DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
Ölüm Güzel Şey
Reel sektör faiz tehdidi altında
YENİ DÜNYA DÜZENİNİN ŞAFAĞINA DOĞRU
Yardım Değil Destek!
“İYİ Kİ VARSINIZ“
KONYA’DA CADDELER, PARKLAR, ÇARŞILAR ÇIPLAKLAR KAMPI OLDU DA BİZİM Mİ HABERİMİZ YOK?
2 ASIRLIK HATANIN BEDELİ KAYBOLAN GENÇLİK
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
HİCRET BİR YOLCULUK DEĞİL BİR DURUŞTUR HİCRET BİR TARİH DEĞİL BİR HAYAT TARZIDIR
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
28 Şubat’ın Sivil Kahramanına Veda
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
İnsana İyi Gelen Melodiler
5816 KALDIRILMALI MI?
Biz, dolar 5 liradan 7 liraya çıkınca pes edecek bir millet miyiz?
Biz, küçücük bir ekonomik ambargoyla yıkılacak bir millet miyiz?
Biz, üçkâğıt operasyonlarıyla diz çökecek bir millet miyiz?
Değiliz elbette…
Anadolu'nun kapısını çalmaya başladığımız 1000'li yıllardan buyana ne badirelerden geçtik.
Ne sıkıntılı günler geçirdik. Ne zor imtihanları başarı ile verdik.
Evet, dolar operasyonu sonucunda herkes çeşitli oranlarda olumsuz etkilendi. Evet, piyasalar daraldı. Evet, satışlar azaldı. Buna itirazım yok.
Ama bakıyorum da, asgari ücretliden ses yok. Dar gelirli sitem etmiyor. Orta ve alt gelir gruplarından bir şikâyet gelmiyor.
Peki, kimden geliyor?
Sanayiciden, tüccardan, esnaftan.
Bazılarının eleştirisi mutedil. Kabul edilebilir.
Ancak bazıları gerçekten insanın ashabını bozar mahiyette bağırıyor.
Sesi çok çıkanları incelediğimizde, aslında pek fazla bir kaybının olmadığını görüyoruz. Kaybı yüzde 10 ise yüzde 50 kaybı varmış gibi bağırıyor. İnsaf ya hu…!
Önceki yazımda "bu imtihan zenginin imtihanı” demiştim. Evet; elinde parası olan, imkânı olan imtihandan geçiyor.
Hani derler ya, "sevinç paylaşılınca artar, keder paylaşınca azalır” diye.
Tam da bu durumdayız.
Unutmamamız gerekiyor, sıkıntılar, zorluklar, darlıklar da paylaşılınca azalır.
Şimdi paylaşma zamanı. Şimdi elinde imkânı olanın, elinde imkânı olmayana yardım etme zamanı.
Önce, devletin bir miktar fedakârlıkta bulunması lazım. Elektrik, su, doğalgaz…
Ardından sanayici, tüccar, esnaf….
Torba fiyatını 60-70 liradan 110-120 liraya çıkaran uncular fedakarlık yapmaya yanaşmazken, fırıncıdan ekmek fiyatını yükseltmemeyi beklemek anlamsız olur. Bu bir fedakârlık ise, uncusu da fedakârlık yapacak, fırıncısı da fedakârlık yapacak.
Dün 10-12 ay vadeye yalvararak perakendeciye mal satan toptancı, fabrikatör, üretici bugün "hem eski borcunu öde, hem de yeni malı daha yüksek fiyatla peşin al” diye dayatıyorsa, biz bu sıkıntılardan nasıl kurtulacağız?
Gün birlikte fedakârlık yapma günü. Bakın işte dolar 7 liradan, 5.5 liraya düştü. Hani, niye düşürmüyorsunuz fiyatları?
Bunu sorduğumuzda bir sürü gerekçe ileri sürüyorlar. Herkesin bir gerekçesi var.
Bu gerekçeleri öne sürenler bindikleri dalı kestiklerinin farkında değiller. Kısa vadede kâr ettiklerini düşünüyorlar. Ama unutmasınlar ki, orta ve uzun vadede kaybedecekler.
Buradan perakendecilere ve tüm vatandaşlara sesleniyorum…!
Zor gününüzde yanınızda olmayanları unutmayınız. İyi gününüzde de siz onların yanında olmayın!
Fiyat dayatanları, enflasyonla mücadele kampanyasına katılmayanları, fırsatçılık yapanları bir köşeye not edelim.
Yavaş yavaş her şey düzeliyor. Kendimize geliyoruz. Doların ani yükselişi ile oluşan panik havası dağılıyor. Toparlanıyoruz.
KONYA’DA CADDELER, PARKLAR, ÇARŞILAR ÇIPLAKLAR KAMPI OLDU DA BİZİM Mİ HABERİMİZ YOK?
Yeni Konya bu şehrin kendisidir.
Derviş meşrepli bir başkanın ardından
Berkan Kutlu, Konya mutlu
Konya’nın Gizli Mimarları
Bir Neslin Kırılma Noktası: İstikamet…!
Hesap Tutmadı: Washington’ın İran Yanılgısı
Sultan Selim restorasyonda… Meydan’a mescit talebi
İran Çetin Ceviz Çıktı
8 Mart’ın Hatırlattığı Büyük Hakikat: Veda Hutbesi