İnternette Sosyal Mahalle

Çağımız kesinlikle sosyal mahallenin internete taşındığı bir çağ. Herkesin farklı evleri, sokak ve mahalleri var orada. Orada yoksan unutuluyorsun. Bireysel olarak da öyle kurumsal olarak da öyle. Farketmiyor. Sosyal mahallede hesabın olması da yetmiyor. Orada ne diyeceksin, nasıl diyeceksin, kime diyeceksin, kimi takip edeceksin, kimleri takip ettireceksin, kimleri ekleyeceksin….

Bunlar farklı bir yönetim. Buna içerik yönetimi deniyor.

Aklım esti şunu yazdım, aklım esti bunu da fotoğraflayıp gönderiverdim değildir. Orada olmak orayı da şimdi ve sonrası için yönetmek demektir.

Aslında geleneksel olarak yapılan veya yapılması gereken iletişim yönetimi sosyal medya ile daha önemli hale geldi. Aslında yönetmemenin tehlikeleri bunu zorunlu kıldı.

Yazdın ve hemen sonra sildin. Kurtulmuyorsun.

Başkası başkasına, o da başkasına gönderiverdi. Ve sizin markanız bambaşka bir anlamda mesajdan cezalandırılıverdi. Sonra aslında ben onu demek istemedim. Ben onu o an söyledim sonra sildim diyemezsiniz, diyemiyorsunuz.

O sizinle gelmeye devam ediyor. Yani gol oldu çizgiyi geçti bile.

Bu sosyal medya takip süreci inanılmaz boyutlara doğru gidiyor. Bizler bu süreci hangi iş kolunda olursak olalım takip etmeliyiz. Yerel medya mıyız, yerel marka adayı mıyız, yerel dershane miyiz, yerel market miyiz….Fark etmiyor.

Sosyal medya disiplini, reklam formatları, kuralları, teknikleri geleceğimize yön verecek.

Konya olarak firmalarımıza özellikle tavsiyem sosyal medyada görünür olmaya başlayın. Sonra sosyal medya görünürlüğünüzü interaktif hale getirin. Yani yönetin…

İletişim öğrencilerini bu işin başına getirin. Onlar da bu işin yeniliklerini keşfetsinler size de geri dönüşlerini getirsinler. Hadi iş başına. Hep birlikte.

Marketing  Anadolu Konya Geliyor

Marketing Anadolu platformu ikinci sayısını çıkartıyor. Bu sayıda Konya Büyükşehir Belediye Başkanımızla yapılan röportaj yer alacak. Konya olarak ulusala farklı ve etkili bir yerden gidiyoruz. Daha akılcı bir gidiş bu gidiş. Kazan kazan gidişi. Vur kaç değil. Herkesi bu mantıklı ve ahlaklı sürece davet ediyor Günseli Özen Ocakoğlu. İnanılmaz yaratıcı ve empatik iletişim üstadı. Konyalı firmalarımıza ve reklam dünyamıza farklı bir ışık kattı Konya’ya gelişinde. Bu sayıyı hiçbirimiz kaçırmayalım.

Metropol’e teşekkür

Konya’mızın dergi sektörünün yeni aktörlerinden Metropol dergisi yeni sayısını çıkardı. Bu sayının kapağını da beni yerleştirivermişler. Ne güzel olmuş. Konu ben olunca. Metropol dergisinde görürseniz şaşırmayın, o benim. Metropol dergisine de çok teşekkür ederim.


Yazarın Diğer Yazıları