DEPREMLER KARŞISINDA DURUŞUMUZ NASIL OLMALI?
BU ŞEHRE VEFA BORCUM VAR
Kendi eliyle küçülen muhalefet
Bir Değerin Sessiz Vedası: Mahalle Bakkalı
E-MUHTIRA VE OSMANLI TOKADI
Küresel ekonomi durgunlukla yüksek enflasyon arsında bir bilinmezliğe sürükleniyor
PAMUK
Galibiyete Ciddiyetsizlik Yakışmadı
Ya 3 T’li (Tespit-Tenkit-Teklif) Konuşun, Ya da Ebediyen Susun!
Hüyük’te Turizm Bayramı
NAMAZIM, HER TÜRLÜ İBADETİM, HAYATIM VE ÖLÜMÜM ALLAH İÇİNDİR
REZİLLİK DİZ BOYU
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İRAN – ABD İLİŞKİLERİ
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
fikirleri daha fazla yayılacak."
Mevlânâ Amerika'da daha çok İran üzerinden tanındı. Coleman Barks gibi yazarlar da Mevlânâ'nın Müslüman olduğu vurgusunu çok fazla yapmadı. Birçok Amerikalı Mevlânâ'nın Müslüman olduğunu öğrenince şaşırıyor. Kimi zaman da Mevlânâ'nın düşünceleri Budizm gibi felsefelerle yan yana konuluyor. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nuri Şimşekler, Mevlânâ'nın sözlerinin kimi zaman eksik verildiğini belirterek, "Örneğin, 'Bir ayağım pergel gibi İslamiyet'te sabit durduğu halde, diğer ayağımla 72 milleti dolaşırım.' sözünün sadece '72 milleti dolaşırım' bölümü alınarak insanlara aktarılıyor. Bu tür eksik anlamların dışında Mevlânâ Batıda bilinçli bir şekilde tanınıyor." diyor.
Batılıların ülkelerinde sema izlediklerini ve Konya'ya sema izlemek için gelmediğini vurgulayan Şimşekler, asıl amaçlarının Şeb-i Arus'ta Konya'da bulunmak olduğunu kaydediyor. Nuri Şimşekler, "İslam dünyasının Batıya sunabileceği en büyük referans Mev-lânâ'dır." diyor.
BU ŞEHRE VEFA BORCUM VAR
KUR’AN VE İNSAN
DEPREM ÜZERİNE
DÜŞÜNCE DURUMUMUZ NEDİR?
KONYA’DA ZAMAN
ÇOCUKLUĞUMDAKİ KONYA
BİR KÜLTÜR İNSANI: FAHRİ ÖZPARLAK
BOYKOT
BİR BAYRAM BÖYLE GEÇTİ
OLAYLARA ŞİİRLERİMLE CEVAP