile genel anlamda KOP tamamlanıyor. Mavi Tünel'in tüm uzantılarıyla bitmesi için de yaklaşık bir yıla ihtiyaç var. İşte bahsedilen müjde de ondan sonra açıklanacak.
Müjde şu; Konya Ovasına dış havzalardan su getirilecek. Konu ile ilgili tüm teknik çalışmalar tamamlanmış. Su sadece bir kaynaktan değil, çok kaynaktan getirilecek. Bu kaynaklar bölgeye yakın kaynaklar. Şu ana kadar teknik çalışmaları tamamlanmış ve uygulanabilir görülmüş projelerle Mavi Tünel'den gelecek suyun yaklaşık 3 katı kadar su ovaya getirilebilecek.
Konya Ovasının sulanması tüm Konya'nın hatta Türkiye'nin hayali. Bu hayalin gerçekleşmesi için çalışan, çabalayan, gayret gösteren herkese teşekkür ediyoruz.
Bu müjdeyi aldığımda Ankara'ya gidiyordum. Yüksek Hızlı Trenle. YHT konforuyla seyahat etmek çok güzel bir şey. Neredeyse her hafta en az bir defa gitmek zorunda kaldığım Ankara'ya her gittiğimde Ankara'da çalıştıkları halde Konya'da oturan dostlarımla karşılaşıyorum. Uzakları yakınlaştıranlara şükran borçluyuz.
Başbakan yardımcısı Sayın Hakan Çavuşoğlu'nu ziyaret ettik. "Hayırlı olsun” amaçlı ziyaretimizde Sayın Çavuşoğlu'nun Yeni Konya Gazetesindeki yazımı okumasıyla konu "yerli otomobil” meselesine dönüştü. Tevafuk, o günkü yazımda yapılacak olan yerli otomobil fabrikasının Konya'ya kurulması gerektiğini işlemişim. Kendisi Bursalı olan Başbakan Yardımcımız, espriyle beraber "biz de Bursa olarak talibiz ne olacak?” diye sordu. Espriye espriyle cevap verdim, "sizde çok, bir tane de bizde olsun”
Temennimiz "bir tanenin de Konya'da olması”. Yerli otomobilin Konya'da üretilmesi, bir devlet politikası olmalı. Normal şartlarda özel sektöre sorduğunuzda, "bu fabrika mutlaka Marmara bölgesine yapılmalı” diyeceklerdir. Haklı olarak onlar, otomobil altyapısını, uluslar arası pazarlara ulaşımı esas alacaklardır. Ancak burada tek kriter bu olmamalı. Türkiye bölgeler arası gelişme farklılıklarını kapatmak istiyorsa, bu fabrikayı Konya'ya kurmalı. Hem otomobil altyapısı olarak Marmara'dan sonraki en iyi bölge bizim bölgemiz. Bizim bölgemizin en uygun kenti de hiç şüphesiz Konya.
Yerli otomobili Konya'ya getirmek zor ama imkânsız değil.
Önemli olan zoru başarmak değil mi?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Çok kutuplu dünyada Müslüman devletler neden bir kutup olmasın?
UYAN EY MÜSLÜMAN!
Tarım Kredi ve TORKU güçbirliği yaptı, kazanan millet
Amerika Yalan Söylüyor
Amerika’nın FETÖ’sü: İsrail
AK Parti il başkanı ile MHP il başkanı Konya ile ilgili meselede ayrıştı
Vali Akın’ın Konyalılara yakıştıramadığı durum
Onlar görmüyor bari biz görelim
Konya ile ne alıp veremediğiniz var? BAŞINIZA DOMUZ KADAR TAŞ DÜŞSÜN