SELÇUKYA ŞİİR OKULU ŞEHİT MEHMET LÜTFİ GÜLŞEN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİNDE ESTİRDİ ŞİİR RÜZGÂRINI
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
AKŞENER NEYİ BAŞARDI?
GÜNÜMÜZ SORUNLARINDAN İLETİŞİMSİZLİK
GENÇLİĞİN GELECEĞİ-GELECEĞİN GENÇLİĞİ (TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ)
Dezenformasyonla mücadele ediliyor mu?
Evlilikte Güven
Hardal Tanesi
DİL KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ULU CAMİİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Reklam bir şekilde sanki reklamcıların işiymiş algılanıyor. Başka bir şekilde de herkesin işiymiş gibi algılanıyor. İki sahipli hayvan hikayesi gibi reklamcılıkta aç kalıyor. Zorluklarla cebelleşiyor. Kendini anlatamıyor. Hem önemli hem önemsiz. Nasıl iş?
Hem kişilerin kendi arasında sohbeti bile reklam oluyor. Reklam olarak algılanıyor. Reklam yapıyor diye eleştiriliyor. Hem de reklam ajansının işi sadece tabela işi yapmak üç beş grafik işine dokunmak olarak görülüyor.
Bu yaman çelişki değil de nedir?
Artık geldiğimiz nokta reklamın entegre olduğudur. Reklam her şeyi yönetir. Her şeyden haberi olması lazımdır. Dışarıdaki totemde asılı kalmaz. Çalışanların ve müşterilerin kalbine girer.
Bunu anladıysanız firmanız ve ajansınız marka olmaya namzettir. Değilse hayırlı işler.
Ramazan İletişimleri “ORUÇUNU'MU!”
Ramazan ayları eskiye göre biraz daha iletişimimiz arttı diyeceğim diyemiyorum. Ne olduğu net değil aslında. Hala aynı film devam ediyor herhalde.
Selçuklu Belediyesi sosyal mesaj veriyor. Dönem ramazan olunca ramazanla ilgili mesajları billboardlara yolluyor. İyi mi yapıyor? Bence sosyal belediyecilik böyle geçiştirilecek konu değil. Daha bütünleşik yapılması lazım ama neyse bu konular derin konular. Bu satırlara sığmaz.
Selçuklu Belediyesinin bu kadar keşmekeş ve karışık iletişiminin, algılanmayı güçleştirdiğini, mesajları artık fark edilmez hale getirdiğini söylemeliyim. Bakın hazırlayan için de aynı durum söz konusu olmuş ki, Orucunu tutmak yazacağı yerde, oruÇunu yazarak basit ama çok kötü bir hata yapmış. Bir yerde durmak ve tutarlılık sağlamak lazım sanki.
Adese “Şimdi Neye Değecek”
İnsanları ramazanda alışverişe teşvik etmek için reklam çok gerekli. Özelikle alışveriş merkezleri bunu yapmazsa satışlarını artıramıyorlar. Adese'de bunu bu anlamda iyi yapıyor. İletişimi devam etmeli. Ancak mesajında yok sofraya değer, yok sana değer, yok bana değer, yok her kuruşunuza değer gibi kafa karıştırıcı nereye dokunduğu belli olmayan, felsefe yapmaya çalışan bir mesaj stratejisi izliyor. Şimdi dana rulo dolmalık soframıza değiyor da, Osmancık pirinç niye görmemize değiyor. Yani pirinci soframıza sokmayalım sadece görelim mi diyor! Domates salçasının her kuruşu değiyor da, diğer ürünlerin kuruşları değmiyor mu!
Bu olmamış. Yapmışsınız ama olmamış.
Şuradan Al Şuraya Koy
Valla Reklam Billa Reklam
66 yaşında Olmak Ya da Olmamak
Reklamdan Önce
Sadece İletişim Kur
2014 Reklam İstiyor
Dadaşlar Doğu Falan Değil
Kitleyi Kitleme Zamanı
Siyasi Pazarda Alışveriş Başlıyor
Herşeyin Hayırlısı Eylemesizliği