SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
Saim Sakaoğlu hocamı uzun zamandır tanırım. Bir gazetede köşe yazarlığı yaparken, ziyaretine gitmiştim. O zaman Eğitim Fakültesi dekanıydı. Tarihini kesin bilemeyeceğim. Hocamın; misafire ikramı, centilmenliği, kimseyi kırmamaya dikkat etmesi, bu fakiri etkiledi.
Bir başka zaman da Edebiyat Fakültesi Bölüm başkanıyken ziyaretine gitmiştim. Odasındaki kitaplar dikkatimi çekti. Her yer kitap; koltuklara varıncaya kadar! Odasına, öğrencinin biri geliyor, biri gidiyor.
Muhterem hocama, Aydınlar Ocağı; "vefa gecesi” düzenledi. Aydınlar ocağının böyle bir özelliği var. İnsanlara yaşarken değer vermek, unutmamak… gibi. Değerli hocamın 80. Doğum gününde de unutmadı Aydınlar Ocağı, Konya'nın, hatta Türkiye'nin değerli ilim insanını. Bu yönüyle Aydınlar ocağını bir kez daha tebrik ediyorum.
Saim Sakaoğlu hocamın "vefa gecesi”nde, onu tanıyan ve sevenleri onunla ilgili şiirler ve hatıralar dile getirdiler. Bendeniz de, uzun zamandır tanıdığım, sevdiğim, ilmine, bilgisine, birikimine hayran olduğum hocam hakkında şu cümleleri sarf ettim;
"Onun ilmini gıpta ediyorum, efendiliğini, tevazuunu gıpta ediyorum…” ardından şu şiirimi takdim ettim;
Saim Sakaoğlu Hocama!
İlimden yorulmayan Saim hocamı,
Hayır duayla anmak, zevk benim için
Üstatlar üstadı, kıymetli hocamı,
Hürmetle hatırlamak, zevk benim için,
Ta ezeldendir, hocamla tanışıklık
O'nda gördüm hep, ilimle barışıklık
Kitaplar O'nun her şeyi; evi, barkı,
Kültür için döner hep, hocamın çarkı,
Evinden hep, kitap kokuları gelir
Sayamadım, kitabın sayısı nedir?
Evinde kitap ve okulunda kitap...
Yalnız hocama mıdır, ilahi hitap?
Neden biz de onun gibi olmayalım?
Niçin; ilimle, kültürle dolmayalım?
Benden sonra; İsmail Detseli, İbrahim Demirtaş şiirlerini okudu ve Ali Işık da bazı anekdotlar paylaştı.
Saim Sakaoğlu hocam, Perşembe günü Selçukya Sohbetlerinin de konuğuydu. Burada, şiir ve şairler üzerine doyurucu bir konuşma yaptı. Konyalı şairlerin şiirlerini tahlil etti. Hepsini bir uzman gözüyle, kimseyi kırmadan, incitmeden, küçümsemeden, nasıl olması, ne şekilde şiir yazılması konusunda yol gösterdi. İyi ki varsın saim Hocam! İyi ki böyle değelere sahibiz! Rabbim, hayırlı uzun ömürler lütfetsin. Konya'nın, Saim hocamdan alacağı çok şeyler var.
Dostlar Tanıdım!
Dostlar içinde dostlar tanıdım
Kalpleri güzel, ruhları güzel,
Cana can katan ahbap tanıdım
Manası güzel, davası güzel.
Her birerleri ruh âleminde
Ölümü öldüren hak deminde
Dostlar içinde dostlar tanıdım
Dünyayı beş paraya satmışlar
Maddeyi bir kenara atmışlar.
Şekil yoktur o demde serapa
Gözyaşı durmaz akar turaba
Gözlerinde aşkı muhabbet var
Özlerinde şevki Muhammed var
Dostlar içinde dostlar tanıdım...SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ