SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
Sabah Namazı sonrasında; okumak, yazmak, fikir üretmek daha güzel oluyor. Zira ortam dinç, her şey zinde, dimağ açık ve tefekkür sahası daha net ve berraktır. Onun için Seher vakti bereketi” der büyükler. Eskiden sık duyardım;
"Sabah bereketi” denirdi. Herkes dükkanını Sabah namazından sonra "Besmele” ile açar, akşam namazından sonra "besmele” ile kapatırdı. Saat; 10.00 ve 11.00'da dükkan açmanın rızka engel olacağı anlayışı hakimdi. Rızıkların sabah erken saatlerde dağıtıldığı şuuru mevcuttu.Çok güzel uygulamalarımız vardı; Namaza giden esnaf, dükkan kapısını kapatmaz, sadece önüne bir sandalye koyar öyle giderdi namaza. Kimse gelip dükkanını soymazdı, hırsızlık, arsızlık nedir bilinmezdi.
Fatih Sultan Mehmet, İstanbul'ue fethetmeden önce esnaf ziyaretine çıkar nabız yoklamak için. Bir esnaf dükkanına girer Sabah namazını kıldıktan sonra. İçeriye; "esselamü aleyküm” diyerek giren sultan;
"Bana bir okka pirinç tart” der. Esnaf;
"Emrin olur sultanım” diyerek pirinci verir. Ardından;
"Bir okka da şeker tart” deyince;
"Sultanım, ben siftah ettim, onu da yan komşumdan alıverin” sözü üzerine;
"Ben bu milletle değil İstanbul'u, dünyayı alırım” der.
İşte böyle; diğergam anlayışı, başkasını düşünme şuuru, tamahkâr olmama inancı vardı insanımda.
Şu hususları düşünüyor, hayatımızı bu istikamette yürütmek zorunda olduğumu her an hatırda tutmak istiyorum. Yapmazsam, doğru istikamette gitmezsem ne mi olur? Yakın zamanda yaşadığımız depremleri tekrar yaşarız, hem de bütün şiddetiyle.
Kaybettik!
Hoş kahveler içtik, dost hanesinden,
Telve dilde kaldı, nazı kaybettik,
Muhabbete daldık, şahanesinden,
Dost mazide kaldı, özü kaybettik!
Çok yakılar sardık, dert gitsin diye,
Merhemlerden sürdük, berkitsin diye,
Onulmaz yarayı, terk etsin diye,
Güzel temenniyi, sözü kaybettik!
Eğlendik ve güldük, safiyane hep,
Canana göz olduk, sahiyane hep,
Ahbaba can bulduk, dahiyane hep,
Sabırlarımızı, nazı kaybettik!
Gülmeyi kâr kıldık, mutlu gün için,
Maskeyi yar bildik, kutlu gün için,
Dostla bahar bulduk, tatlı gün için,
Sevinç tasa oldu, bizi kaybettik!
Kalp sevgiyi sildi, tekliyor şimdi,
Sevgi rafta kaldı, bekliyor şimdi,
Nadide yerinde, saklıyor şimdi,
Hasretler içinde, sizi kaybettik! (20 ŞUBAT 2023)
SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ