KONYA’NIN GÖRSEL KİMLİĞİ

Konya Mevlana şehridir. Araştırmalarda Mevlana birinci sırada gelir. Bunu Konya’ya gelmeyenler bile bilir. Ama Konya’nın amblemi çift başlı kartaldır. Konya Büyükşehir Belediyesi, Konyaspor, Konya Valiliği, Selçuk Üniversitesi çift başlı kartalla iletişim kuranlardan hemen aklıma gelenler. Bunlar dışında pek çok şirket ve kuruluşta çift başlı kartal kullanılır. Niye acaba? Bunu bilen neredeyse yok!
Yani içeride bilen yok dışarıda hiç yok!
Dışarıdaki adama bu amblemlerin kime ait olduğunu sorsanız Konya ili kaçıncı sırada gelir acaba?
Bence ilk 3’de akla gelmiyorsanız ciddi sorun var.
Ama Mevlana siluetini gösterin herhangi birine, hemen Konya şehri diyecektir.
Demek ki bir sorun var.
Demek ki bir boşluk var.
İletişim için, kitle iletişimi için bu kurumsal kimliği iyi tanımlamak ve kurumsal iletişime aktarmak gerekir. Şimdiye kadar bu hiç konuşulmadı ve düşünülmedi. Bu konuları yeniden tasarlamak lazım. Bu karmaşa veya çelişki çözüme kavuşturulmalıdır.
Konya ne ile nasıl iletişim kuracağını ciddi olarak belirlemelidir.
Mesela Karatay Belediyesinin görsel iletişiminde Mevlana Türbesini görüyoruz. Mevlana’yı kimse görsel olarak sahiplenmediği için ben mi sahipleneyim diye düşündü Karatay Belediyesi.
Konya dışından birine bunu nasıl anlatacaksınız?
Mevlana Türbesi Karatay ilçesinin içinde olduğu için mi diyeceksiniz?
Karatay Belediyesi, Karatay Medresesini çağrışımda kullansa daha doğru olmaz mı? (Bu arada Karatay Belediyesi açıkhava işlerini grafik uzmanlarına yaptırsa fena olmaz. Çok kabus. Renk faciası yaşanıyor)
Belediyeler içinde Selçuklu Belediyesi ve Meram Belediyelerinin kurumsal kimliklerinin daha açık ve ayrışmış olduğu açık. İki belediye yenileme ile bunları şeffaf hale getirdi. Bunun keyfini de sürüyorlar. İletişim materyallerinde bunu hissediyorsunuz.
Ancak Büyükşehir Belediyesi ile Karatay Belediyesinde kafa karışıklığı var.
Kafa karışıklığının çok sebebi var. Bu konular kurumsal masa etrafında düşünülmeli ve yeniden konumlandırılmalı. Ha gayret!
RADYOYU SEVİYORUM
Radyonun tozunu yıllar önce yutmuş biri olarak yeniden radyonun stüdyosuna girdim ve pasımı atmaya başladım. Hem de üçü bir arada radyo formatıyla attım bu pası. Ne kadar şanslıyım ki 3 radyodan aynı anda program yapıyoruz. Güzel ve önemli konular keyifle tartışılıyor. Bugünde Konya’nın televizyonu KonTV’nin Genel Yayın Yönetmeni Nurettin Bay radyoda konuğumuz olacak. Konya’daki televizyonculuğun amiral gemisi KonTV’nin tecrübelerini bizimle paylaşacak. Televizyon reklamcılığı internet ve sosyal medyanın etkisine rağmen hiç bitmeyecek hatta daha da artacak gibi görünüyor. Gelecekte iyi bir mecracı, iyi bir reklamcı ve iyi bir marka yöneticisi olmak isteyenler radyo başında olun. İşte Yorum programında yorumlamayı sürdürüyoruz.


Yazarın Diğer Yazıları