EDEBİYATIMIZDA ARUZ VEZNİ
SEVMİYORUM!
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
AKŞENER NEYİ BAŞARDI?
GÜNÜMÜZ SORUNLARINDAN İLETİŞİMSİZLİK
GENÇLİĞİN GELECEĞİ-GELECEĞİN GENÇLİĞİ (TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ)
Dezenformasyonla mücadele ediliyor mu?
Evlilikte Güven
Hardal Tanesi
ULU CAMİİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Kimlik bireyler için de kurumlar için de son derece önemlidir. Kimliksiz kişilik olmaz. Kurumsal kimlik bu sebeple işin başlangıcıdır. Kurumsal kimlik düzgün şekilde hazırlanırsa sizi kurumsal kişiliğe götürür. Kurumsal kişiliğiniz oluşursa marka olmanız ve marka değeri yaratmanız kolaylaşmıştır artık. Ancak bunun nasıl kullanılacağını bilmezseniz kurumsal kimliğiniz ortalıkta sırıtır. Nerede ne yapacağını bilemez hale gelir.
Düşünsenize dışarıda şirketlerde başarılı konuşmalar yapıyorsunuz, kılık kıyafetiniz takım elbise ve siz eve gelip eşinize ve çocuklarınıza da aynı kıyafetle nutuk çekiyorsunuz. Oldu mu! Olmadı. Kimliğinizi iyi analiz edeceksiniz ve nerede ne şekilde adapte edeceğinizi kavrayacaksınız. Rolünüzü keşfedeceksiniz.
Aynı durum kurumlar için de markalar için de geçerlidir.
Kurumsallaşma diye herkesin dilinde olan bir kavram var. Herkes yanlış kullanıyor ama. Logo yapınca kurumsallaştıklarını düşünüyorlar. “Logomuz var biz kurumsalız.” Of of.
Hatta öyle hale geliyor ki, logo “baca kurumuna” bile dönüşüyor. Yapıldı ya, öyle duracak, öyle kullanılacak. Çünkü kurumsallaşma hiç bilinmiyor. Kimlik ile kişilik ilişkisi hakkında kimsenin fikri yok.
Bakın belediyemizin logosu aynen böyle. Logo öyle hale gelmiş ki her yapılan reklam işinde koskoca bir leke gibi duruyor. Yapılan işe adapte edilmiyor bile. Hangi renk iş olursa olsun orada sarı sarı sırıtıyor. Sanki çizgi film karakteri Sünger Bob gibi. Çok sinir bozucu olduğunu söylemeliyim.
ŞEHRİMİZİN MARKALARI
Konya'mızın marka çıkarma potansiyeli yüksek ama bunu yapabilme konusunda çok yavaşız. Satış değil de pazarlama odaklı olsak daha fazla marka çıkartırız. Çıkartırdık. Ama yine de iyiyiz. Pozitif düşünmek adına.
2023 vizyonunda Konya olarak kaç markamız olacağını hiç düşündük mü acaba?
Adese markamızı geçen haftalarda açıkhava reklam mesajı açısından eleştirmiştik. Ama şimdi açıkhava panosundaki mesaj açısından tebrik etmek lazım. Konya'nın ulusal markası doğru bir mesaj olmuş. Konya çevre yolunu kullananları empatik olarak düşünmüş ve ona göre hazırlanmış bir reklam işi olmuş. Adese'yi tebrik ederim. Diğer marka adaylarımıza da örnek olur umarım.
Şuradan Al Şuraya Koy
Valla Reklam Billa Reklam
66 yaşında Olmak Ya da Olmamak
Reklamdan Önce
Sadece İletişim Kur
2014 Reklam İstiyor
Dadaşlar Doğu Falan Değil
Kitleyi Kitleme Zamanı
Siyasi Pazarda Alışveriş Başlıyor
Herşeyin Hayırlısı Eylemesizliği