Skor 1-1, kazanan Rize!
CADILAR BAYRAMI’NIZ KUTLU OLSUN MU?
Derbiyi kimin kazanacağını yapay zekaya sorduk? Yapay zeka ‘FB’ dedi
ŞEMS ve MEVLÂNÂ’NIN KARŞILAŞMASI
Enflasyondaki Düşüş Mutfakları İkna Edemiyor
SÜNNETULLAH
AİLE YILI BİTMEDEN AİLE BİTTİ
İddia ediyorum boş iddianame!
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
DUYMAK İSTEMİYORUZ.
Okyanus mu, Kuyu mu?
Net Pozisyonları Kaçırırsan Yenmeyecek Golü Yersenen
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
DÜNYAYI YÖNETEN KÜRESEL ÇETELER
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Son 20 yılda birçok Bakan değişti Millî Eğitimde.
Köklü değişiklikler yapan da oldu, yama değişiklikler yapan da oldu, kulağının üstüne yatan da oldu.
Muhafazakârların beklentisini gerçekleştiren de oldu seküler kesimin beklentilerine cevap veren de…
Zaten bir bakan göreve gelip müfredatta hiçbir değişiklik yapmasa direkt seküler kesime çalışıyor denilebilir.
Zira bu konuyla ilgili Prof. Dr. Atilla Yayla hocanın bir tespiti var…
2013 yılında bir haber sitesine verdiği mülakatta aynen şunları söylemiş Sayın Yayla:
"Eğitim sisteminin özü; CHP'nin ideoloji ve programının öğretilmesidir. İktidarda Adalet ve Kalkınma Partisi var ama eğitim sistemi devamlı CHP'li yetiştiriyor.
Eğitime giydirilen ideoloji yüzünden... Eğitim sisteminin ana amacı CHP ideolojisine bağlı insanlar yetiştirmek. Onun eksik bıraktığını da zaten medyanın bir kesimi tamamlıyor.”
Buna itiraz eden çıkmayacaktır.
Seçmeli derslerle desteklenen dinî eğitimlere yeterli diyebilir miyiz?
Bir arabanın motoruna hem benzin hem su koyarsanız araba çalışır ve sizi istediğiniz yere götürebilir mi?
Bir yandan Sayın Yayla'nın da ifade ettiği gibi seküler kesimin beklentilerine göre eğitim vereceksiniz bir yandan da dindar nesil yetiştireceksiniz…
Nasıl olacak bu?
Yapılan bir araştırmanın sonuçlarını 31 Ekim 2022 yılında bu sütunda dile getirmiştim.
O araştırmada ders kitaplarda geçen dini kavramların azlığından söz ediliyordu, bir cümlesini buraya aktarayım kalan diğer kısmını verdiğim linkten okuyabilirsiniz…
"İstiklal Marşı çıkartılacak olursa 13 kitapta hiçbir dinî kavram ya da sembol bulunmamaktadır.”
Milli Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin Aralık ayında müfredatta yapılması planlanan değişiklikleri açıklayacaklarını söyledi.
Tam da şimdi sırası…
Filistin'e düşman, İsrail'e dost olan yeni nesli yetiştiren müfredatı istemiyoruz!
Osmanlı'yı düşman, Yunan'ı, İngiliz'i, Avrupalıyı dost belleyen müfredat istemiyoruz!
İnsanı yaratanın Allah olduğunu, doğanın sinek kanadı bile yaratamayacağını, Allah'ın nimetlerini bize ‘cömert doğanın' değil cömert olan Allah'ın verdiğini yeni nesle anlatacak müfredat istiyoruz.
Öyle bir müfredat çıksın ki ortaya:
Çocuklarımız ecdadımızın altı asır dünyayı adaletle yönettiğini bilsin.
Temizlenmesini bile bilmeyen batının, medeniyeti bizim kitaplarımızdan öğrendiğini bilsin.
Filistin'de katledilen bebeklere bırakın acımayı, o bebekleri parçalayanlara alkış tutan batının ne kadar aşağılık bir millet olduğunu bilsin çocuklarımız.
1923'te bir devlet kurulmadığını, o tarihte devletin sadece yönetim sisteminin değiştiğini de bilsin.
Öyle bir müfredat koyun ki çocuklarımızın önüne;
1923'te doğan bebeğe "iyi ki doğdun” diyenler o bebeğin anasına küfür etmesinler.
Hâsılı…
Ülkemizin süper beyinlerini yurt dışına göçüren Fulbright bursunu çöpe atalım artık!
Fulbright anlaşmasını yırtarak yerli ve milli eğitime geçelim artık.
Müfredatı değiştirir değiştirmez öğretmen yetiştiren fakültelerin de içeriğini değiştirelim artık…
İddia ediyorum boş iddianame!
Aileyi madde planında kurtarırken
Torpil iyi işlere gölge düşürüyor
Mülakat sistemi değişiyor mu?
Modern ihtiyar heyetleri: Sosyal medya ve ilişki danışmanları
Münafıklık kötü müdür?
Her iki taraf da adaletten şikayetçi
Anlaşma sürecine olumlu katkı vermek
İletişim stratejisi
Ülkenin bağımsızlığını idrak edemeyenler