KONYA’NIN POTANSİYELİ DAHA İYİ SKOR İSTER

Aslında sahip olduğumuz değerlerle ve kendi içimizdeki inançla daha iyi konumda olmalıydık. İşgücü potansiyelimiz çok iyidir deriz. Pek çok sektörde öncüyüz deriz. Sanayi odalarının açıkladığı ilkler sıralamasında pek çok ilin gerisinde kalıyoruz. Bu nasıl iş?
Bazı firmalar bizim şu kadar firmamız şöyle girdi de çıkmadı bile diye dem vururken aslında olayın özünü kaçırıyoruz gibi…
Gaziantep’in ilk 1000 firma skoru ne acaba?
Bursa’nın ilk 1000 firma skoru ne acaba?
Kayseri ne durumda?
Denizli ne durumda?
Hatta Kahramanmaraş ne durumda?
Bu karşılaştırmaya kuşbakışı bakmadan şu kadar firmamız ilklerde demek yeterli olmuyor.
Hatta skor tabelasında her yıl aynı durumda kalmakta gerilemek anlamına geliyor.
Rakipler ilklerdeki firma sayısını artırmış daha da artırma meyilliler. Biz yetti diye seviniyoruz.
Hatta şunu da eklemek lazım. Bunu ilklerdeki firmalara bırakmamalıyız. Onlara Konya olarak destek vermeliyiz. Sosyal sorumluluk olarak görebilmeliyiz bu skoru yukarı çıkartmayı.
İletişim tasarımı planlayarak potansiyeli olan ve olabilecek firmaları da bu havuza dahil ederek Konya atılımı yapmayı akıl etmek gerekir. Hep birlikte akıl aşındırmak şarttır artık.
Çok lafa gerek bile yoktur. Bu hepimizin ortak sorunudur. Ortak kazancıdır.
Şu kini ve haseti bırakıp ligdeki marka sayımızı artırmalıyız.
Hadi ne duruyoruz!
AJANS REHBERİ ÇIKACAK
Konya’da herkes reklamcı potansiyeline sahip. Geçmişte böyle olmuş. Ama artık böyle gitmeyecek. Herkes eğitimli olacak demiyorum. Herkes iş yapma biçimini değiştirecek. Reklamveren firmalar öyle istiyor çünkü. Ben demiyorum reklam verenler öyle diyor. Reklam veren diyor ki, benim sadece baskı işlerimi yapmasın reklam ajansı denen şirket. Benim ismimi de, yeni çıkaracağım ürünün ismini de, ambalajını da, stratejisini de, sosyal sorumluluğunu da, müşteri geri dönüşünü de araştırsın, incelesin, rakiple karşılaştırsın, müşteriyle buluştursun, bana anlatsın. Olmadıysa bir daha anlatsın. Diyor.
Haklı da aslında. Hepimiz değişmeliyiz. Ne için sektörümüzü, markalarımızı geliştirmek ve büyütmek, çoğaltmak için.
Bu amaçla her kim bu sektörde ise, yeni çıkacak rehberde yerini alsın. Dernek üyesi olsun ya da olmasın ajanslar, prodüksiyoncular, matbaacılar, tabelacılar, mecracılar, promosyoncular, organizasyoncular…
Alfabetik olarak hazırlanacak Konya Ajans Rehberi yakında çıkıyor. Rehber Konyalı tüm firmalara dağıtılacak ve “hangi ajans vardı”, “hangi prodüksiyon firması vardı” “yoktu” gibi çoklu dedikodu ve sorulara cevap bulacak. Katılmak zorla değil. Büyümek ve gelişmek isteyenlere açık. Hadi hayırlısı.
İŞTE YORUM
Radyoların üzerindeki tozu almamız lazım. Hep yanımızdan ayrılmayan bu sıkı dostu geçen hafta Başkan Tahir Akyürek’le birlikte hatırladık. Çok sıcacık bir program geçirdik. Başkan Tahir Akyürek’e çok teşekkür etmek lazım bu farkındalığı sağladığı için. Şimdi bu hafta iş dünyasının önemli ve renkli bir siması radyo programımızın konuğu olacak. Meydan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan İşte Yorum programımızda olacak. Hem iş dünyasını yorumlayacağız hem de müzik dünyasını yorumlayacağız. Ömer beyin farklılığına şahit olacaksınız. Mutlaka dinleyin.
Unuttuklarımı radyo programına saklıyorum. Nasıl ama!


Yazarın Diğer Yazıları