BU ŞEHRE VEFA BORCUM VAR
Kendi eliyle küçülen muhalefet
Bir Değerin Sessiz Vedası: Mahalle Bakkalı
E-MUHTIRA VE OSMANLI TOKADI
Küresel ekonomi durgunlukla yüksek enflasyon arsında bir bilinmezliğe sürükleniyor
PAMUK
Galibiyete Ciddiyetsizlik Yakışmadı
Ya 3 T’li (Tespit-Tenkit-Teklif) Konuşun, Ya da Ebediyen Susun!
Hüyük’te Turizm Bayramı
İNSANA YATIRIM YAPMAK
NAMAZIM, HER TÜRLÜ İBADETİM, HAYATIM VE ÖLÜMÜM ALLAH İÇİNDİR
REZİLLİK DİZ BOYU
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İRAN – ABD İLİŞKİLERİ
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ TEMMUZ 2015 Cilt 9 Sayı 1 sayfa 287-311'de Şerife Öztürk "Sosyal Medyada Etik Sorunlar” başlıklı makalede şunları dile getiriyor:
"Etik, pek çok düşünür, yazar ve bilim insanı tarafından tanımlanmış bir kavramdır ve felsefenin en eski disiplinlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Etik kelimesi köken olarak Eski Yunan'a kadar gider. Etik kavramı Yunanca, karakter ve davranış anlamına gelen "etos” sözcüğünden türetilmiştir. Ahlaki, ahlakla ilgili olarak tanımlanır. Fakat ahlak ve etik arasında fark bulunmaktadır.
Etik, evrensel kabul gören kurallardır. Etik sözcüğünün, köken ve anlamında "töre” ve "gelenek” dikkat çekici bir belirginlik göstermektedir. "Kelime kökü (ethos) ‘töre', ‘gelenek' anlamına geldiğinden törebilim de denilmektedir”.
Etik, toplumda bir arada yaşayabilmek için insanlara yol gösteren ahlak normlarını içermektedir. O halde etik "ahlaki açıdan kabul edilebilir bireysel, kurumsal ve toplumsal değerlerin tanımlanması ve bu değerlerin insan davranışını değerlendirmenin temel kıstası olarak kullanılması” olarak ifade edilebilir.”…
Diyanet Yayınları arasında çıkan: "SOSYAL MEDYA AHLAKI” isimli kitapta; sosyal medyada din istismarı, Sosyal medyada mahremiyet, insani ilişkiler, Sosyal medyada ahak kazandırmak konularında detaylı açklama ve bilgilendirme bulunmaktadır.
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Soner duman, "Sosyal Medya ahlakında” şu hususlara parmak basmaktadır:
"Sosyal medya, modern zamanlarda hayatımızın vazgeçilmezleri arasındadır. Sosyal medya ortamlarında bulunmayan insan neredeyse yok denecek kadar azdır. Dünyada milyarlarca insan bu ortamlarda hem bireysel, hem de grup olarak paylaşım, beğeni, yorum yapma eylemine giriyor. Kendisi bir paylaşımda bulunmasa bile birilerini takip ediyor, okuyor, resim ve videolarını görüyor.
İnternet dediğimiz platform, bilgi yanında insanların meraklarına, sanat zevklerine, inançlarına, duygularına, arzu ve heveslerine hitap edecek alıkanlıklar da sağlıyor.
"Z Kuşağı” adı verilen yeni nesil, internet teknolojisinin içine doğdu, sosyal medya ile çocukluk döneminden itibaren tanıştı.
Kur'an ve Sünnet naslarının çizdiği genel çerçevede bir Müslümanın sosyal medya ahlakına ilişkin şu hususlara dikkat etmek gerekir;
…………………………..
"Hikmet, Müminin yitiğidir nerede bulursa alır” ilkesine dikkat ederek, sosyal medyayı yukarıdaki şartlara uyarak kullanmak hayatımızın kolaylaşmasına sebep olacaktır. Aslında her yeni olan kötü değildir. Önemli olan seçici olmak, ilkelelere dikkat etmektir.
Sosyal medyayı iyi kullanmayanların; ailelerinden, arkadaşlarından, toplumdan nasıl dışlandıklarını görmekteyiz. Allah, akıl vermiş, düşünmemizi istemiştir. Aklını kullanmayanları "belhum adal” diyerek eleştirmektedir. Sadece sosyal medyada değil, her alanda Allah'ımızın insanî ilkeleri istikametinde yolumuza devam edersek hem dünyamız hem de ahiretimiz güzel olur.
Sosyal Medya! (1)
Aile dağılmış yuva yanıyor,
Özler kaptırılmış sosyal medyaya,
Ciğer hançerlenmiş kalpler kanıyor,
Kızlar kaptırılmış sosyal medyaya!
Eş evden kaçıyor düzenler bozuk,
Çocuklar yuvasız canlara yazık,
Ebeveyn perişan morali ezik,
Nazlar kaptırılmış sosyal medyaya!
Feraset denilen raflarda kalmış,
Akıl dediğimiz kaflarda kalmış,
Düşünceler her an laflarda kalmış,
Sözler kaptırılmış, sosyal medyaya!
Ocağını yakmaz haram peşinde,
Çocukları takmaz fitne işinde,
Başkaldırıp bakmaz ekran başında,
Gözler kaptırılmış sosyal medyaya!
Canan kapısını berk ediyorlar,
Dostu yaranını hark ediyorlar,
Sıcak yuvasını terk ediyorlar,
Gizler kaptırılmış, sosyal medyaya!
Sosyal Medya (2)
Aklı kullanmıyor pazarlıyorsun,
Bu medyada sana er olmaz kızım,
Ruhu incitiyor azarlıyorsun,
Sosyal medya sana yer olmaz kuzum!
El tuşa gidince kör oluyorsun,
Fikirler iflasta çor oluyorsun,
Yuvayı yıkıyor kor oluyorsun,
Sosyal medya sana yar olmaz kuzum!
Düzmece hareket binlerce yalan,
Tuzak kurmak için fırıldak dolan,
Vampir zihniyetli burada olan,
Sosyal medya sana kâr olmaz kuzum!
Akıl iz'an susar eğer azarsan,
Klavye zararsız doğru yazarsan,
Her an aldatırlar kalbi bozarsan,
Sosyal medya sana sır olmaz kuzum!
Doğru eş bulunmaz bilgisayarda,
Aile olunmaz bozuk ayarda,
Birlikte kalınmaz böyle diyarda,
Sosyal medya sana nur olmaz kızım!
Dipsiz olan kaptan sular içilmez,
Soyu bilinmezle mekân seçilmez,
Kötü fikirliye kapı açılmaz,
Sosyal medya sana pir olmaz kuzum! (17 HAZİRAN 2022)
BU ŞEHRE VEFA BORCUM VAR
KUR’AN VE İNSAN
DEPREM ÜZERİNE
DÜŞÜNCE DURUMUMUZ NEDİR?
KONYA’DA ZAMAN
ÇOCUKLUĞUMDAKİ KONYA
BİR KÜLTÜR İNSANI: FAHRİ ÖZPARLAK
BOYKOT
BİR BAYRAM BÖYLE GEÇTİ
OLAYLARA ŞİİRLERİMLE CEVAP