İletişim Hiç Olmadığı Kadar Önemli

Şunu herkesin çok net görmesi lazım. İletişim geleneksel düşünceyle yapılacak bir iş değil artık. Yenilikçi tarza ihtiyacı var. Yani basın bülteni gönderince kurumun iletişimini kurduğunu düşünen varsa modası geçmiştir. Katalog bastırdığını düşünen varsa yine tarihte kalmıştır. Televizyon reklamı bile yaptırdım diye avunuyorsa yine aynı filmin karesinde kalmıştır. İletişim ciddi bir ruha sahip. Ciddi bir felsefi iş. Öyle geleneksel tarzla yapılma dönemleri geçti. Ciddi hassas bir hale geldi. Çünkü hedef insanlar çok hassas, alıngan, bilgili, duygusal, kaprisli…


Böyle insan kitlesi bireysel olarak da güçlü kitlesel olarak da güçlü. Yani bireysel güç kitleselliği, ciddi tetikleyici boyutta.
Yani doğal sosyal meydanlardan, sanal sosyal meydanlara anında titreşim gidebiliyor. Bu ufak titreşim büyük bir güce dönüşebiliyor.
Arap baharı böyle çıkmadı mı!


Artık herkes buna hazır olmalı. Yani iletişimi geçiştirerek yönetmemeli.
En son Konya'mızdaki Garanti Bankası reklamları stratejisi doğru ama yerel adaptasyonu olmadığı için ya da yerel adaptasyona inceden bakılmadığı için, Konya'nın içgörüsüne önem verilmediği için enteresan bir tepkiyle karşılaştı.
Garanti Bankası bunu kırk yıl düşünse aklına getirmezdi. Çünkü reklam ajansı bunu düşünmemişti ki.
Konya hala eskiden bilindiği gibi biliniyor.
Konya kesinlikle uzaktan herkesin bildiği gibi bir yer değil. Konya sizin bildiğiniz gibi bir yer değil artık.
Konya hassas bir şehir olduğunu gösterdi.
Doğru da yaptı.


Garanti Bankasının reklamındaki yanlış aslında temel tasarımla kolayca da anlaşılabilirdi. Üst okumayla görsel ve başlık okunduğunda tepkisel olunabileceği görülmeliydi.
Ama belki de başka şehirlerde yapılmış tepki alınmamış Konya'da tepkisiz kalacak diye es geçilmiş olabilir.
Sebep ne olursa olsun. İletişim tamamen değişti. Değişiyor.
Geleneksel düşüncenin üstüne yenilikçi ve yaratıcı bilgileri ve araştırmaları koymak ve üstüne iletişimi inşa etmek lazım artık.
Yoksa ufak bir titreşimle çökebilir.


Garanti Bankasının krizi çözme biçimi de anında ve duyarlıydı. Bu anlamda da krizi çözme biçimlerini beğendim. Üstüne bir dönem sonra ama yakın dönem sonra bir Konya kampanyası bekliyorum. Krizi fırsata çevirmeleri mümkün.


Firmaların iletişimde öğrenmesi gereken bir noktada iletişim krizleri sever. Oralarda hayat bulur. Eğer iletişimci elinde kullanılırsa tabi.
Firmalarımıza temel tavsiyem iletişime ve hatta geri besleme iletişimine ciddi zaman ve para ayırsınlar. Kendileri kısa ve uzun vadede kazanacaklardır.
Radyo Programımızdaki en son gelişmeleri haber vererek bitirelim. Önemli ve kaliteli konuklarla fenomen olmayı sürdüren İşte Yorum programımızda bu hafta milletvekilimiz Ayşe Türkmenoğlu konuk olacak. Bence Konya'mızın önemli ve etkili isimlerinden Ayşe Türkmenoğlu'nu çok keyifle dinleyeceğiniz bir program olacak. 3 radyodan naklen dinleyebileceksiniz yine. Görüşürüz.


Yazarın Diğer Yazıları