En Zayıf Halka

Marka öyle ben çok biliniyorum diyenin varacağı bir mertebe değil. Marka dediğiniz üründen öte bir tanıma sahip. Ürün değildir marka. Bambaşka bir şeydir.
Tarif edilemez. Taklit edilemez. Özeldir.
Aşk gibi aslında.
Marka aşktan başka bir şey değildir yani.


Bizim işimizi gücümüzü bırakıp marka nasıl yaratırızı, marka yoluna nasıl çıkılırı düşünmemiz lazım.
Ama hala ürün aşamasındayız. Bir başka ifadeyle mal! aşamasındayız.
Marka olmaya kafa yormak içinde ehil ellerden bilgi almak lazım. Merdiven altından hizmet alırsanız, belfıtıkçı ortopedistlerden hizmet alanın düştüğü duruma düşersiniz. Tanıdık vardı, yapıverdim cümleleri ciddi zaman ve para maliyeti kaybettiriyor, kaybettirecek.
Ama maalesef bizim firma sahiplerimiz hala hemen yapıverelim düşüncesindeler. Hadi hocam hemen ne yapmamız lazımdalar.
Marketler çıktığından bu yana herkes her ürünü marketten alır gibi almak istiyor.


Bilgi ürününü de atıştırmalık ürün muamelesi yapıveriyorlar. Bunda da çok ciddiler. Bunun için çalışmak lazım deyince de hadi hocam canım sendeciler.
Üstüne siz bir fikir söylediğinizde de hemen olumsuzlaştırmaya çalışıyorlar. O fikrin bir değeri yok yani. Çünkü atıştırmalık muamele böyle yap diyor.
Analiz etmeden ileri gidilemez. Artık firmalarımız analize önem vermeliler. Analiz etmezsen analiz! ederler!   
İnce ince detaylandırmak ve önemlendirmek gerekiyor.
Sonrasında temellendirmek.


Laf ola değil ama…
Konya’mızdaki firmaların marka yol haritalarını alıp ileri gitmeleri ancak böyle olur. Yoksa yoldan saparlar ve patikalarda oyalanırlar. Sonrada ben nerde yanlış yaptım şarkısını dillerine dolarlar.
Bunları kim yapacak ya! Tabiki de ehil eller. Akrabalar, tanıdıklar değil.
Liyakata ne kadar önem veriyoruz? Bilgiye ne kadar değer veriyoruz?
Maalesef vermiyoruz. Bu net!
Veriyormuş gibi yapıyoruz. Şizofrenik tavır içindeyiz. Yazık ki yazık.
Farketmiyor eğitimlisi cahili, zengini fakiri. Hep aynı mantık yanlışlığı. Siz öğrenmişsiniz 20 yılda tüm detayları incelikleri püf noktalarını, o sizden istiyor 2 saniyede hemen. Atıştırmalık ürünleri yeniden bir tanımlasak mı! Bu bizim marka olmamızı engelleyen en zayıf ve kocaman halka. Halkalanmışız haberimiz yok.


Yazarın Diğer Yazıları