İmaj Başı Boş

Maalesef boş laf haline gelen ve içi boşaltılan imaj ve imaj bileşenleri hala herkes ve özellikle yöneticilerimiz tarafından tüketiliyor.  
Çünkü imajın ne kadar önemli olduğunu bilmiyoruz, bilmiyorlar, anlamıyorlar, anlamak istemiyorlar.
İmaj şansa bırakılmış gidiyor.
Bireysel imajı kişisel bananecilik olarak sallayabilirsiniz. O kişinin kişisel yatırımıdır ya da değildir. Kişisel algılanma sorunudur. Ama kentlerin, firmaların, kurumların imajı söz konusu olunca ilgili koltuk doldurucuları bunu ciddiye almalılar.
Ciddiye almak zorundadırlar.
Ama bu da maalesef diyerek geçiştirilip gidiyor.
Kim kaybediyor?


Sadece oradaki yöneticiler değil. Çok kişi kaybediyor. Halk kaybediyor. Aileleri kaybediyor. Gelecek nesiller kaybediyor.
Ne kadar önemli değil mi? Silsile etkiye sahip.
İmaj!
İyi insan olarak bunu çözemiyoruz. Herkes iyi insan. İyi insanın vizyonu var mı ona bakmak lazım.
Vizyon da öyle kolay ölçülebilir bir şey değil.
Sürdürülebilir olması gereken ciddi bir bakış açısı.
Biz toplum olarak bunlara “ama bu adam iyi insan” diyerek geçiştirip üstünü örtüyoruz. Örttük şimdiye kadar.
İyi insan ve başı boş bırakılan imajımız ve vizyonumuz.
İmaj sizin diğerleri tarafından algılanışınız.
Yani hayatın şifresi aslında. Siz ben böyleyim diyerek ne kadar yaşayabiliyorsunuz. Hiç.
Dışarı çıkarken, şu beğenilir diyip giyiniyorsunuz, şu beğenilir diyip koku sıkıyorsunuz, şu beğenilir diyip o arabayı alıyorsunuz, şu beğenilir diyip o evi satın alıyorsunuz, vesaire vesaire çoğaltın gitsin…


Ben kahverengi takım elbise seviyorum diyip gidiyorsunuz iş görüşmesine ve kös kös başarısızlıkla dönüyorsunuz. Neden? Çünkü kahverengi karşındaki insanı yoruyor, seni tercih etmiyor. Hadi buyrun.
İmaj sizin kendi öz değerlerinizle, sosyal grubunuzla, fiziksel görünüşünüzle ve estetik algınızla örtüşmesi gereken devasa bir algı yönetimidir.
Of of. Nasıl zor bir süreç.
Yani imaj psikoloji, sosyoloji, iletişim ve estetikle içiçe.
Yani sendeki var olan özelliklerin sosyal gruba, sosyal ortama göre yenilikçi ve anlaşılır şekilde sunulmasıdır.
Laf cambazlık işe değildir.
Kendini beğenmişlik işi değildir.


XXXXOXXXXOO
Bu işaretler nedir? Bileniniz var mı?
Bunlar yanlışlıkla yazılmış işaretler değil. Şehrin önemli bir noktasına güzel çiçeklerle güya yazılmış işaretler. Konya Dedeman Otel alt geçidi karşılıklı çiçeklendirme panoları yapılarak estetik bir görselliğe kavuşmuş!
Yapılırken reklam panoları olacak hissi verilerek yöneticilerimiz farklı düşünmeye başladı dedirtti.
Derken çiçekler yerleştirildi. O da güzel olur diye değiştirtti.
Netleşen fotoğraf XXOXXXO görsellerini bağırmaya başladı.
Hayda bu da ne demek!
Anlayan beri gelirse süper olur. İmaj yerlerde. Konya’ya yeni gelen birinin gözüyle bunu nasıl okursunuz? O gelen kişiye bunu nasıl izah edersiniz? Cevaplar imaj içindir. Buyrun.


Yazarın Diğer Yazıları