Şeffaflık Lafta Değil Uygulamada Olur

Öyle sallanır ki biz şöyle açığız, biz şöyle şeffafız diye. Ama gelin görün ki, her şeyleri sinsidir. Laf konuşurken sinsi olan defter kitapta da sinsidir. Aslında kimin ne olduğunu belki muhasebeciler, maliyeciler daha iyi biliyordur ama neyse…
Mesela biz effie ödüllerini niye geç almaya başladık. Şeffaf olmayı bilmediğimizden. Damarımızda yok.
Düşünsenize kimseye söylemeden çalışmak bile efsanedir. Valla çalışmadan 100 aldım. Valla çalışmadan zengin oldum. Bizdeki şeffaflığın yönü bu.
Çocuklara neyi örnek bırakacağız. Sinsi şeffaflık.
Literatüre yeni bir kavram getiriyoruz.
Böyle olunca değerli insanımız, ürünümüz, hizmetimiz nadiren çıkıyor. Çıkmıyor. Nasılsa unutulur. Bu stratejinin destekleyicisi de bu. Nasılsa unutulur. Yapanın yanına kar kalır.
Yazık.
Böyle olmuyor artık. Yapanın yanına kar kalmayacak. Böyle yapan batacak, inecek asla da çıkamayacak.
Kimse kimseyi kandıramaz. Kandırır bir kere, sürdürülebilir kandırma olmaz. O yüzden şeffaflığı iş kolunuza ve özel yaşamınıza entegre etmeniz sizin değerinizi de artıracaktır. Aksi sizi kısa süreli başarılı görünüyormuş gibi serap yaratacak sonra silineceksiniz. Benden söylemesi.
Bakın devletimizde artık şeffaf olmayı öğrenmek ve öğretmek adına tukaka markaları açıklıyor. Önce sucukta, salamda, sosiste açıkladı. Sonra su da açıkladı. Sonra değişik ürün gruplarında açıklamayı sürdürdü. Bunları açıklıyor ama firmalar ne yapıyor ona bakmak lazım. Firmalar bunu kesinlikle fırsat olarak görmeliler. Bu kötü bir durum, battık bittik olarak bakmadan, fırsat olarak görmeliler. Neyin fırsatı. Şeffaflığı öğrenmenin fırsatı.
Sinsi şeffaflıktan gerçek şeffaflığa geçmek için bu tür krizleri kullanın. İletişim ajanslarından, halkla ilişkiler ajanslarından destek alın. Yaklaşık 50 firma bu süreçte açıklandı. Hangisi bu süreci iletişimci desteğiyle çözdü. Bir elin parmaklarını bulmaz. Diğerleri bu da bize yapılır mı diye hayıflanıyorlardır. Şimdi ne yapacağız biz, ne iş yapsak diye düşünüyorlardır.
Bu böyle olmaz.
Pazarlamayı öğrenmeye başlasalar, pazarlama iletişimini keşfetseler bu tür olumsuzlukların ne kadar değerli olduğunu anlarlar.


Yazarın Diğer Yazıları