SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
En iyi yazar zaman olmuştur. Çünkü her zaman günün birinde son noktayı koyar. Kaliteli bir yaşam sürmek istiyorsanız zamanı nasıl öldüreceğinizi düşünmeyin, onu nasıl kazanacağınızın planlarını yapın. Günün her saatinde daha iyi olmak için çabalamayan kişiye zaman asla acımaz.
İnsanın ömrü, en kıymetli sermayedir. Ne kazanacaksa onunla kazanacaktır. Kârsız geçen her lahza, sermayeden heder edilen bir ziyan, bir hüsrandır. Senelerce zayi edilen bir ömür, içinde bulunduğu son bir lahzada kendisine ebedi cenneti kazandıracak salih iş yapmaya muvaffak olabilirse, geçen bütün zayiatı telafi ederek o hüsrandan kurtulmuş olur.
Sofilere; "İbnü'l vakt” denir. Yani ömrünün ve bilhassa içinde bulunduğu vaktin kıymetini bilmek. Âhiret için ne kâr, ne hayır edebilmek mümkün ise onu kazanmaya çalışmak..
"Gün, bu gündür”, "saat bu saattir”, "ne yapacaksak şimdi yapmalıyız”… diyerek her an hayatını ve zamanını değerlendirmeyi bilmelidir.
Şairler şöyle der:
Öğren rüsum-ı asrı, lisanı zemaneyi,
Bak hılkat-i nasa, düşün vakt-i şahaneyi.
Her gün geçtikçe zaman birazım gider,
Boşa geçen ömrümden niyazım gider.
Zamana dikkat etmek gerekir. Çünkü o geçtikçe, insan büyüyorum, çoğalıyorum, yaşıyorum zannederek sevinir. Halbuki zaman onu durmadan yemekte, ömründen alıp götürmekte, gece ve gündüz vücudunu kemirmekte ve her dem hüsran içinde kalmaktadır.
"Yekulune'z-zemanü lehu fesad,
Vema fesadü'z-zemanü ve hüm fesad.”
Zaman bozuldu, fesadı var diyorlar. Zaman bozulmadı, kendileri fesat.
Dolayısıyla fesat ve fenalık, zamanın değil, insanların kendilerindendir. Rabbimiz de şöyle buyurur:
"Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın”
Zamanın, asrın, dehrin, dünyanın zararı yoktur. Allah bunları bize zarar versinler diye yaratmadı. Rabbimiz, kullarına zulmeder mi?
Sevgili Peygamberimiz;
"Zamana sövmeyiniz. Çünkü o, Allah'tan (Allah'ın alametinden) başkası değildir.” Buyurur.
Zamanı da, ömrü de, dünyayı da bozan bizleriz. Zamanın zararı yoktur. O, değerli bir nimettir. İnsanlar, zamanın kıymetini bilip hayatını; insanlığın menfaatine sarf etmeyenler hüsrandadır.
Bununla ilgili ne güzel sözlerimiz var:
"Kim ne yapar kendine yapar”, "Kendi düşen ağlamaz”…
Zaman!
Ruha inşirahtır dosta visali,
Hakkın emaneti akittir zaman,
Şavkı semadadır güneş misali,
Gönül nefaseti vakittir zaman!
Muhabbet adıyla canları sarar,
Sevmenin tadıyla cananı arar,
Gözyaşı içinde yüzleri tarar,
Huzur letafeti nakittir zaman!
Sabırla gayretle hakkı tavsiye,
Ameli salihle şerri tesviye,
Zarardan kurtuluş ulvi seviye,
İnsan selameti ahittir zaman!
Güvenilir olmak özel kullukta,
Şerefli hayat var güzel kullukta,
Hakikatler yazar sözel kullukta,
Cennet alameti şahittir zaman!SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ