SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
Kimine göre; “deli”, kimine göre; “garip”, kimine göre; “kimya mühendisi”, kimine göre; “istihbaratçı”, kimine göre; “mecnun”…..uzar gider kimlik yaftalamak! Bir bakarsınız otobüste; halka bir şeyler anlatır, galeyana getiren cümleler söyler, mesajlar verir! Çoğunlukla başına poiet takar, ayağına poşetler, naylonlar geçirir, elbisesi, üstü başı yırtık, pejmürde!
Saçı sakalı birbirine karışmış vaziyette! İnsanlardan; ya para ister, ya içecek veya yiyecek bir şeyler…bazen onu türkü söylerken, marş terennüm ederken görürsünüz! Çoğunlukla da; eliyle barış işareti yaparken karşılaşırsınız!
O kadar çok laf dolaştı ki hakkında; “çok zenginmiş, bankada trilyonları varmış”, “adam zenginmiş ama kimseye belli etmezmiş!”, “kendini deli yerine koyar, insanların merhametini istismar edermiş!”…
Yani diyeceğim o ki, o, bir garip! Garip geldi, garip gitti! Ne derdi vardı kim bilir? Neden bu hale geldi? Bu garip insanın, garip yaşaması, garip ölmesinde bizim suçumuz yok mu sizce? Şimdi morgtan alınıp, “garipler mezarlığı”na defnedilecek! Cenazesine kaç kişi katılacak? Protokolden kimler yer alacak? Öyle alayı vala ile, şaşaa ile, merasimlerle kaldırılan; Belediye başkanları, vali, sivil toplum örtütleri, hayır kuruluşları, kalabalık bir cemaatle katılımın olduğu bir cenaze sanmayın bunu!
“Gariplik” tam anlamıyla bunda anlamını buluyor!
Cahit Sıtlkı Tarancı şöyle seslenir;
“Neylersin ölüm herkesin başında,
Uyudun uyanamadın olacak.
Kim bilir nerde nasıl kaş yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misali o musalla taşında!”
Yunus Emre;
“Bir garip ölmüş diyeler,
Üç günden sonra duyalar,
Soğuk su ile yuyalar,
Şöyle garip bencileyin!” şeklinde terennüm eder.
Tahiru’l Mevlevi (Tahir olgun) de şu şiirle bizlere bir şeyler anlatır;
“Eli boş gidilme gidilen yere,
Rabbim boş gelmedim suç getirdim!
Dünyalar çekemezken bu ağır yükü,
İki büklüm sırtımda pek güç getirdim!”
Evet sevgili dostlar! Garibin, yaşantısında, ölümünde hepimizin suçu var! Hani deriz ya, “kıyamette boynuzsuz koyun, boynuzlu koyundan hakkını alacak” aynen böyle. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Bu dünyada garip yaşadı ama inşallah öbür alemde yüce yaratanın övgüsüne mazhar olur!
SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ