Kurumsal Ahlak Ve Tavır

Firmalarımızın ve reklamcılarımızın bilmesi gereken en önemli iş psikoloji kuramlarında anlatılıyor aslında. Ama psikolojiyi sadece uyarı ve tepki olarak bilen zatı muhteremler ne firmalarını ne de ajanslarını başarıya götüremiyor.
Anı yaşamak üzerine kararlar veriyorlar ve “amaca ulaşmak için her yolu mubah” olarak görüp ilişkileri ve bilgileri yakıp yıkıyorlar.
Sonra…
Sonrası yok aslında.
Hatalarının farkında da olmuyorlar. Çünkü davranışçı kuramın söylediği gibi uyarıcı ve tepki bilgisinden ibaret düşünüyorlar.
Bir de Gestalt psikolojisinden haberleri olsa kurumsal tavrı anlayacaklar ve hem kendilerini hem de çalıştıkları müşterilerine ciddi katma değer sağlayacaklar.
“Bilgi fakiri”nden bunları düşünmesini bekleyemezsiniz ama artık değişmek lazım.
Bilgi kimsenin tekelinde değil.
Git bilgiyi bul. Sor. Otur dinle. Oku.
Ama bilginin de maliyeti var. Değil mi?
Hap şeklinde yutulsaydı bilim olmazdı.
Bu bilgi fakirliği ortamında reflekslerle hareket eden sektörler maalesef refleks olarak kalacaklar. Bu davranış sahipleri de seda bile bırakmayacak.
Güle güle diyeceğiz. Gitsinler de aslında.
Değişmeyene acımayacaksın. Hadi canım. Oh olsun sana.
Gestalt demişken bu kuram diyor ki parçalar bütünü söylemez daha fazlasını söyler diyor.
Yani basit görseller basit cümleler daha fazla anlama gelebilir.
Bunun anlamlandırmasını kim yapacak. İletişim profesyonelleri, iletişim düşünürleri.
Bunun okulu aslında hayat. Hayatın ta kendisi.
Fakülte mezunları daha önde olabilmek için bunun farkında olmalıdırlar. Yoksa sadece diploma sahibi olarak kalırlar. Bizim piyasamızda bunlardan çok.
Kurumsal tavır içinde ahlakla birlikte olur. Ahlaksız tavır hemen fark edilir. Ama onlar fark etmez. Çünkü kuramlardan haberleri yoktur. Kurumsallıktan da bihaberdirler.
Yazık!
FENOMAN PROGRAM
YAPMANIN KEYFİ
İlker Poçan'la birlikte keyifli programlarımıza devam ediyoruz. Bu haftaki konuğumuz inanılmazı başarmış bir belediye başkanı. Çavuş diye bir yerden kimin haberi vardı? Sonsuz Şükran Köyü diye bir proje nasıl ulusal oluverdi? Kim yaptı bunları? İşte bu soruların cevapları Belediye Başkanı Mehmet Çiğdem'den öğrenilecek. Böyle girişimci, farklılaştıran adamlar lazım Türkiye'mize. Bakalım püf noktaları neymiş. Mutlaka dinleyin. Genç Radyo, Esas Radyo ve Derya FM'deyiz. İnternetten de kolayca dinleyebiliyorsunuz.
KONYA KİMDİR?
Konya bir marka olarak kimdir? Aslında Konya şehrinin yetkileri bunu cevaplamalıdırlar. Bu soruyu yıllar önce Marka Yönetimi dersimde sınavda “Marka Kimdir ve Nerdedir” şeklinde sormuştum. Şimdi bu soruyu Konya özelinde sormazsanız laf ola beri gele işler yaparsınız. Cümlelerim hep şehir pazarlamasına kayıveriyor. Neyse Konya Kimdir diye bir etkinliği Reklamcılık Bölümüzde Perşembe günü yapıyoruz. Yılların tecrübeli rehberi Konya'yı yerli ve yabancı turistlere anlatan Rehber Mehmet Akbulut, öğrencilerimize Konya sunuşu yapacak. Öğrencilerimizin ayağına Konya'yı sunacak. Merakla bekliyorum bende. Sizi de bekleriz.
REKLAM OBURLARI
Cuma günü ulusal bir etkinlik Kampüste olacak. Reklam Topluluğumuzun Reklam Oburları etkinliği S.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonunda saat 14.00'de reklam gençlerini ve profesyonellerine sunulacak. Reklam Topluluğunun ve Konya Reklamcılar Derneği üyelerine yönelik etkinlik, mükemmel bir etkinlik olacak.
Bu yılı da bitirdik. Yeni yılın size ve sevdiklerinize güzellikler ve başarılar getirmesini dilerim.


Yazarın Diğer Yazıları