Kent’te Hayat Varmış

Hangi Kent’te?
Büyükşehirde mi?
Küçük şehirde mi?
Yok öyle. Yanıldınız?
Plaza Kent’te!
Yani Kent Plaza’da. Ama diyememişler. İletişim karmaşası yaratmışlar. Entegre beceriksizlik olmuş bir nevi.
Aynen öyle! Entegre beceriksizlik!
Ürün harika. Olağanüstü. Konya’ya süper katkısı olacak bir iş.
Kent Plaza Konya’nın çehresini değiştirecek. Algısını değiştirecek. Sonraki nesillerin, giyim kuşamını, adab-ı muaşeretini, görgüsünü, yaşam tarzını değiştireceğini düşündüğüm kaliteli bir iş.
Ancak…
Ancak diyorum. İletişimi aynı kalitede değil.
İletişim çağında yaşıyoruz.
Eğer iletişiminizi kaliteli yapmazsanız, algınızda kaliteli olmaz ve hedefinize ulaşmanız zorlaşır. Her zorlaşan süreç motivasyonunuzu düşürür. Reklam iletişimi geri dönüşü alma sıklığını artırır yani.
Bu geri dönüş sıklığını artırmak için özellikle lansman iletişimleri ürünün büyüklüğü ve özelliği kadar entegre büyük ve özellikli olmalı. Yani anlaşılır ve açık olmalı.
Şimdi açılan Kent Plaza. Ancak iletişimde açılan sanki Konya şehriymiş gibi gösteriliyor. Konya Şehrinde hayat varmış gibi lanse ediliyor. Açık hava reklamlarındaki mesajı ilk görüşte Kent Plaza olarak algılayanlar beri gelsin.
Ya da Hayırdır Belediyemiz şehri “Hayat Var” konseptiyle konumlandırmaya mı çalışıyor diye düşünebilirsiniz.


Kent Plaza’da vurgu Kent kelimesinde değil Plaza kelimesinde olur. Eğer “hayat” kelimesine vurgu yapacak şekilde burada hayat var demek istiyorsanız. Burada olarak kastedilenin Plaza olduğunu ya da Kent Plaza olduğunu açıkça söylemek lazımdır. Yani Plaza’da Hayat Var ya da Kent Plaza’da Hayat Var sloganları doğru sloganlar olurdu. Ancak siz Kent’te Hayat Var derseniz bu sizin sloganınız değil. Konya Kentinin sloganı olur. Değil mi?
Entegresizlik bununla da bitmiyor. Devam ediyor.
Davetiyeleriyle açık hava reklamı arasında da hiçbir bağlantı kurulmamış. Davetiyeleri kapkara. Başka simgelerle iletişim kuruyor. Açıkhava bambaşka renkle ve bambaşka simgelerle iletişim kuruyor. Sanki Açıkhava işlerini biri yapmış. Davetiyeleri başka biri yapmış. Tek teselli radyo reklamı iyi olmuş.


Yazarın Diğer Yazıları